Kromme Dissel stijgt in GaultMillau

28 oktober 2009 |
Kromme Dissel stijgt in GaultMillau<

Restaurant de Kromme Dissel, het hotelrestaurant van Hotel Klein Zwitserland is één van de twee restaurants die dit jaar maar liefst twee GaultMillau punten zijn gestegen. Daarmee treedt De Kromme Dissel toe tot de categorie van zestien punten. De nieuwe beoordeling werd kenbaar gemaakt in het Fortis Circustheater, waar GaultMillau de Nederlandse editie van de GaultMillau 2010 presenteerde.

Chef-kok Tonny Berentsen van De Kromme Dissel is zeer verheugd met deze stijging. “Ik had vooraf stiekem gehoopt dat we er een punt bij zouden krijgen, maar dat we zo’n enorme stijging in de GaultMillau doormaken overtreft mijn stoutste verwachting. Dit is een dikke pluim voor het hele team en een bevestiging dat we op een hele goede weg bezig zijn. De Kromme Dissel is al 39 jaar in het bezit van een Michelinster, de langst aaneengesloten periode voor een restaurant. Dat we nu ook van GaultMillau zo’n hoge waardering hebben gekregen, is echt een kroon op ons werk”, aldus Berentsen.

GaultMillau omschrijft De Kromme Dissel als een mooie, klassieke zaak met een goed verfijnde keuken die een stijging naar zestien punten waarmaakt. ‘Chef Tonny Berentsen werkt met kwaliteitsproducten van niveau en bereidt daarmee mooi opgemaakte gerechten, via een goede combinatie van klassieke en moderne kooktechnieken. Het gastvrije team van de bediening maakt dat je je direct op je gemakt voelt, aldus de gids.

Ieder jaar beoordeelt GaultMillau restaurants, in eerste instantie op basis van de culinaire kwaliteit en pas op de tweede plaats op andere zaken als entourage, omgeving en bediening. GaultMillau beoordeelt op basis van een puntensysteem, variërend van 1 tot 20.

Hospitality Management, Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening Internationaal
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frank...

Achtergronden
Camille Oostwegel senior neemt afscheid

In 2020 gaat de Oostwegel Collection een nieuwe fase in, zo laat het Limburgse hotelbedrijf weten. Camille sr. neemt op zijn zeventigste verjaardag afscheid als eigenaar en algemeen directeur en draagt het stukje over aan zijn zoon, Camille jr. In het nieuwe jaar gaat de Oostwegel Collection vers...

Awards F&B
Genomineerden F&B Professional of the Year 2020 bekend

Ieder jaar gaat de AF&BM, hét netwerk voor F&B professionals, op zoek naar de F&B Professional of the Year. Dit is die professional die gastheer of -vrouw pur sang is en die dag in dag uit laat zien dat hij of zij met aanstekelijk enthousiasme een echte motivator en coach is voor ...

Achtergronden Culinair
Ruim 1 op de 10 Nederlanders gaat met Kerst uit eten

Ruim een op de tien (12 procent) Nederlanders grijpt Kerst aan om uit eten te gaan. Dit blijkt uit een analyse van Taxi2Airport, dat - in aanloop naar de kerstdagen - in kaart bracht op welke manier Nederlanders Kerst vieren. Eten belangrijk tijdens Kerst Kerst is erg populair in Nederland. L...

Hotelbouwplannen
Vernieuwd meeting center in Nijmegen; ruimtelijk en stijlvol vergaderen in Sanadome

Nijmegen is een kwalitatief hoogstaand meeting center rijker. Het 4-sterren Superior hotel Sanadome Hotel & Spa Nijmegen heeft flink geïnvesteerd in haar vergaderfaciliteiten. Voorheen bevonden zich in de linker hotelvleugel van Sanadome diverse afdelingen van het Canisius Wilhelmina Zieken...

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: