Louvre Hotels Group accepteert Alipay en Wechat Pay

26 mei 2017 | Thijs Jacobs

Door het toevoegen van de Chinese betaalmethoden Alipay en Wechat Pay zet Louvre Hotels Group, o.a. verantwoordelijk voor Golden Tulip, haar strategie om in te spelen op de wensen van de Chinese gast voort. Als dochteronderneming van Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., is de groep de eerste in de hotelindustrie die zich richt tot deze markt en haar miljoenen gebruikers.

Eerder was Louvre Hotels Group de eerste hotelgroep die betalingen van de China UnionPay credit card accepteerde, nu is de groep de eerste die de gebruikers  van Alipay en Wechat – in totaal 750 miljoen mensen – in de gelegenheid stelt om hun verblijf te betalen via deze twee betaalmethoden.

Door deze innovatie op het gebied van betalen draagt de hotelgroep actief bij aan de doelstelling van de Franse regering om 5 miljoen Chinese toeristen in 2020 te verwelkomen. Meer in het algemeen past dit initiatief in de strategie om dichterbij de Aziatische klantenkring te komen.

Wechat Pay & Alipay


Wechat Pay is een mobiel betalingssysteem met meer dan 300 miljoen Chinese klanten. Wechat Pay is onderdeel van het grootste Chinese sociale netwerk, Wechat, dat bijna 800 miljoen gebruikers heeft. Al bijna 550 miljard dollar werd betaald via dit betalingsplatform dat al door één op de twee Chinezen wordt gebruikt. Het Alipay betalingsplatform behoort tot de Alibaba-groep en heeft meer dan 450 miljoen actieve gebruikers en dagelijkse transacties van in totaal meer dan 100 miljoen dollar.

Louvre Hotels Group voldoet samen met zijn partner Adyen – een jong bedrijf gespecialiseerd in betaalmethoden – aan de marktvraag door deze betaalmethoden te accepteren voor online voorafbetalingen. Na een proeffase in twee Parijse hotels wordt het systeem uitgebreid naar alle Europese hotels van de groep.

Chinese toerisen zeer belangrijk

‘’Het verwelkomen van Chinese toeristen is essentieel om Frankrijk als bestemming aantrekkelijker te maken, daarom vinden wij het volstrekt natuurlijk om alles in ons vermogen te doen om de klantervaring van deze groep te vergemakkelijken. Door Alipay en Wechat Pay toe te voegen aan onze betalingsopties passen wij ons aan naar de behoeftes van deze groep.’’ Aldus Pierre-Frédéric Roulot, CEO van Louvre Hotels Group.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Fletcher
De Wageningsche Berg door Fletcher uitgeroepen tot hotel van het jaar

Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg is door Fletcher uitgeroepen tot hotel van het jaar, daarvoor wordt het team uiteraard beloond. Daarom neemt het hoofdkantoor in Nieuwegein op zondag 24 maart 2019 het 4-sterren Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg in Wageningen voor é&...

Awards Hotel Mensen
Grand Hotel Huis ter Duin: ‘Partner Independent Hotel of the Year 2018’

Na de benoeming van managing director Stephan Stokkermans tot Hotelier of the Year 2019 van Preferred Hotels & Resorts en een finaleplaats bij de M&IT Awards in Londen was het nu de beurt aan Coen van Veen om twee awards mee naar huis te nemen. De Director of Sales was tijdens de HelmsBrisco...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Economie Internationaal
Stijgend aantal hotelovernachtingen in Nederland, Groningen is opvallende stijger

Herkomst gasten In 2012 waren 48,79% van alle overnachtingen in hotels in Nederland afkomstig van een buitenlandse gast. Gedurende de afgelopen jaren is dit percentage gegroeid tot 54,12% in 2018. De meeste buitenlandse overnachtingen komen van gasten uit Duitsland, UK, USA, België en Frankrijk....

Amsterdam Personalia
Emmy Stoel nieuwe General Manager Sofitel Legend The Grand Amsterdam

Het kon niet uitblijven. Zojuist publiceerden we het persbericht waarin aangekondigd werd dat Michiel Roelfsema de nieuwe general manager van Hotel Okura Amsterdam wordt, en nog geen uur later volgt er een 'ping' in de mailbox. Het blijkt het persbericht te zijn dat meldt dat Emmy Stoel, de ...

Amsterdam Personalia
Michiel Roelfsema nieuwe general manager Hotel Okura Amsterdam

Michiel Roelfsema (35) volgt per 17 mei 2019 Emmy Stoel op als general manager van Hotel Okura Amsterdam. Dit is door Marcel P. van Aelst, president en CEO van Okura Nikko Hotel Management Co. Ltd Japan, bekendgemaakt. Als stagiair maakte Michiel in 2002 voor het eerst kennis met Hotel Okura Amst...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: