Interview: Hotel 't Holt

2 juli 2013 |
Interview: Hotel 't Holt<

Hotel 't Holt hotel ligt aan de '5 sterren route' en aan de '6 kastelen route', op een paar luttele kilometers van Diepenheim (Overijssel). Dat zijn allebei fietsroutes, en om misverstanden
te voorkomen: familiehotel 't Holt is geen vijfsterrenhotel. Ook geen kasteel trouwens. Gelukkig niet.

Heerlijk, zo'n op het platteland verstopt hotel. Vanwege het wegdek (bestrating met kinderkopjes, kasseien of straatkeien) is hier en daar harder rijden dan vijftien kilometer per uur op zijn zachtst gezegd oncomfortabel. De omgeving, met mooie vergezichten, maakt veel goed. Menig reiziger zal op weg naar de boerderij waarin 't Holt gevestigd is, al tot rust komen.

Het terras van het ligt pal naast een golfbaan met 18 holes. Geen enkel hekje belet de moegewandelde golfers om verpozing te zoeken aan een van de tafeltjes. Bovendien is dit terras een uitgelezen plekje voor fietsers om even op adem te komen. Zij hebben wellicht één of meerdere van de kastelen bezocht (Nijenhuis, Westervlier, Weldam, Huis te Diepenheim...) of hebben gewoon genoten van al het schoons in de Hof van Twente.

Zo is het allemaal begonnen, met dat terras. Inmiddels vijfentwintig jaar geleden ging Jose Eijsink, eigenaresse en gastvrouw van 't Holt, met een ijskistje aan de kant van de straat staan. "Om de mensen ook een zitplaats te kunnen geven, nam ik drie setjes ijzeren stoeltjes en tafeltjes over van een café waar ik vroeger geholpen had in de keuken", vertelt zij. "Al snel kwam de vraag: 'Haben sie auch Kaffee mit Kuchen?' Ja, dat had ik, hoewel ik niet wist hoeveel ik ervoor moest vragen. Het werd één gulden vijfentwintig, geloof ik. Vervolgens duurde het niet lang voordat het bordje Zimmer Frei verscheen."

"Lees het volledige interview in dit nummer van Hospitality Management":http://www.hospitality-management.nl/blad/95/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: