Louvre Hotels Group en Barrière slaan handen ineen 

10 september 2018 | Thijs Jacobs

Louvre Hotels Group en Barrière hebben een partnerschap getekend om hun high-end hotelaanbod te promoten. Deze commerciële alliantie tussen de twee hotelketens heeft tot doel de Aziatische klantenkring, met name de Chinezen, te vergroten in de Barrière vestigingen. Aan de andere kant kan Louvre Hotels Group de luxueuze hotels van de Barrìere familiegroep – onder leiding van Dominique Desseigne – aan haar gasten bieden.

Online Marketing

Vanwege haar expertise en steeds grotere aanwezigheid op de Aziatische markt is Louvre Hotels Group door de Lucien Barrìere groep geselecteerd voor de online marketing van hun hotels. Louvre Hotels Group zal op haar boekingsplatform alle 18 luxehotels van Barrière aanbieden. Barrìere biedt op haar plaats 20 high-end hotels van de merken Royal Tulip, Golden Tulip en Sarovar van Louvre Hotels Group aan.

Bovendien delen Louvre Hotels Group en Lucien Barrìere gemeenschappelijke waarden en ambities, voornamelijk om een steeds veeleisender internationaal publiek de mogelijkheid te bieden om de Franse levensstijl en gastvrijheid te ontdekken.

Chinees toerisme

Louvre Hotels Group is een dochteronderneming van de Shanghai groep - Jin Jiang International - de grootste hotelgroep in China die ook een touroperator heeft en een derde van de Chinese reizen naar het buitenland verzorgt. Hierdoor is de groep een expert in Chinees toerisme in Europa en daarbuiten. De Chinese betaalmiddelen, het Frans-Chinese distributieprogramma en het loyaliteitsprogramma met meer dan 120 miljoen leden zijn allemaal goede redenen om samen te werken met Louvre Hotels Group en zo de Aziatische markt te veroveren.

"De invloed van Louvre Hotels Group op de Aziatische toerisme markt is zeer groot. Dit vermogen om de zichtbaarheid van onze merken en distributieplatformen te vergroten, is een aanzienlijk voordeel voor partners zoals de Lucien Barrière groep. Dankzij krachtige samenwerkingen zoals deze kunnen we ons doel om nummer 1 te worden bereiken en hiermee ons distributieplatform versterken." aldus Pierre Frederic Roulot, CEO Louvre Hotels Group en Jin Jiang Europe.

Dominique Desseigne, CEO van Barrière vertelt: ‘’Dit nieuwe partnerschap maakt deel uit van onze internationale ontwikkelingsstrategie en versterkt onze positionering als een belangrijke speler in de luxe hotel- en vrijetijdssector. Deze commerciële samenwerking met Louvre Hotels Group zal de ontwikkeling van de Aziatische clientèle in onze hotels versnellen, evenals de toenemende zichtbaarheid op internationale reserveringsplatforms.’’

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Onderwijs
Amrâth en MBO College Hilversum slaan handen ineed

Afgelopen februari hebben Amrâth Hotel Lapershoek – Arenapark en MBO College Hilversum de handen ineen geslagen om horecastudenten in de huidige omstandigheden toch een stageplaats te kunnen bieden in een representatieve werkomgeving. Hiervoor tekenden zij een samenwerkingsovereenkomst d ...

Achtergronden
25 jaar geleden in Hospitality Management: Camille Oostwegel

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 1996. Camille Oostwegel is dat jaar 46 en staat in de kracht van zijn ...

Hotelketens Internationaal
Nederlands getint Rosewood Hotel opent in Japan

Rosewood Hotels & Resorts opent in 2024 een luxe hotelresort op het Mikayo eiland in Japan. Het 55-villa, ultra-luxe resort is het eerste Rosewood hotel in het land van de rijzende zon. Miyako eiland en nabijgelegen eilanden bieden kilometers zacht, wit zand met eindeloze vergezichten van tur ...

Economie Hotelketens
Egeria neemt meerderheidsbelang in Fletcher Hotels, vizier op internationale groei

Vandaag hebben de aandeelhouders van Fletcher Hotels een meerderheidsbelang verkocht aan de Amsterdamse investeringsmaatschappij Egeria. NIBC en Xead verkopen beide hun minderheidsbelang, het management van Fletcher blijft aan als aandeelhouder. Met de hands-on betrokkenheid en de ervaring met in ...

Achtergronden
De Timmerfabriek heeft haar torentje teruggekregen

Op woensdag 21 april is een van de meest iconische industriële Rijksmonumenten van Nederland, De Timmerfabriek in Vlissingen, opnieuw gekroond. De Timmerfabriek, een uniek gebouw uit 1914, heeft haar torentje teruggekregen. Deze was tijdens een bombardement in 1943 gesneuveld en wordt nu in ...

Inge van de Ven is trots op haar pas geopende hotel

Inge van de Ven, eigenaresse van het op 12 april geopende Hotel Flora Batava in Nieuwersluis, aan de rand van Breukelen, is trots op haar hotel. Alhoewel het uitdagende tijden zijn binnen onze branche, is ze optimistisch gestemd. “Zaterdag beleefden we onze eerste drukke dag, met 27 van de 45 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: