Ibis Styles Haarlem City Hotel ondertekent Code Verantwoordelijk Marktgedrag

7 januari 2019 | Thijs Jacobs

Op de eerste officiële werkdag van 2019 heeft het Ibis Styles Haarlem City Hotel de Code Verantwoordelijk Marktgedrag ondertekend. Het was general manager André Aaij die in aanwezigheid van Olivier Laméris, directeur Operations van Gom Hospitality, zijn handtekening onder het document zette. Voor André Aaij is het conformeren aan de code een logische stap. Zijn hotel is samen met Gom op 24 januari ook finalist voor de Best Practice Award 2018 van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag.  

Het Ibis Styles Haarlem City Hotel is inmiddels een jaar geopend. Sinds zijn aantreden als general manager heeft André Aaij al eerder zijn betrokkenheid als werkgever geuit. Zo organiseerde hij in juni van het vorige jaar een personeelsuitje waarbij zowel eigen medewerkers als die van schoonmaakbedrijf Gom welkom waren. Zijn hotel beloonde schoonmaakmedewerkers al eens met kaartjes voor Walibi voor het gehele gezin, er is ruimte om medewerkers met een beperking aan de slag te helpen en bij onverwacht grote werkdruk worden in onderling overleg oplossingen gezocht.

‘Blinkend hotel’

Om die reden was Aaij ook voorstander van het ondertekenen van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. ‘Daarmee onderschrijven we dat medewerkers van ons schoonmaakbedrijf onze medewerkers zijn en volledig onderdeel van ons team uitmaken’, geeft hij als verklaring. Want aandacht voor mensen betaalt zich terug, in de visie van het Ibis Styles Haarlem City Hotel. ‘Het resultaat is heel veel werkplezier en ontwikkelingsmogelijkheden voor iedereen die hier werkt, en voor mij een blinkend hotel.’

Gouden Emmer

Opvallend genoeg blijft de hotellerie achter in het ondertekenen van de code. Het was reden voor vakbond CNV om de Gouden Emmer in het leven te roepen. Die wordt uitgedeeld aan hotels die de code hebben ondertekend. Nog altijd hameren vakbondsorganisaties op betere arbeidsomstandigheden voor schoonmakers in hotels. Ook Gom Hospitality deelt die visie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: