Ibis Styles Haarlem City Hotel ondertekent Code Verantwoordelijk Marktgedrag

7 januari 2019 | Thijs Jacobs

Op de eerste officiële werkdag van 2019 heeft het Ibis Styles Haarlem City Hotel de Code Verantwoordelijk Marktgedrag ondertekend. Het was general manager André Aaij die in aanwezigheid van Olivier Laméris, directeur Operations van Gom Hospitality, zijn handtekening onder het document zette. Voor André Aaij is het conformeren aan de code een logische stap. Zijn hotel is samen met Gom op 24 januari ook finalist voor de Best Practice Award 2018 van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag.  

Het Ibis Styles Haarlem City Hotel is inmiddels een jaar geopend. Sinds zijn aantreden als general manager heeft André Aaij al eerder zijn betrokkenheid als werkgever geuit. Zo organiseerde hij in juni van het vorige jaar een personeelsuitje waarbij zowel eigen medewerkers als die van schoonmaakbedrijf Gom welkom waren. Zijn hotel beloonde schoonmaakmedewerkers al eens met kaartjes voor Walibi voor het gehele gezin, er is ruimte om medewerkers met een beperking aan de slag te helpen en bij onverwacht grote werkdruk worden in onderling overleg oplossingen gezocht.

‘Blinkend hotel’

Om die reden was Aaij ook voorstander van het ondertekenen van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. ‘Daarmee onderschrijven we dat medewerkers van ons schoonmaakbedrijf onze medewerkers zijn en volledig onderdeel van ons team uitmaken’, geeft hij als verklaring. Want aandacht voor mensen betaalt zich terug, in de visie van het Ibis Styles Haarlem City Hotel. ‘Het resultaat is heel veel werkplezier en ontwikkelingsmogelijkheden voor iedereen die hier werkt, en voor mij een blinkend hotel.’

Gouden Emmer

Opvallend genoeg blijft de hotellerie achter in het ondertekenen van de code. Het was reden voor vakbond CNV om de Gouden Emmer in het leven te roepen. Die wordt uitgedeeld aan hotels die de code hebben ondertekend. Nog altijd hameren vakbondsorganisaties op betere arbeidsomstandigheden voor schoonmakers in hotels. Ook Gom Hospitality deelt die visie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening Internationaal
Mercure Liège City Centre opent haar deuren

Vandaag opent Mercure Liège City Centre officieel haar deuren na een complete rebranding. Het viersterrenhotel is gevestigd aan de Rue Saint Léonard 182, middenin het centrum van de bruisende stad Luik. Het pand kent een rijke geschiedenis als voormalig linnenfabriek en een 17e-eeuws k...

Amsterdam Opening
Vondel Hotels opent boutique hotel MAI Amsterdam in Chinatown

Vondel Hotels (2003) vierde afgelopen weekend het Chinees Nieuwjaar met de opening van hotel MAI Amsterdam. Gevestigd aan Geldersekade 30 en met Zeedijk in de achtertuin, is het 4-sterren boutique hotel gelegen in het hart van één van de meest authentieke wijken van de stad, Chinatown....

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Awards F&B
Agnes Raggers F&B Professional of the Year 2020

Tijdens het AF&BM-jaargala in Hotel Okura Amsterdam heeft Agnes Raggers, F&B Manager van Mooirivier Hotel & Congres in Dalfsen, de F&B Professional of the Year Award 2020 uitgereikt gekregen. De finalestrijd ging dit jaar tussen Agnes Raggers, Bart Vanderstukken (Kruisherenhotel M...

Personeel
De ervaren kwaliteit van HRM, de sleutel voor personeelsbehoud?

Een HR-manager van een vijfsterren hotel in Amsterdam heeft de moed opgegeven. Op basis van haar ervaring lijkt er geen kruid gewassen tegen het hoge personeelsverloop in haar hotel. Nieuwe instroom verruilt vaak al na een jaar het bedrijf voor een andere werkgever. De maatstaaf die zij voor haarzel...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: