Jan Vermast lid internationaal bestuur Romantik Hotels & Restaurants A.G.

25 januari 2018 | Thijs Jacobs

Eigenaar en hotelier Jan Vermast van Romantik Hotel De Orangerie in Brugge is toegetreden tot het internationale bestuur van Romantik Hotels & Restaurants waarvan de hoofdzetel in Frankfurt is gevestigd. Vermast vertegenwoordigt hiermee de 10 aangesloten Romantik Hotels in de Benelux binnen het samenwerkingsverband van bijna 200 hotels in negen Europese landen.

Brugge

Het mooie en verfijnde Hotel De Orangerie, gelegen in het centrum van Brugge, is sinds 2015 aangesloten bij Romantik Hotels & Restaurants nadat Jan Vermast het hotel had aangekocht en na een ingrijpende renovering heropende. Hij was al eerder Romantik hotelier van Manoir Carpe Diem in De Haan, dat ook nog steeds aangesloten is bij de organisatie.

Vermast heeft zijn sporen ruimschoots verdiend in diverse andere hotelondernemingen, waaronder naast Carpe Diem, Hotel Duinhof in De Haan, waarvan hij nog steeds de eigenaar is net zoals van Het Zonnehuis, luxe Bed & Breakfast Erfgoedlogies, eveneens in De Haan. Hij behoort tot een kleine groep bekende en hoog gewaardeerde hoteliers in Belgie?. In Hotel De Orangerie zijn dochters, Julie en Manon Vermast belast met het management en is ook zoon Olivier naast zijn studie direct betrokken bij de bedrijfsvoering.

Grote bekendheid

Romantik Hotels & Restaurants kennen een trouwe clie?nte?le die vaak jaar in jaar uit, keer op keer terugkeert in e?e?n van de hun bekende of nog onbekende Romantik hotels. Het merk Romantik Hotels & Restaurants geniet in landen als Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italie? en de Benelux onder individuele reizigers grote bekendheid als kwaliteitslabel. Ter ondersteuning van de merkbekendheid en met als doel een nieuw en met name jonger publiek aan te spreken voert Romantik Hotels dit seizoen een reclamecampagne in de media en op social netwerken met als centraal thema en titel “Explore Romantik”. Met de recent geheel vernieuwde website en een online boekingssysteem bereikt Romantik Hotels een groeiende doelgroep hotelgasten. Resultaat: een aanzienlijke stijging van het aantal geboekte en gerealiseerde hotelovernachtingen in het boekjaar 2016 met 42% en in 2017 met 52% .

Onafhankelijke hotels

Internationale kenmerken van Romantik hotels zijn: Individuele en onafhankelijke 4-sterren hotels, veelal gevestigd in historische gebouwen in toeristisch interessante stadscentra of landelijk gebied, aan kust of in de bergen, aan een meer of in een natuurgebied. Bekendheid genieten Romantik Hotels & Restaurants tevens vanwege de hoge gastronomische kwaliteit en authenticiteit de keuken die vaak regionaal gebonden is. Romantik hoteliers, meestal ook eigenaar of mede-eigenaar van hun hotel-restaurant, staan bekend om gastvrijheid en warme ontvangst van hun gasten.

www.romantikhotels.com

 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: