Jelrick Claus en Robin Harting vormen nieuw management van Claus

15 april 2019 | Yonne van Geene

Per 1 april jongstleden vormen Jelrick Claus en Robin Harting het nieuwe dagelijks management van Claus in Hoofddorp. Jelrick Claus vervult de rol van Commercieel Manager en Robin Harting promoveert tot Operationeel Manager. Claus biedt multifunctionele eventzalen, restaurants, drie escape rooms, een casino en 20 moderne bowlingbanen.

Zowel Jelrick als Robin waren de afgelopen jaren al in diverse functies actief binnen Claus en hebben zich ontwikkeld tot professionals die elkaar uitstekend aanvullen. Daniel Kaan, COO, geeft aan ontzettend trots te zijn de vacatures binnen het management team van Claus intern te hebben kunnen invullen. "Met deze twee talenten en hun respectievelijke expertises staat er een super team klaar voor de toekomst."

Jelrick Claus

Jelrick Claus is sinds 2012 in diverse functies werkzaam geweest bij Claus, onder andere als Bowling Manager. Na zijn studie aan Business School Notenboom en een master aan de Graduate School of Business is Jelrick in dienst getreden bij Claus Company als Project Manager. Jelrick Claus: "Ik heb ontzettend veel zin in deze uitdagende functie binnen Claus. Robin is operationeel ijzersterk en met mijn MBA en commerciële ervaring vormen wij een team dat elkaar blind vertrouwt. Daarnaast staat er een ervaren managementteam welke echt als een familie voelt. Wat mij betreft zijn alle ingrediënten aanwezig om met Claus de volgende stap te zetten."

Robin Harting

Robin Harting heeft ondanks haar leeftijd al een jarenlange carrière bij Claus achter de rug. Gedurende haar studie aan Hotelschool Leeuwarden begon Robin als eventmanagement stagiaire bij Claus, waarna ze is doorgegroeid tot F&B Manager. Nu vervolgt zij haar carrière als Operationeel Manager bij Claus. Robin licht toe: "Ik ben ontzettend blij dat ik, samen met Jelrick, eindverantwoordelijk ben geworden van dit mooie bedrijf. De sfeer, het familiegevoel en het enthousiasme van collega’s zorgen ervoor dat ik met volle passie en energie deze functie zal omarmen. Mijn voorgaande functies als Event Manager en F&B Manager zijn een goede aanloop geweest en hebben ervoor gezorgd dat ik 100 procent klaargestoomd ben voor deze volgende stap in mijn Claus-carrière".

Claus Talenten

In mei 2018 introduceerde Claus Park Collection een nieuw high potential programma ‘Claus Talenten’, waarin vijf talenten worden klaargestoomd voor een volgende stap in hun carrière binnen het bedrijf. Zowel Robin als Jelrick hebben met succes deelgenomen aan Claus Talenten en bekronen hun deelname met deze promotie binnen het bedrijf. "Ik ben onwijs blij met de hele groep talenten, zij hebben een mooie groei doorgemaakt dit jaar. Dat vertaalt zich in de promotie van Jelrick en Robin. Zij krijgen nu de kans om hun opgedane vaardigheden in praktijk te brengen en ik heb er alle vertrouwen in dat ze hierin succesvol zullen zijn", aldus Stefanie Gielen (HR Manager).

Claus Park Collection

Claus Park Collection bestaat uit drie evenementenlocaties in het Haarlemmermeerse Bos in Hoofddorp: Claus, Courtyard by Marriott hotel en Papa’s Beach House. Claus biedt multifunctionele eventruimtes, restaurants, drie escape rooms, een casino en bowlingbanen. Het Courtyard by Marriott Amsterdam Airport hotel heeft 148 hotelkamers, 5 vergaderzalen en breidt momenteel uit met 112 hotelkamers, twee vergaderzalen, een auditorium, twee break-outrooms en foyer. Papa’s Beach House is een goed bewaard geheim in het Haarlemmermeerse Bos, met een restaurant, eventruimte, twee terrassen en privé strand.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: