Jan Vermast lid internationaal bestuur Romantik Hotels & Restaurants A.G.

25 januari 2018 | Thijs Jacobs

Eigenaar en hotelier Jan Vermast van Romantik Hotel De Orangerie in Brugge is toegetreden tot het internationale bestuur van Romantik Hotels & Restaurants waarvan de hoofdzetel in Frankfurt is gevestigd. Vermast vertegenwoordigt hiermee de 10 aangesloten Romantik Hotels in de Benelux binnen het samenwerkingsverband van bijna 200 hotels in negen Europese landen.

Brugge

Het mooie en verfijnde Hotel De Orangerie, gelegen in het centrum van Brugge, is sinds 2015 aangesloten bij Romantik Hotels & Restaurants nadat Jan Vermast het hotel had aangekocht en na een ingrijpende renovering heropende. Hij was al eerder Romantik hotelier van Manoir Carpe Diem in De Haan, dat ook nog steeds aangesloten is bij de organisatie.

Vermast heeft zijn sporen ruimschoots verdiend in diverse andere hotelondernemingen, waaronder naast Carpe Diem, Hotel Duinhof in De Haan, waarvan hij nog steeds de eigenaar is net zoals van Het Zonnehuis, luxe Bed & Breakfast Erfgoedlogies, eveneens in De Haan. Hij behoort tot een kleine groep bekende en hoog gewaardeerde hoteliers in Belgie?. In Hotel De Orangerie zijn dochters, Julie en Manon Vermast belast met het management en is ook zoon Olivier naast zijn studie direct betrokken bij de bedrijfsvoering.

Grote bekendheid

Romantik Hotels & Restaurants kennen een trouwe clie?nte?le die vaak jaar in jaar uit, keer op keer terugkeert in e?e?n van de hun bekende of nog onbekende Romantik hotels. Het merk Romantik Hotels & Restaurants geniet in landen als Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italie? en de Benelux onder individuele reizigers grote bekendheid als kwaliteitslabel. Ter ondersteuning van de merkbekendheid en met als doel een nieuw en met name jonger publiek aan te spreken voert Romantik Hotels dit seizoen een reclamecampagne in de media en op social netwerken met als centraal thema en titel “Explore Romantik”. Met de recent geheel vernieuwde website en een online boekingssysteem bereikt Romantik Hotels een groeiende doelgroep hotelgasten. Resultaat: een aanzienlijke stijging van het aantal geboekte en gerealiseerde hotelovernachtingen in het boekjaar 2016 met 42% en in 2017 met 52% .

Onafhankelijke hotels

Internationale kenmerken van Romantik hotels zijn: Individuele en onafhankelijke 4-sterren hotels, veelal gevestigd in historische gebouwen in toeristisch interessante stadscentra of landelijk gebied, aan kust of in de bergen, aan een meer of in een natuurgebied. Bekendheid genieten Romantik Hotels & Restaurants tevens vanwege de hoge gastronomische kwaliteit en authenticiteit de keuken die vaak regionaal gebonden is. Romantik hoteliers, meestal ook eigenaar of mede-eigenaar van hun hotel-restaurant, staan bekend om gastvrijheid en warme ontvangst van hun gasten.

www.romantikhotels.com

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Financieel Ondernemen
Checklist naheffingsaanslag btw helpt ondernemers na gemiste btw-deadline

Het afgelopen kwartaal misten ca. 64.000 ondernemers de deadline om hun btw-aangifte en bijbehorende betaling te doen. Dit is zonde, want wie de deadline heeft gemist, ontvangt een dezer dagen een naheffingsaanslag, veelal met boete. Vooral startende ondernemers zijn nog niet gewend aan de terugk...

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: