Louvre Hotels Group accepteert Alipay en Wechat Pay

26 mei 2017 | Thijs Jacobs

Door het toevoegen van de Chinese betaalmethoden Alipay en Wechat Pay zet Louvre Hotels Group, o.a. verantwoordelijk voor Golden Tulip, haar strategie om in te spelen op de wensen van de Chinese gast voort. Als dochteronderneming van Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., is de groep de eerste in de hotelindustrie die zich richt tot deze markt en haar miljoenen gebruikers.

Eerder was Louvre Hotels Group de eerste hotelgroep die betalingen van de China UnionPay credit card accepteerde, nu is de groep de eerste die de gebruikers  van Alipay en Wechat – in totaal 750 miljoen mensen – in de gelegenheid stelt om hun verblijf te betalen via deze twee betaalmethoden.

Door deze innovatie op het gebied van betalen draagt de hotelgroep actief bij aan de doelstelling van de Franse regering om 5 miljoen Chinese toeristen in 2020 te verwelkomen. Meer in het algemeen past dit initiatief in de strategie om dichterbij de Aziatische klantenkring te komen.

Wechat Pay & Alipay


Wechat Pay is een mobiel betalingssysteem met meer dan 300 miljoen Chinese klanten. Wechat Pay is onderdeel van het grootste Chinese sociale netwerk, Wechat, dat bijna 800 miljoen gebruikers heeft. Al bijna 550 miljard dollar werd betaald via dit betalingsplatform dat al door één op de twee Chinezen wordt gebruikt. Het Alipay betalingsplatform behoort tot de Alibaba-groep en heeft meer dan 450 miljoen actieve gebruikers en dagelijkse transacties van in totaal meer dan 100 miljoen dollar.

Louvre Hotels Group voldoet samen met zijn partner Adyen – een jong bedrijf gespecialiseerd in betaalmethoden – aan de marktvraag door deze betaalmethoden te accepteren voor online voorafbetalingen. Na een proeffase in twee Parijse hotels wordt het systeem uitgebreid naar alle Europese hotels van de groep.

Chinese toerisen zeer belangrijk

‘’Het verwelkomen van Chinese toeristen is essentieel om Frankrijk als bestemming aantrekkelijker te maken, daarom vinden wij het volstrekt natuurlijk om alles in ons vermogen te doen om de klantervaring van deze groep te vergemakkelijken. Door Alipay en Wechat Pay toe te voegen aan onze betalingsopties passen wij ons aan naar de behoeftes van deze groep.’’ Aldus Pierre-Frédéric Roulot, CEO van Louvre Hotels Group.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: