Linda Giebing verkozen tot Hotello of the Year 2017

12 januari 2017 | Jorien Slager

'Mensen maken het verschil tussen goed en fantastisch'

Tijdens het HotelloTOP Year Event 2017, dat vandaag plaatsvond in RAI Amsterdam, is Linda Giebing verkozen tot Hotello of the Year 2017. Deze prestigieuze award wordt ieder jaar uitgereikt aan een Hotello die onderscheidend heeft gepresteerd binnen óf buiten de gastvrijheidsbranche. Linda won, naast de eeuwige roem, een tegoedbon van New Tailor en een reis naar London. Hier zal zij deelnemen aan de 2e editie van HotelloTOP UK in oktober van dit jaar.

De verkiezing

De Hotello of the Year Award is een verkiezing voor alumni van Hotel Management Scholen die een stempel hebben gedrukt op het bedrijfsleven en worden herkend én erkend als een echte Hotello met de kernwaarden; gastvrij, energiek, sociaal vaardig, inventief en pragmatisch, ambitieus en met een grote werklust. Dit jaar werden meer dan 60 Hotello’s genomineerd, welke door de selectiecommissie zijn teruggebracht tot een TOP 10. Zij hebben een video-pitch opgenomen en enkele vragen beantwoord om de motivatie kracht bij te zetten. De met zorg geselecteerde jury heeft na lang wikken en wegen besloten dat er dit jaar maar liefst 4 finalisten waren: Robert Melaard (HMSM ’92) van Gastvrij Rotterdam, Linda Giebing (HHL ’00) van DoubleTree Resort by Hilton Penang, Eveline Noort (HTH ’08) van Le Méridien Piccadilly en Dick de Graaff (HMSM ’95) van Passenger Terminal Amsterdam.

De 4 finalisten hebben de kans gekregen zich op het podium voor te stellen aan het publiek, onder begeleiding van Wenda Kielstra van Consumatics en Hotello of the Year 2016 Maartje Nelissen van The Food Line-up. De aanwezigen werden gevraagd om te stemmen op hun favoriet. Deze stemming, in combinatie met de stemmen van de vakjury en het resultaat van de online stemming, zorgde ervoor dat Linda de concurrenten achter zich liet.

De winnaar

Linda Giebing won de prestigieuze award dankzij haar werk voor Hilton: als jongste vrouwelijke General Manager voor Hilton in Azië zet zij zich in voor de ontwikkeling van vrouwen in een management positie. 'Ik wil graag dat de beste mensen met de grootste passie bijzondere ervaringen kunnen creëren voor gasten, voor de omgeving en voor zichzelf.' aldus een vereerde Linda.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Tech
Opnieuw grote hack bij Marriott

De Amerikaanse hotelketen Marriott is alweer slachtoffer geworden van een hack. Hackers hebben namelijk toegang gekregen tot de gegevens van 5,2 miljoen gasten, zo maakte het bedrijf dinsdag bekend op haar website. In 2018 kregen hackers al toegang tot de gegevens van 500 miljoen Marriott-gasten....

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moeten de kamerprijzen verlagen. Wees daar heel voorzichtig mee. Het verlagen van kamerprijzen is echt onwenselijk, ook al kan het helaas wel eens onvermij...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Overlevingskansen voor je hotel: "Het glipt nu tussen je vingers door"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit elfde hoofdstuk bes...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: