Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade opent 1 april haar deuren

29 januari 2020 | David Bakker
Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade opent 1 april haar deuren

Het Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade, voorheen bekend als Crowne Plaza Den Haag Promenade, opent vanaf 1 april officieel haar deuren en luidt hiermee een nieuw tijdperk in. Met 178 luxe kamers en suites, 9 vergaderzalen en 900 m2 aan wellnessfaciliteiten zal het toonaangevende hotel in Den Haag hoge kwaliteit blijven leveren als onderdeel van Leonardo Hotels; het Europese merk van de Fattal Hotel Group.
 

Precies een jaar na de opening van het eerste Leonardo Royal Hotel van de Benelux in Amsterdam opent de tweede Leonardo Royal in Den Haag. Patrick Aarsman, General Manager: “Wij geloven in ons eigen merk, Leonardo Hotels, en kijken ernaar uit om verder te gaan onder de vleugels van Leonardo Royal. Wij zijn trots dat wij deze stap kunnen maken in aanloop naar ons 50-jarig jubileum volgend jaar. Nog altijd delen wij samen met de stad de ambitie om Den Haag te positioneren als topbestemming voor internationale relaties. Met de komst van Leonardo Royal naar Den Haag brengen we ook de Fattal Hotel Group naar de meest internationale stad van Nederland. Hierbij blijft het onmiskenbare karakter van het Promenade Hotel bestaan. Promenade blijft Promenade. Hier mogen we trots op zijn!”

Internationale allure in de hofstad

Met 9 vergaderzalen, waaronder de 234m2 grote Residentiezaal met een Sony 4K laserbeamer en een Prominential Boardroom op de 6e verdieping met uitzicht over het groene Stolkpark en de skyline van de hofstad, biedt het Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade veelzijdige vergaderfaciliteiten. Dit sluit aan bij het upscale merk “Leonardo Royal” van Leonardo Hotels. Tevens is het hotel meer dan een plek om te overnachten. Het biedt een ontmoetingsplek waar hotelgasten, lokale gasten en medewerkers samenkomen en op zoek gaan naar (internationale) verbinding. Zo organiseert het hotel Promenade Food Festivals in restaurant Brut International Flavours. Hierbij werken internationale chefs en ambassades samen met de keukenbrigade om hun land en cultuur op eigentijdse manier te presenteren, en brengen zij de gastronomie van over de hele wereld naar de residentiestad.

Den Haag krijgt tweede Leonardo Royal Hotel van Nederland

Voorafgaand aan de aankondiging van een tweede Leonardo Royal Hotel in de Benelux, heeft de Fattal Hotel Group recent bekend gemaakt ook Leonardo Boutique te openen aan de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. Naast een totale metamorfose van het Museumhotel in de chiqueste winkelstraat van Nederland zal tevens het Leonardo Hotel in Antwerpen een complete renovatie ondergaan. Alexander Kluit, Managing Director van de Benelux: “Vanaf april telt het Leonardo portfolio in de Benelux 1.400+ hotelkamers, verdeeld over 3 Leonardo Hotels, 2 Leonardo Royal Hotels en 1 Leonardo Boutique Hotel. Fattal Hotel Group is momenteel een van de snelst groeiende hotelketens van Europa. Met de komst van Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade naar de internationale residentiestad verbreden wij onze marktpositie naar het zuiden van Nederland. Dit sluit volledig aan bij onze groeiambitie voor de Benelux.”

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Jonge Honden: Mark Welbers kijkt vooruit met Banks Mansion Amsterdam

Op jonge leeftijd een hotelonderneming runnen, het is niet veel mensen gegeven. Ondernemen is vallen en opstaan, fouten maken en groeien. In de serie Jonge Honden portretteert Hospitality Management jonge hoteliers. Dit keer Mark Welbers (34) general manager van het Banks Mansion in Amsterdam. Een m ...

Jantiene Berg
Column Jantiene Berg: Een leven lang leren

Sinds ik zes maanden geleden het decor van de hotellerie verruild heb voor het podium van het mbo-onderwijs is ‘een leven lang leren’ mijn nieuwe mantra. In mijn vroegere rol als gastvrouw en eigenaresse van een urban boutique hotel wist ik exact welke beleving ik onze gasten mee wilde g ...

Achtergronden
Stelling van de maand april: de uitslag

De hele maand april stond de stelling van de maand op de website van Hospitality Management. De stelling luidde: 2022 wordt noguitdagender dan 2021. Daar was 69,9 procent het mee eens. 31,1 procent gaf aan het niet eens te zijn met de stelling De nieuwe stelling van de maand luidt: De overheid lo ...

Hotel Exploitatiemodellen uitgelegd

Rob van Ginneken (Breda University of applied sciences) verzorgde een update van zijn in 2018 door Hospitality Management gepubliceerde Whitepaper ‘Hotel Exploitatiemodellen’. De belangrijkste ontwikkeling sindsdien: niet alleen hotelconcepten, maar steeds vaker ook de achterliggende exp ...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Hotel & Convention Center in The Dutch Mountains, Eindhoven

De Nederlandse hotel- en congresketen Postillion Hotels, ontwikkelaar Lingotto en initiatiefnemer The Mountains Corporation werken samen aan de realisatie van een Hotel & Convention Center in The Dutch Mountains, dat eind 2025 opent in Eindhoven. The Dutch Mountains wordt een prestigieus en duur ...

Stelling van de maand mei: De overheid loodst de hotellerie goed door de coronacrisis

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De stelling van de maand ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: