Louvre Hotels Group accepteert Alipay en Wechat Pay

26 mei 2017 | Thijs Jacobs

Door het toevoegen van de Chinese betaalmethoden Alipay en Wechat Pay zet Louvre Hotels Group, o.a. verantwoordelijk voor Golden Tulip, haar strategie om in te spelen op de wensen van de Chinese gast voort. Als dochteronderneming van Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., is de groep de eerste in de hotelindustrie die zich richt tot deze markt en haar miljoenen gebruikers.

Eerder was Louvre Hotels Group de eerste hotelgroep die betalingen van de China UnionPay credit card accepteerde, nu is de groep de eerste die de gebruikers  van Alipay en Wechat – in totaal 750 miljoen mensen – in de gelegenheid stelt om hun verblijf te betalen via deze twee betaalmethoden.

Door deze innovatie op het gebied van betalen draagt de hotelgroep actief bij aan de doelstelling van de Franse regering om 5 miljoen Chinese toeristen in 2020 te verwelkomen. Meer in het algemeen past dit initiatief in de strategie om dichterbij de Aziatische klantenkring te komen.

Wechat Pay & Alipay


Wechat Pay is een mobiel betalingssysteem met meer dan 300 miljoen Chinese klanten. Wechat Pay is onderdeel van het grootste Chinese sociale netwerk, Wechat, dat bijna 800 miljoen gebruikers heeft. Al bijna 550 miljard dollar werd betaald via dit betalingsplatform dat al door één op de twee Chinezen wordt gebruikt. Het Alipay betalingsplatform behoort tot de Alibaba-groep en heeft meer dan 450 miljoen actieve gebruikers en dagelijkse transacties van in totaal meer dan 100 miljoen dollar.

Louvre Hotels Group voldoet samen met zijn partner Adyen – een jong bedrijf gespecialiseerd in betaalmethoden – aan de marktvraag door deze betaalmethoden te accepteren voor online voorafbetalingen. Na een proeffase in twee Parijse hotels wordt het systeem uitgebreid naar alle Europese hotels van de groep.

Chinese toerisen zeer belangrijk

‘’Het verwelkomen van Chinese toeristen is essentieel om Frankrijk als bestemming aantrekkelijker te maken, daarom vinden wij het volstrekt natuurlijk om alles in ons vermogen te doen om de klantervaring van deze groep te vergemakkelijken. Door Alipay en Wechat Pay toe te voegen aan onze betalingsopties passen wij ons aan naar de behoeftes van deze groep.’’ Aldus Pierre-Frédéric Roulot, CEO van Louvre Hotels Group.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moeten de kamerprijzen verlagen. Wees daar heel voorzichtig mee. Het verlagen van kamerprijzen is echt onwenselijk, ook al kan het helaas wel eens onvermij...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Overlevingskansen voor je hotel: "Het glipt nu tussen je vingers door"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit elfde hoofdstuk bes...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Branded Content Coronacrisis
Gratis scan voor onafhankelijke hotels en B&B's

Het nieuwe platform Scanjehotel.nl is een initiatief om hoteleigenaren van onafhankelijke hotels en B&B’s te helpen met het mogelijk - tijdelijk - verlagen van de maandelijkse kosten. Van energieleveranciers tot TV - en internetaanbieders en afvalkosten: alle maandelijkse vaste lasten ...

Interview Coronacrisis
"De onduidelijkheid vanuit de overheid is vermoeiend"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit tiende hoofdstuk be...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: