Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade opent 1 april haar deuren

29 januari 2020 | David Bakker

Het Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade, voorheen bekend als Crowne Plaza Den Haag Promenade, opent vanaf 1 april officieel haar deuren en luidt hiermee een nieuw tijdperk in. Met 178 luxe kamers en suites, 9 vergaderzalen en 900 m2 aan wellnessfaciliteiten zal het toonaangevende hotel in Den Haag hoge kwaliteit blijven leveren als onderdeel van Leonardo Hotels; het Europese merk van de Fattal Hotel Group.
 

Precies een jaar na de opening van het eerste Leonardo Royal Hotel van de Benelux in Amsterdam opent de tweede Leonardo Royal in Den Haag. Patrick Aarsman, General Manager: “Wij geloven in ons eigen merk, Leonardo Hotels, en kijken ernaar uit om verder te gaan onder de vleugels van Leonardo Royal. Wij zijn trots dat wij deze stap kunnen maken in aanloop naar ons 50-jarig jubileum volgend jaar. Nog altijd delen wij samen met de stad de ambitie om Den Haag te positioneren als topbestemming voor internationale relaties. Met de komst van Leonardo Royal naar Den Haag brengen we ook de Fattal Hotel Group naar de meest internationale stad van Nederland. Hierbij blijft het onmiskenbare karakter van het Promenade Hotel bestaan. Promenade blijft Promenade. Hier mogen we trots op zijn!”

Internationale allure in de hofstad

Met 9 vergaderzalen, waaronder de 234m2 grote Residentiezaal met een Sony 4K laserbeamer en een Prominential Boardroom op de 6e verdieping met uitzicht over het groene Stolkpark en de skyline van de hofstad, biedt het Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade veelzijdige vergaderfaciliteiten. Dit sluit aan bij het upscale merk “Leonardo Royal” van Leonardo Hotels. Tevens is het hotel meer dan een plek om te overnachten. Het biedt een ontmoetingsplek waar hotelgasten, lokale gasten en medewerkers samenkomen en op zoek gaan naar (internationale) verbinding. Zo organiseert het hotel Promenade Food Festivals in restaurant Brut International Flavours. Hierbij werken internationale chefs en ambassades samen met de keukenbrigade om hun land en cultuur op eigentijdse manier te presenteren, en brengen zij de gastronomie van over de hele wereld naar de residentiestad.

Den Haag krijgt tweede Leonardo Royal Hotel van Nederland

Voorafgaand aan de aankondiging van een tweede Leonardo Royal Hotel in de Benelux, heeft de Fattal Hotel Group recent bekend gemaakt ook Leonardo Boutique te openen aan de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. Naast een totale metamorfose van het Museumhotel in de chiqueste winkelstraat van Nederland zal tevens het Leonardo Hotel in Antwerpen een complete renovatie ondergaan. Alexander Kluit, Managing Director van de Benelux: “Vanaf april telt het Leonardo portfolio in de Benelux 1.400+ hotelkamers, verdeeld over 3 Leonardo Hotels, 2 Leonardo Royal Hotels en 1 Leonardo Boutique Hotel. Fattal Hotel Group is momenteel een van de snelst groeiende hotelketens van Europa. Met de komst van Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade naar de internationale residentiestad verbreden wij onze marktpositie naar het zuiden van Nederland. Dit sluit volledig aan bij onze groeiambitie voor de Benelux.”

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Koningin Máxima steekt horeca een hart onder de riem

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: