Louvre Hotels Group accepteert Alipay en Wechat Pay

26 mei 2017 | Thijs Jacobs

Door het toevoegen van de Chinese betaalmethoden Alipay en Wechat Pay zet Louvre Hotels Group, o.a. verantwoordelijk voor Golden Tulip, haar strategie om in te spelen op de wensen van de Chinese gast voort. Als dochteronderneming van Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., is de groep de eerste in de hotelindustrie die zich richt tot deze markt en haar miljoenen gebruikers.

Eerder was Louvre Hotels Group de eerste hotelgroep die betalingen van de China UnionPay credit card accepteerde, nu is de groep de eerste die de gebruikers  van Alipay en Wechat – in totaal 750 miljoen mensen – in de gelegenheid stelt om hun verblijf te betalen via deze twee betaalmethoden.

Door deze innovatie op het gebied van betalen draagt de hotelgroep actief bij aan de doelstelling van de Franse regering om 5 miljoen Chinese toeristen in 2020 te verwelkomen. Meer in het algemeen past dit initiatief in de strategie om dichterbij de Aziatische klantenkring te komen.

Wechat Pay & Alipay


Wechat Pay is een mobiel betalingssysteem met meer dan 300 miljoen Chinese klanten. Wechat Pay is onderdeel van het grootste Chinese sociale netwerk, Wechat, dat bijna 800 miljoen gebruikers heeft. Al bijna 550 miljard dollar werd betaald via dit betalingsplatform dat al door één op de twee Chinezen wordt gebruikt. Het Alipay betalingsplatform behoort tot de Alibaba-groep en heeft meer dan 450 miljoen actieve gebruikers en dagelijkse transacties van in totaal meer dan 100 miljoen dollar.

Louvre Hotels Group voldoet samen met zijn partner Adyen – een jong bedrijf gespecialiseerd in betaalmethoden – aan de marktvraag door deze betaalmethoden te accepteren voor online voorafbetalingen. Na een proeffase in twee Parijse hotels wordt het systeem uitgebreid naar alle Europese hotels van de groep.

Chinese toerisen zeer belangrijk

‘’Het verwelkomen van Chinese toeristen is essentieel om Frankrijk als bestemming aantrekkelijker te maken, daarom vinden wij het volstrekt natuurlijk om alles in ons vermogen te doen om de klantervaring van deze groep te vergemakkelijken. Door Alipay en Wechat Pay toe te voegen aan onze betalingsopties passen wij ons aan naar de behoeftes van deze groep.’’ Aldus Pierre-Frédéric Roulot, CEO van Louvre Hotels Group.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: