Leerbedrijf Preston Palace ontvangt erkenningsprijs SBB

29 juni 2016 | Thijs Jacobs

Preston Palace leidt al jaren MBO-studenten in de praktijk op en haalt hiermee de toekomst in huis. Gisteren namen de leermeesters de erkenningsprijs van het SBB (Stichting Samenwerking Beroepsonderwijs Bedrijfsleven) in ontvangst. Preston Palace leidt sinds 2011, de overname van een nieuwe directie, zeer intensief MBO-studenten op. Het opleiden van jonge vakmensen ziet de directie van Preston Palace als haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. ‘ Het biedt kansen aan studenten om het geleerde in praktijk te brengen, uit te blinken, het verschil te maken en daarmee kans te maken op een leuke baan. Uiteraard is een goede begeleiding tijdens de stage van cruciaal belang en wij zijn bereid hierin te investeren. Immers maken de mensen het verschil in ons bedrijf dat wederom dit jaar 325.000 (!) unieke gasten gastvrij ontvangt voor het hotel, uitgaanscentrum, vergaderzalen, restaurants, zwemparadijs en indoor-kermis. Ook dit jaar groeit dit aantal opnieuw en daarmee ook de vraag naar goed personeel', aldus directeur Slag, die tevens de eerste leermeester van Preston Palace is. 

Veel mogelijkheden
Van front-office tot back-office, van horeca tot facilitair, van marketing tot keuken, van animatie tot de afdeling techniek & onderhoud. Het aantal mogelijkheden is ongekend binnen Preston Palace. De leermeesters begeleiden studenten tijdens een unieke stage. Bij elke afdeling zijn de werkzaamheden afwisselend en kansrijk. En ongeacht welk niveau of afdeling; overal staat de beleving van de gast en de hierbij rol van de student centraal. Immers is elke werknemer verantwoordelijk voor fantastische beleving in het all-inclusive resort.. Deze verantwoordelijkheid wordt ook meegegeven aan de student en is waardevol voor de toekomst. 

Succesverhaal
Een student brengt naast de frisse blik van een jonge generatie ook een netwerk van studenten en vrienden met zich mee en is hiermee ook een verrijking voor de organisatie. Inmiddels werken er meer dan 500 werknemers. waaronder 40 erkende leermeesters, bij het populaire all-inclusive hotel. Enthousiaste studenten zijn van harte welkom om ook hun bijdrage te leveren aan het succesverhaal van Preston Palace. Met het constant optimaliseren van het all-inclusive aanbod, de fantastische service, optimale klantvriendelijkheid en het investeren in goed personeel hebben de studenten, de werknemers en bovenal de gasten van Preston Palace een gouden toekomst samen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: