Laatste gasten voor Hilton Amsterdam Airport

2 november 2015 |
Laatste gasten voor Hilton Amsterdam Airport<

Vrijdag 30 oktober is er een einde gekomen aan een tijdperk. Het team van Hilton Amsterdam Airport Schiphol zwaaide de laatste individuele gasten uit
in het bestaande hotel, dat in 1972 als derde luchthavenhotel van Europa werd geopend. De komende weken vindt de transitie plaats naar het nieuwe – veel grotere – gebouw. Alleen een aantal airline crews houdt het team nog even gezelschap, totdat het naastgelegen nieuwe hotel in december de deuren opent.

Transitieperiode
Gedurende de maand november wordt de laatste hand gelegd aan de inrichting van het hotel en worden alle facetten van de schitterende diamant in detail gepolijst en opgepoetst. In deze transitieperiode zorgt het medewerkersteam dat het tot in de puntjes vertrouwd raakt met het iconische nieuwe gebouw, dat door het ontwerp, interieurdesign én de state of the art voorzieningen, een nieuwe betekenis geeft aan het begrip luchthavenhotel.

Zijn diensten bewezen
Het in 1972 geopende Hilton Schiphol Amsterdam heeft zijn diensten meer dan bewezen en bleek decennia lang keer op keer op keer flexibel in al zijn gedaantes. Het gebouw liet zich aanpassen en uitbreiden, vernieuwen en omvormen tot wat de hotelgasten, luchtvaart-bemanningen, vergaderaars, conferentiedeelnemers en de marktomstandigheden verlangden. Nu maakt het gebouw plaats voor de nieuwbouw van Hilton Amsterdam Airport Schiphol. Direct na de opening van het nieuwe hotel start de voorbereiding voor de ontmanteling van de bestaande locatie, die daarna een andere bestemming krijgt.

Alle medewerkers mee
Zo flexibel als het gebouw zich heeft bewezen, zo flexibel zijn de medewerkers die er werken. Een hecht en vitaal team vormt de vaste waarde van Hilton Schiphol. Een opvallende verdienste van het team als geheel is de grote collegialiteit en gedrevenheid. De geschiedenis zit in het DNA van de medewerkers, waarvan sommigen over meer dan 30 jaar werkervaring binnen Hilton beschikken en de kans hebben gehad zich in verschillende functies te kunnen ontplooien. Diversiteit is een ander interessant gegeven. Het huidige team vertegenwoordigt meer dan 25 nationaliteiten, afkomstig uit de hele wereld. De verschillende achtergronden en culturen betekenen een rijkdom aan kennis en ervaringen, waar iedereen van kan leren, beroepsmatig en persoonlijk. Professioneel wordt kennis van culturen gedeeld, om elke internationale gast een onvergetelijke ervaring te kunnen bieden. Op het persoonlijke vlak inspireren teamleden elkaar door hun verschillende nationaliteiten. Zo weerspiegelt Hilton Amsterdam Airport Schiphol de smeltkroes die een luchthaven kenmerkt; mensen van allerlei nationaliteiten die reizen, elkaar ontmoeten en verhalen delen.

Alle medewerkers gaan mee naar het nieuwe hotel. Met elkaar vertegenwoordigen zij maar liefst bijna 1.500 jaar aan werkervaring! Bij het bestaande team van 112 FTE’s voegen zich de komende periode ruim 40 nieuwe FTE-ers. Goed voorbereid door middel van intensieve training (on the job) gaan zij de uitdaging aan het nieuwe – veel omvangrijker – hotel met 3.0 voorzieningen de baas te worden en de gasten een warm welkom te bieden.

Over het nieuwe Hilton Amsterdam Airport Schiphol
Het nieuwe Hilton Amsterdam Airport Schiphol, met 433 kamers en 1.700m2 vergader- en evenementruimte opent in december 2015 de deuren. Het ontwerp van Mecanoo Architecten is door de iconische kubusvorm en diamantvormige ramen een bezienswaardigheid op de luchthaven. Het nieuwe hotel beschikt over de grootste vergader- en evenementenfaciliteiten op Schiphol Airport. Het internationale karakter, gecombineerd met typisch Nederlandse kenmerken in het interieurdesign van het Engelse ontwerpbureau Hirsch Bedner Associates (HBA), verleent het hotel een sterke eigen identiteit. Het 42 meter hoge atrium met glazen dak en een groene binnentuin zal het belangrijkste ontmoetingspunt worden in de ‘Airport City’. Het vormt het dynamische hart van de inspirerende omgeving die gasten en bezoekers zullen ervaren.

Thijs Jacobs

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Personalia
Niels Hoek nieuwe sales manager U Parkhotel

Niels Hoek is per 1 december 2018 begonnen als Sales Manager bij het nieuw te openen U Parkhotel in Enschede. Na bijna twee jaar keert Niels weer terug naar de hotel- en congresbranche. Met meer dan acht jaar ervaring brengt Niels veel kennis mee naar het nieuwe U Parkhotel op de campus van de Unive...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: