Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade opent 1 april haar deuren

29 januari 2020 | David Bakker
Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade opent 1 april haar deuren

Het Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade, voorheen bekend als Crowne Plaza Den Haag Promenade, opent vanaf 1 april officieel haar deuren en luidt hiermee een nieuw tijdperk in. Met 178 luxe kamers en suites, 9 vergaderzalen en 900 m2 aan wellnessfaciliteiten zal het toonaangevende hotel in Den Haag hoge kwaliteit blijven leveren als onderdeel van Leonardo Hotels; het Europese merk van de Fattal Hotel Group.
 

Precies een jaar na de opening van het eerste Leonardo Royal Hotel van de Benelux in Amsterdam opent de tweede Leonardo Royal in Den Haag. Patrick Aarsman, General Manager: “Wij geloven in ons eigen merk, Leonardo Hotels, en kijken ernaar uit om verder te gaan onder de vleugels van Leonardo Royal. Wij zijn trots dat wij deze stap kunnen maken in aanloop naar ons 50-jarig jubileum volgend jaar. Nog altijd delen wij samen met de stad de ambitie om Den Haag te positioneren als topbestemming voor internationale relaties. Met de komst van Leonardo Royal naar Den Haag brengen we ook de Fattal Hotel Group naar de meest internationale stad van Nederland. Hierbij blijft het onmiskenbare karakter van het Promenade Hotel bestaan. Promenade blijft Promenade. Hier mogen we trots op zijn!”

Internationale allure in de hofstad

Met 9 vergaderzalen, waaronder de 234m2 grote Residentiezaal met een Sony 4K laserbeamer en een Prominential Boardroom op de 6e verdieping met uitzicht over het groene Stolkpark en de skyline van de hofstad, biedt het Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade veelzijdige vergaderfaciliteiten. Dit sluit aan bij het upscale merk “Leonardo Royal” van Leonardo Hotels. Tevens is het hotel meer dan een plek om te overnachten. Het biedt een ontmoetingsplek waar hotelgasten, lokale gasten en medewerkers samenkomen en op zoek gaan naar (internationale) verbinding. Zo organiseert het hotel Promenade Food Festivals in restaurant Brut International Flavours. Hierbij werken internationale chefs en ambassades samen met de keukenbrigade om hun land en cultuur op eigentijdse manier te presenteren, en brengen zij de gastronomie van over de hele wereld naar de residentiestad.

Den Haag krijgt tweede Leonardo Royal Hotel van Nederland

Voorafgaand aan de aankondiging van een tweede Leonardo Royal Hotel in de Benelux, heeft de Fattal Hotel Group recent bekend gemaakt ook Leonardo Boutique te openen aan de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. Naast een totale metamorfose van het Museumhotel in de chiqueste winkelstraat van Nederland zal tevens het Leonardo Hotel in Antwerpen een complete renovatie ondergaan. Alexander Kluit, Managing Director van de Benelux: “Vanaf april telt het Leonardo portfolio in de Benelux 1.400+ hotelkamers, verdeeld over 3 Leonardo Hotels, 2 Leonardo Royal Hotels en 1 Leonardo Boutique Hotel. Fattal Hotel Group is momenteel een van de snelst groeiende hotelketens van Europa. Met de komst van Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade naar de internationale residentiestad verbreden wij onze marktpositie naar het zuiden van Nederland. Dit sluit volledig aan bij onze groeiambitie voor de Benelux.”

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Hotelketens
Egeria neemt meerderheidsbelang in Fletcher Hotels, vizier op internationale groei

Vandaag hebben de aandeelhouders van Fletcher Hotels een meerderheidsbelang verkocht aan de Amsterdamse investeringsmaatschappij Egeria. NIBC en Xead verkopen beide hun minderheidsbelang, het management van Fletcher blijft aan als aandeelhouder. Met de hands-on betrokkenheid en de ervaring met in ...

Inge van de Ven is trots op haar pas geopende hotel

Inge van de Ven, eigenaresse van het op 12 april geopende Hotel Flora Batava in Nieuwersluis, aan de rand van Breukelen, is trots op haar hotel. Alhoewel het uitdagende tijden zijn binnen onze branche, is ze optimistisch gestemd. “Zaterdag beleefden we onze eerste drukke dag, met 27 van de 45 ...

Interview Longread
Interview: moeders en dochters in familiehotels

Familiehotels. Je zou ze bijna vergeten tussen al het geweld van de aankondigingen die de grote hotelketens doen. De ene keten introduceert een nieuw merk, terwijl een andere keten zich gaat richten op ‘long stay’ of het aanbieden van werkplekken. Tegelijkertijd zijn familiehotels de dri ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Columns
Leiderschap in onmogelijke tijden

Het is 05.30 uur. Ik zit te werken in een stil huis. Ik kan niet slapen, in mijn brein borrelt iets en dat moet eruit. Buiten is het nog donker, al zie ik de dag wel al voorzichtig duwen. Het zwart van de nacht wordt langzaam maar zeker donkerblauw en dat blauw wordt steeds lichter. Een merel fluit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: