Logis ziet jaaromzet stijgen

15 februari 2019 | David Bakker

Logis sluit 2018 af met een uitstekende omzetstijging van 8% (stijging van 4% ten opzichte van 2017), een resultaat van 140 miljoen euro. De reserveringscentrale van Logis heeft het afgelopen jaar een recordomzet gedraaid en ook het nieuwe loyaliteitsprogramma boekte een mooie stijging. De behaalde successen zijn het resultaat van de ambitieuze ontwikkelingstrategie die Logis vorig jaar initieerde.

De nieuwe reserveringsapplicatie en de mobiele versie van de website van Logis Hotels presteerden goed. Naast de goedwerkende site, die het reserveren makkelijk maakt, zijn er 23 operationele Logis-adviseurs die de zichtbaarheid van de individuele hotels hebben vergroot. Hun bezoeken aan de etablissementen en de dagelijkse operationele ondersteuning, dragen bij aan de optimalisatie van de commerciële strategie van de onafhankelijke hotels (foto’s, tarieven, distributie) en hun online zichtbaarheid.

De doeltreffendheid van Logis is gebaseerd op een beloningssysteem dat reizigers voor hun loyaliteit beloont en ondernemingen voor hun vrijgevigheid. O’Logis, een van de meest gulle loyaliteitsprogramma’s, heeft de 71,2 miljoen euro omzet overschreden: een record.

Een ambitieuze ontwikkelingsstrategie

Elke week worden gemiddeld 3 nieuwe ondernemingen lid van Logis, dat zijn 141 onafhankelijke hotels in een jaar. De groep is interessant voor individuele hotels omdat ze de lokale expertise erkennen en dit met talrijke investeringen ook bevorderen.

Naar verwachting zal het merk komend voorjaar haar uitbreidingsplan in stedelijke gebieden afronden. Verder worden er, in het kader van de fusie met Citotel, nog eens 180 nieuwe hotels toegevoegd aan het Logis netwerk.

De 3de inkoopcentrale in de sector

Het besluit van vorig jaar om de onderhandelingscentrale om te zetten in een inkoopcentrale is een zeer groot voordeel voor de leden. Het merk kan zo een essentiële dienst aan haar etablissementen bieden en is 3de inkoopcentrale in de sector geworden: ofwel een eerste omzet van 35 miljoen euro en 120 erkende leveranciers waarvan 43 nieuwe leveranciers in 2019.

Het versterken van het merk als werkgever door middel van opleidingen van Logis Académie heeftde bijscholing van 600 werknemers binnen het netwerk gefaciliteerd.

Karim Soleilhavoup, Algemeen directeur van Logis, licht toe: “De investeringen in 2018 hebben ervoor gezorgd dat Logis zowel haar aantrekkelijkheid op de markt heeft kunnen versterken als de groei van het netwerk heeft weten te versnellen. De uitstekende resultaten van dit jaar bewijzen de relevantie van onze strategie; in 2019 gaan we ons netwerk in stedelijke gebieden ontwikkelen, ons “à la carte” dienstenplatform uitbreiden om de waarde van de activiteiten van onze leden te onderstrepen en onze nieuwe positionering te bevestigen: ons inzetten voor een lokalere wereld.”

Fabrice Galland, Voorzitter van Logis, voegt toe: “Logis begeleidt en verenigt al meer dan 70 jaar onafhankelijke hotel- en restauranthouders en wil zoveel mogelijk onafhankelijke bedrijven in Europa samenbrengen! Hoe meer leden, hoe beter we kunnen onderhandelen met instellingen, leveranciers of toeristenbureaus online. Laten we onze krachten bundelen zodat onze stem wordt gehoord!”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019 [gesloten]

16.00 Live-interview Rogier Braakman We zijn alweer bijna aan het einde gekomen van het sprekersprogramma. Op de agenda staat het live-interview met Rogier Braakman, de man die medeoprichter was van IHMG, maar uit zijn zetel werd geduwd door Alex Mulder van Amerborgh.  Op het hoogtepunt had I...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: