Louvre Hotels Group en Barrière slaan handen ineen 

10 september 2018 | Thijs Jacobs

Louvre Hotels Group en Barrière hebben een partnerschap getekend om hun high-end hotelaanbod te promoten. Deze commerciële alliantie tussen de twee hotelketens heeft tot doel de Aziatische klantenkring, met name de Chinezen, te vergroten in de Barrière vestigingen. Aan de andere kant kan Louvre Hotels Group de luxueuze hotels van de Barrìere familiegroep – onder leiding van Dominique Desseigne – aan haar gasten bieden.

Online Marketing

Vanwege haar expertise en steeds grotere aanwezigheid op de Aziatische markt is Louvre Hotels Group door de Lucien Barrìere groep geselecteerd voor de online marketing van hun hotels. Louvre Hotels Group zal op haar boekingsplatform alle 18 luxehotels van Barrière aanbieden. Barrìere biedt op haar plaats 20 high-end hotels van de merken Royal Tulip, Golden Tulip en Sarovar van Louvre Hotels Group aan.

Bovendien delen Louvre Hotels Group en Lucien Barrìere gemeenschappelijke waarden en ambities, voornamelijk om een steeds veeleisender internationaal publiek de mogelijkheid te bieden om de Franse levensstijl en gastvrijheid te ontdekken.

Chinees toerisme

Louvre Hotels Group is een dochteronderneming van de Shanghai groep - Jin Jiang International - de grootste hotelgroep in China die ook een touroperator heeft en een derde van de Chinese reizen naar het buitenland verzorgt. Hierdoor is de groep een expert in Chinees toerisme in Europa en daarbuiten. De Chinese betaalmiddelen, het Frans-Chinese distributieprogramma en het loyaliteitsprogramma met meer dan 120 miljoen leden zijn allemaal goede redenen om samen te werken met Louvre Hotels Group en zo de Aziatische markt te veroveren.

"De invloed van Louvre Hotels Group op de Aziatische toerisme markt is zeer groot. Dit vermogen om de zichtbaarheid van onze merken en distributieplatformen te vergroten, is een aanzienlijk voordeel voor partners zoals de Lucien Barrière groep. Dankzij krachtige samenwerkingen zoals deze kunnen we ons doel om nummer 1 te worden bereiken en hiermee ons distributieplatform versterken." aldus Pierre Frederic Roulot, CEO Louvre Hotels Group en Jin Jiang Europe.

Dominique Desseigne, CEO van Barrière vertelt: ‘’Dit nieuwe partnerschap maakt deel uit van onze internationale ontwikkelingsstrategie en versterkt onze positionering als een belangrijke speler in de luxe hotel- en vrijetijdssector. Deze commerciële samenwerking met Louvre Hotels Group zal de ontwikkeling van de Aziatische clientèle in onze hotels versnellen, evenals de toenemende zichtbaarheid op internationale reserveringsplatforms.’’

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: