KHN en SVO starten met Asian Food Academy

15 augustus 2014 |
KHN en SVO starten met Asian Food Academy<

KHN start deze maand met SVO vakopleiding food een academie voor de Aziatische horeca. Hiermee wordt het mogelijk om koks en andere geïnteresseerden te scholen voor de Aziatische keuken.
Vandaag hebben KHN directeur Lodewijk van der Grinten, Willem Man namens de Aziatische horecaondernemers en commercieel manager SVO Jan Willem Sipma de samenwerkingsovereenkomst ondertekend.

Tekort
Met de Asian food academy spelen de partners in op het tekort aan Aziatische koks met de juiste kennis, ervaring en vaardigheden. Op 21 augustus wordt gestart met de training Nasi-Bami kok die wordt gegeven door ervaren koks uit de Aziatische keuken en SVO-trainers.

Training Nasi-Bami kok
De unieke training is bedoeld voor Nederlandse koks en aankomend koks die in korte tijd worden bijgeschoold tot kok voor eenvoudige, Aziatische gerechten. Tijdens de training Nasi-Bami kok leren deelnemers de basis over de Aziatische keuken. De training wordt gegeven op de SVO-locatie in Best. Bij succes wordt de training voortgezet op meerdere SVO-locaties in het land, waarmee landelijke dekking is gegarandeerd. Ambitie is om op termijn het opleidingsaanbod uit te breiden tot het niveau van specialiteitenkok.

Chinese horecaondernemers als klankbord
"De vraag naar een echt Aziatische koksopleiding komt vanuit de branche", vertelt algemeen directeur KHN, Lodewijk van der Grinten. "Hierin voorzien we echt in de behoeften van de Aziatische horecaondernemers. We weten hoe dringend de vraag naar koks voor met name de Chinese specialiteitenkeuken is. Dit komt onder andere door de veranderde wet- en regelgeving waarmee het verkrijgen van een Gecombineerde Vergunning Verblijf en Arbeid (GVVA; voorheen tewerkstellingsvergunning) voor een kok uit Azië is bemoeilijkt. Samen met een aantal ondernemers van Chinese specialiteitenrestaurants is de vraag zorgvuldig in kaart gebracht. SVO heeft alle wensen omgezet in een korte maar intensieve training. De fastservicebedrijven gingen de Aziatische bedrijven al voor. Zij zetten eerder met SVO succesvol een eigen opleidingslijn op."

Meer lezen over de Aziatische keuken? Klik hier!




Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: