Logis ziet jaaromzet stijgen

15 februari 2019 | David Bakker

Logis sluit 2018 af met een uitstekende omzetstijging van 8% (stijging van 4% ten opzichte van 2017), een resultaat van 140 miljoen euro. De reserveringscentrale van Logis heeft het afgelopen jaar een recordomzet gedraaid en ook het nieuwe loyaliteitsprogramma boekte een mooie stijging. De behaalde successen zijn het resultaat van de ambitieuze ontwikkelingstrategie die Logis vorig jaar initieerde.

De nieuwe reserveringsapplicatie en de mobiele versie van de website van Logis Hotels presteerden goed. Naast de goedwerkende site, die het reserveren makkelijk maakt, zijn er 23 operationele Logis-adviseurs die de zichtbaarheid van de individuele hotels hebben vergroot. Hun bezoeken aan de etablissementen en de dagelijkse operationele ondersteuning, dragen bij aan de optimalisatie van de commerciële strategie van de onafhankelijke hotels (foto’s, tarieven, distributie) en hun online zichtbaarheid.

De doeltreffendheid van Logis is gebaseerd op een beloningssysteem dat reizigers voor hun loyaliteit beloont en ondernemingen voor hun vrijgevigheid. O’Logis, een van de meest gulle loyaliteitsprogramma’s, heeft de 71,2 miljoen euro omzet overschreden: een record.

Een ambitieuze ontwikkelingsstrategie

Elke week worden gemiddeld 3 nieuwe ondernemingen lid van Logis, dat zijn 141 onafhankelijke hotels in een jaar. De groep is interessant voor individuele hotels omdat ze de lokale expertise erkennen en dit met talrijke investeringen ook bevorderen.

Naar verwachting zal het merk komend voorjaar haar uitbreidingsplan in stedelijke gebieden afronden. Verder worden er, in het kader van de fusie met Citotel, nog eens 180 nieuwe hotels toegevoegd aan het Logis netwerk.

De 3de inkoopcentrale in de sector

Het besluit van vorig jaar om de onderhandelingscentrale om te zetten in een inkoopcentrale is een zeer groot voordeel voor de leden. Het merk kan zo een essentiële dienst aan haar etablissementen bieden en is 3de inkoopcentrale in de sector geworden: ofwel een eerste omzet van 35 miljoen euro en 120 erkende leveranciers waarvan 43 nieuwe leveranciers in 2019.

Het versterken van het merk als werkgever door middel van opleidingen van Logis Académie heeftde bijscholing van 600 werknemers binnen het netwerk gefaciliteerd.

Karim Soleilhavoup, Algemeen directeur van Logis, licht toe: “De investeringen in 2018 hebben ervoor gezorgd dat Logis zowel haar aantrekkelijkheid op de markt heeft kunnen versterken als de groei van het netwerk heeft weten te versnellen. De uitstekende resultaten van dit jaar bewijzen de relevantie van onze strategie; in 2019 gaan we ons netwerk in stedelijke gebieden ontwikkelen, ons “à la carte” dienstenplatform uitbreiden om de waarde van de activiteiten van onze leden te onderstrepen en onze nieuwe positionering te bevestigen: ons inzetten voor een lokalere wereld.”

Fabrice Galland, Voorzitter van Logis, voegt toe: “Logis begeleidt en verenigt al meer dan 70 jaar onafhankelijke hotel- en restauranthouders en wil zoveel mogelijk onafhankelijke bedrijven in Europa samenbrengen! Hoe meer leden, hoe beter we kunnen onderhandelen met instellingen, leveranciers of toeristenbureaus online. Laten we onze krachten bundelen zodat onze stem wordt gehoord!”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Hotel de Heerlickheijd van Ermelo heeft een compleet nieuwe fitness

Hotel de Heerlickheijd heeft geïnvesteerd in een compleet nieuwe fitness. Gasten van het hotel en inwoners van en rondom Ermelo kunnen aan de slag met de gloednieuwe apparatuur en gewichten om optimaal te werken aan hun conditie en gezondheid. De Wellness & Fitnessclub wordt aanstaande zate...

Toerisme Coronacrisis
Helft minder Nederlanders op vakantie in maart 2020

In maart 2020 gingen er 1,7 miljoen Nederlanders minder op vakantie dan in dezelfde maand van 2019. Dit is een daling van ruim 50 procent. Over het eerste kwartaal van 2020 is de daling 18 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2019. De daling geldt voor zowel vakanties in het buitenland a...

Achtergronden Coronacrisis
Hoteliers.com organiseert eerste drive-in masterclass

Deze week organiseerde Hoteliers.com, leverancier van commissievrije boekingssoftware voor hotels, een uniek evenement voor haar klanten. Bij Hotel Ernst Sillem Hoeve in Den Dolder was een gedeelte van het parkeerterrein omgetoverd tot een drive-in bioscoop en op het scherm presenteerde Hoteliers.c...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: