Le Pain Quotodien: "Word geen copycat"

22 juni 2013
Le Pain Quotodien: "Word geen copycat"

Goed eten en tegelijkertijd je licht opsteken? Tijdens het Social Event 2013 van de AF&BM staat een ontbijt en conceptpresentatie bij Le Pain Quotodien op de agenda. Operationeel directeur
Michel Van Acker vertelt, nadat de tachtig aanwezige F&B-professionals een heerlijk ambachtelijk en authentiek ontbijt hebben genuttigd, over het concept. "We zijn geen keten. We zijn een bedrijf met 200 buurtwinkels die ieder uniek zijn. Zoals qua positie en ambiance."


~Le Pain Quotodien is authenticiteit, simpel, en gezellig. Van Acker: "Maak waar wat je zegt, als je 'gezellig' bent, dan moet het het ook zijn."~

*Op één A4-tje*
Vestigingen van het bekende bakker-, ontbijt- en lunchbedrijf zijn inmiddels te vinden in 17 landen, waaronder vier adressen in Nederland (allen in Amsterdam). Le Pain Quotodien laat zich omschrijven als een bedrijf waar goede kwaliteit wordt geboden, waar de producten authentiek zijn, waar het gezellig is, en waar het aanbod simpel en eenvoudig is. Van Acker: "Onze kaart bestaat in alle vestigingen uit één A4-tje. Daar staat alles op. U moet goed luisteren naar uw gast, dat is heel belangrijk, maar u bepaalt wat u doet en aanbiedt. Een lunchgerecht met biologische spaghetti? Nee, doen we niet. Een kinderspeelhoek? Bij geen enkele van onze vestigingen te vinden."


~Authentiek is ook nog eens heel lekker~

*Geen kopieermachines*
Van Acker vervolgt: "U moet zelf uw markt creëren in plaats van deze te volgen. Le Pain Quotodien is in veel dingen voorloper geweest. Jaren geleden waren wij al helemaal rookvrij en was ons aanbod biologisch. Zoek de blue ocean op. In de red ocean zwemmen alleen maar haaien. Wordt geen copycat. Ga uit van uw eigen sterkte."

~Frank Lindner~

Overig nieuws