Jan Vermast lid internationaal bestuur Romantik Hotels & Restaurants A.G.

25 januari 2018 | Thijs Jacobs

Eigenaar en hotelier Jan Vermast van Romantik Hotel De Orangerie in Brugge is toegetreden tot het internationale bestuur van Romantik Hotels & Restaurants waarvan de hoofdzetel in Frankfurt is gevestigd. Vermast vertegenwoordigt hiermee de 10 aangesloten Romantik Hotels in de Benelux binnen het samenwerkingsverband van bijna 200 hotels in negen Europese landen.

Brugge

Het mooie en verfijnde Hotel De Orangerie, gelegen in het centrum van Brugge, is sinds 2015 aangesloten bij Romantik Hotels & Restaurants nadat Jan Vermast het hotel had aangekocht en na een ingrijpende renovering heropende. Hij was al eerder Romantik hotelier van Manoir Carpe Diem in De Haan, dat ook nog steeds aangesloten is bij de organisatie.

Vermast heeft zijn sporen ruimschoots verdiend in diverse andere hotelondernemingen, waaronder naast Carpe Diem, Hotel Duinhof in De Haan, waarvan hij nog steeds de eigenaar is net zoals van Het Zonnehuis, luxe Bed & Breakfast Erfgoedlogies, eveneens in De Haan. Hij behoort tot een kleine groep bekende en hoog gewaardeerde hoteliers in Belgie?. In Hotel De Orangerie zijn dochters, Julie en Manon Vermast belast met het management en is ook zoon Olivier naast zijn studie direct betrokken bij de bedrijfsvoering.

Grote bekendheid

Romantik Hotels & Restaurants kennen een trouwe clie?nte?le die vaak jaar in jaar uit, keer op keer terugkeert in e?e?n van de hun bekende of nog onbekende Romantik hotels. Het merk Romantik Hotels & Restaurants geniet in landen als Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italie? en de Benelux onder individuele reizigers grote bekendheid als kwaliteitslabel. Ter ondersteuning van de merkbekendheid en met als doel een nieuw en met name jonger publiek aan te spreken voert Romantik Hotels dit seizoen een reclamecampagne in de media en op social netwerken met als centraal thema en titel “Explore Romantik”. Met de recent geheel vernieuwde website en een online boekingssysteem bereikt Romantik Hotels een groeiende doelgroep hotelgasten. Resultaat: een aanzienlijke stijging van het aantal geboekte en gerealiseerde hotelovernachtingen in het boekjaar 2016 met 42% en in 2017 met 52% .

Onafhankelijke hotels

Internationale kenmerken van Romantik hotels zijn: Individuele en onafhankelijke 4-sterren hotels, veelal gevestigd in historische gebouwen in toeristisch interessante stadscentra of landelijk gebied, aan kust of in de bergen, aan een meer of in een natuurgebied. Bekendheid genieten Romantik Hotels & Restaurants tevens vanwege de hoge gastronomische kwaliteit en authenticiteit de keuken die vaak regionaal gebonden is. Romantik hoteliers, meestal ook eigenaar of mede-eigenaar van hun hotel-restaurant, staan bekend om gastvrijheid en warme ontvangst van hun gasten.

www.romantikhotels.com

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Corona
De beroepen van morgen: a&o creëert de nieuwe functie Central Hygiëne Officer

De huidige pandemie verwacht veel aanpassingsvermogen van iedereen. Ook veel bedrijven hebben te maken gekregen met nieuwe uitdagingen dankzij de uitbraak van covid-19. Er ontstaan functies bij bedrijven waarvan we even geleden niet hadden kunnen bedenken dat die er zouden komen. Zo heeft Europa&rsq ...

Achtergronden Internationaal
Yays richt zich op tijdelijke woonruimte

Per 2021 heeft Yays een nieuw concept, Yays Resident, uitgerold om te kunnen voorzien in de grote vraag naar tijdelijke woonruimte in de steden Amsterdam en Parijs. Yays Resident biedt woningzoekenden in Amsterdam en Parijs de mogelijkheid om tegen een scherp tarief tijdelijk te wonen in een van de ...

Ondernemen
Jonge Honden: Michelle Zandbergen ziet eerste hotel niet als eindstation

De hotellerie is net als iedere andere branche. Veteranen vertrekken en jong ambitieus talent staat te trappelen om hun ontwikkelde visie uit te rollen. Hoe kijkt de jonge generatie hotelmanagers tegen deze dynamische branche aan? In de serie Jonge Honden portretteert Hospitality Management jonge ho ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 2)

Veel horecamanagers erkennen de potentie van kunstmatige intelligentie voor hun bedrijfstak, maar zijn terughoudend bij het daadwerkelijk implementeren ervan, zo schreven wij onlangs op deze website. Ze twijfelen welke toepassing het beste past bij hun bedrijfsmodel of concept en hebben niet alti ...

Hotelketens Internationaal
Faena en Accor gaan wereldwijde samenwerking aan

Faena, een van 's werelds meest invloedrijke merken in de luxe levensstijl en horeca-industrie, en Accor, een toonaangevende hospitalitygroep met een uitgebreide merkenportefeuille en meer dan 5.000 accommodaties in 110 landen, zijn een samenwerking aangegaan om het Faena merk uit te breiden naa ...

Achtergronden Internationaal
Amsterdams gezin haalt anderhalve ton op voor de realisatie van hotel op Sardinië

De ondernemers achter Soul Valley hebben inmiddels ruim 150.000 euro opgehaald dankzij een crowdfunding via het platform CrowdAboutNow. Hiermee is het minimale streefbedrag behaald en wordt het conscious hotel volledig duurzaam gebouwd en ingericht. Daarmee gaat hun droom om een plek te creëren ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: