Linda Giebing verkozen tot Hotello of the Year 2017

12 januari 2017 | Jorien Slager

'Mensen maken het verschil tussen goed en fantastisch'

Tijdens het HotelloTOP Year Event 2017, dat vandaag plaatsvond in RAI Amsterdam, is Linda Giebing verkozen tot Hotello of the Year 2017. Deze prestigieuze award wordt ieder jaar uitgereikt aan een Hotello die onderscheidend heeft gepresteerd binnen óf buiten de gastvrijheidsbranche. Linda won, naast de eeuwige roem, een tegoedbon van New Tailor en een reis naar London. Hier zal zij deelnemen aan de 2e editie van HotelloTOP UK in oktober van dit jaar.

De verkiezing

De Hotello of the Year Award is een verkiezing voor alumni van Hotel Management Scholen die een stempel hebben gedrukt op het bedrijfsleven en worden herkend én erkend als een echte Hotello met de kernwaarden; gastvrij, energiek, sociaal vaardig, inventief en pragmatisch, ambitieus en met een grote werklust. Dit jaar werden meer dan 60 Hotello’s genomineerd, welke door de selectiecommissie zijn teruggebracht tot een TOP 10. Zij hebben een video-pitch opgenomen en enkele vragen beantwoord om de motivatie kracht bij te zetten. De met zorg geselecteerde jury heeft na lang wikken en wegen besloten dat er dit jaar maar liefst 4 finalisten waren: Robert Melaard (HMSM ’92) van Gastvrij Rotterdam, Linda Giebing (HHL ’00) van DoubleTree Resort by Hilton Penang, Eveline Noort (HTH ’08) van Le Méridien Piccadilly en Dick de Graaff (HMSM ’95) van Passenger Terminal Amsterdam.

De 4 finalisten hebben de kans gekregen zich op het podium voor te stellen aan het publiek, onder begeleiding van Wenda Kielstra van Consumatics en Hotello of the Year 2016 Maartje Nelissen van The Food Line-up. De aanwezigen werden gevraagd om te stemmen op hun favoriet. Deze stemming, in combinatie met de stemmen van de vakjury en het resultaat van de online stemming, zorgde ervoor dat Linda de concurrenten achter zich liet.

De winnaar

Linda Giebing won de prestigieuze award dankzij haar werk voor Hilton: als jongste vrouwelijke General Manager voor Hilton in Azië zet zij zich in voor de ontwikkeling van vrouwen in een management positie. 'Ik wil graag dat de beste mensen met de grootste passie bijzondere ervaringen kunnen creëren voor gasten, voor de omgeving en voor zichzelf.' aldus een vereerde Linda.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel
Preston Palace lanceert nieuwe werkcampagne

In tijden waarin werkgevers noodgedwongen hun gewaardeerde werknemers moeten laten gaan, lanceert Preston Palace juist een campagne om nieuwe collega's te werven. Van fulltime, parttime tot bijbaantje. Zelfs een combinatie van diverse afdelingen binnen in één functie is mogelijk. ...

Events Internationaal
EQUIPHOTEL uitgesteld naar 2022

Gezien de huidige situatie rondom de COVID-19 epidemie, die momenteel op lokaal en mondiaal niveau voortdurend verslechtert, kondigt Reed Expositions France aan dat de 2020-editie van de EQUIPHOTEL, die oorspronkelijk gepland stond van 15 t/m 19 november 2020, is uitgesteld naar 2022. De afgelope...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Hotel Okura Amsterdam geeft 7 suites een complete metamorfose

Hotel Okura Amsterdam heeft 7 suites een complete metamorfose gegeven. Bij de renovatie, die in december 2019 van start ging, is het hele design vernieuwd. Architect Bert Verwey heeft de renovatie van de suites en The Lounge onder zijn hoede genomen. Ruimtelijkheid, comfort en sereniteit vormen de b...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Nieuwe coronamaatregelen: waarom moet de horeca eigenlijk eerder dicht?

Vanaf zondag 18.00 uur zijn de nieuwe coronamaatregelen van kracht gegaan, waarvan de meeste gericht zijn op de horeca. Premier Rutte toonde zich bezorgd over de verspreiding van het virus en vond de maatregelen nodig en logisch: "Hoe later op de avond, hoe moeilijker de anderhalve meter."...

Toerisme Coronacrisis
Nederlandse vakantiegangers verwachten weer te kunnen reizen in 2021  

De coronazomer is voorbij. Na een zomer van thuisblijven, daguitstapjes in eigen land en geklus, verwacht het grootste deel van de Nederlandse vakantiegangers volgende zomer weer normaal te kunnen reizen. Dat blijkt uit onderzoek van Vliegtickets.nl. Meer dan de helft (54%) van de ondervraagden...

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: