Louvre Hotels Group gaat nieuwe samenwerking aan met luchtvaartmaatschappijen

9 augustus 2016 | Thijs Jacobs

Louvre Hotels Group breidt het Golden Tulip loyaliteitsprogramma Connections uit door samenwerkingen aan te gaan met drie luchtvaartmaatschappijen: Ethiopian Airlines, Gulf Air en Tunisair. De samenwerking tussen deze luchtvaartmaatschappijen en Louvre Hotels Group is voordelig voor gasten die regelmatig vliegen. Zij kunnen nu namelijk miles sparen wanneer ze logeren in 3-sterren Tulip Inn hotels, 4-sterren Golden Tulip hotels en 5-sterren Royal Tulip Luxury hotels.
 
Doel is om op deze manier de zichtbaarheid van de drie merken te stimuleren en tegelijkertijd meer klanten aan te trekken. Het is een strategische keuze voor de merken van Golden Tulip om krachten te bundelen met de luchtvaartmaatschappijen die naar bestemmingen vliegen waar de hotels gevestigd zijn. De samenwerking met de luchtvaartmaatschappijen is onderdeel van het wereldwijde Golden Tulip loyaliteitsprogramma ‘Connections', waar nu 14 partner luchtvaartmaatschappijen bij aangesloten zijn.  
"Door deze samenwerkingen krijgen wij beter inzicht in de reispatronen van onze gasten, waardoor we een betere klantervaring kunnen garanderen. Golden Tulip kan zich hiermee als merk echt onderscheiden", aldus Françoise Houdebine, VP Marketing en Sales bij Louvre Hotels Group.
 
Het aanbod van bestemmingen waar de drie luchtvaartmaatschappijen naartoe vliegen komt overeen met populaire steden onder de frequent flyers. Tunisair vliegt naar 19 steden waaronder Amsterdam, Casablanca en Rome. Gulf Air opent deuren naar 17 bestemmingen zoals Mumbai, Beiroet en Dubai. Ethiopian Airlines heeft meer dan 27 bestemmingen op de lijst, waaronder Addis Abeba, Zanzibar en Washington D.C.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: