Laatste gasten voor Hilton Amsterdam Airport

2 november 2015 |
Laatste gasten voor Hilton Amsterdam Airport<

Vrijdag 30 oktober is er een einde gekomen aan een tijdperk. Het team van Hilton Amsterdam Airport Schiphol zwaaide de laatste individuele gasten uit
in het bestaande hotel, dat in 1972 als derde luchthavenhotel van Europa werd geopend. De komende weken vindt de transitie plaats naar het nieuwe – veel grotere – gebouw. Alleen een aantal airline crews houdt het team nog even gezelschap, totdat het naastgelegen nieuwe hotel in december de deuren opent.

Transitieperiode
Gedurende de maand november wordt de laatste hand gelegd aan de inrichting van het hotel en worden alle facetten van de schitterende diamant in detail gepolijst en opgepoetst. In deze transitieperiode zorgt het medewerkersteam dat het tot in de puntjes vertrouwd raakt met het iconische nieuwe gebouw, dat door het ontwerp, interieurdesign én de state of the art voorzieningen, een nieuwe betekenis geeft aan het begrip luchthavenhotel.

Zijn diensten bewezen
Het in 1972 geopende Hilton Schiphol Amsterdam heeft zijn diensten meer dan bewezen en bleek decennia lang keer op keer op keer flexibel in al zijn gedaantes. Het gebouw liet zich aanpassen en uitbreiden, vernieuwen en omvormen tot wat de hotelgasten, luchtvaart-bemanningen, vergaderaars, conferentiedeelnemers en de marktomstandigheden verlangden. Nu maakt het gebouw plaats voor de nieuwbouw van Hilton Amsterdam Airport Schiphol. Direct na de opening van het nieuwe hotel start de voorbereiding voor de ontmanteling van de bestaande locatie, die daarna een andere bestemming krijgt.

Alle medewerkers mee
Zo flexibel als het gebouw zich heeft bewezen, zo flexibel zijn de medewerkers die er werken. Een hecht en vitaal team vormt de vaste waarde van Hilton Schiphol. Een opvallende verdienste van het team als geheel is de grote collegialiteit en gedrevenheid. De geschiedenis zit in het DNA van de medewerkers, waarvan sommigen over meer dan 30 jaar werkervaring binnen Hilton beschikken en de kans hebben gehad zich in verschillende functies te kunnen ontplooien. Diversiteit is een ander interessant gegeven. Het huidige team vertegenwoordigt meer dan 25 nationaliteiten, afkomstig uit de hele wereld. De verschillende achtergronden en culturen betekenen een rijkdom aan kennis en ervaringen, waar iedereen van kan leren, beroepsmatig en persoonlijk. Professioneel wordt kennis van culturen gedeeld, om elke internationale gast een onvergetelijke ervaring te kunnen bieden. Op het persoonlijke vlak inspireren teamleden elkaar door hun verschillende nationaliteiten. Zo weerspiegelt Hilton Amsterdam Airport Schiphol de smeltkroes die een luchthaven kenmerkt; mensen van allerlei nationaliteiten die reizen, elkaar ontmoeten en verhalen delen.

Alle medewerkers gaan mee naar het nieuwe hotel. Met elkaar vertegenwoordigen zij maar liefst bijna 1.500 jaar aan werkervaring! Bij het bestaande team van 112 FTE’s voegen zich de komende periode ruim 40 nieuwe FTE-ers. Goed voorbereid door middel van intensieve training (on the job) gaan zij de uitdaging aan het nieuwe – veel omvangrijker – hotel met 3.0 voorzieningen de baas te worden en de gasten een warm welkom te bieden.

Over het nieuwe Hilton Amsterdam Airport Schiphol
Het nieuwe Hilton Amsterdam Airport Schiphol, met 433 kamers en 1.700m2 vergader- en evenementruimte opent in december 2015 de deuren. Het ontwerp van Mecanoo Architecten is door de iconische kubusvorm en diamantvormige ramen een bezienswaardigheid op de luchthaven. Het nieuwe hotel beschikt over de grootste vergader- en evenementenfaciliteiten op Schiphol Airport. Het internationale karakter, gecombineerd met typisch Nederlandse kenmerken in het interieurdesign van het Engelse ontwerpbureau Hirsch Bedner Associates (HBA), verleent het hotel een sterke eigen identiteit. Het 42 meter hoge atrium met glazen dak en een groene binnentuin zal het belangrijkste ontmoetingspunt worden in de ‘Airport City’. Het vormt het dynamische hart van de inspirerende omgeving die gasten en bezoekers zullen ervaren.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: