Louvre Hotels opent nieuw hotelcomplex

6 november 2015 |
Louvre Hotels opent nieuw hotelcomplex<

Louvre Hotels Group opent begin volgend jaar een nieuw hotelcomplex in Indonesië. Het complex, bestaande uit onder meer luxe villa's
en een hotel, wordt gevoerd onder de merken Royal Tulip en Golden Tulip. Het complex wordt gebouwd in het hart van 's werelds grootste ecologisch themapark, Funtasy Island. Dit themapark is gevestigd op Batam Island, 16 kilometer van Singapore.

341 villa's
In 2013 is de samenwerking tussen Louvre Hotels Group en Funtasy Island ontstaan. In 2016 zal deze samenwerking zijn vruchten afwerpen, wanneer het complex wordt geopend. Het luxueuze hotelcomplex is ongeveer 30 hectare groot en bestaat onder andere uit 341 vijfsterren villa's die onder het Royal Tulip merk vallen. Daarnaast is er ook een Golden Tulip hotel met 183 kamers evenals een restaurant dat plaats biedt aan 260 gasten. Het hotelcomplex bevindt zich in 's werelds grootste ecologische park dat een totale oppervlakte van meer dan 328 hectare heeft.

Over Funtasy Island
Funtasy Island is goed bereikbaar vanaf Singapore, waar shuttle boten de bezoekers binnen 20 minuten over een afstand van 16 kilometer naar de locatie brengen. Funtasy Island biedt de bezoekers diverse wateractiviteiten aan en dompelt hen onder in de bewaarde flora en fauna van het eiland Batam. Volgens de ontwerpers is het park ontworpen in de sfeer van de film Avatar.

Uniek
"Wij verheugen ons erop om deel uit te mogen maken van dit project. Het is de enige in zijn soort en is dan ook meer dan enkel een resort. Het is een indrukwekkende en populaire bestemming voor Indonesiërs en toeristen vanuit de gehele regio. Qua accommodaties wordt er veel aangeboden; van villa's met zeezicht tot een all-inclusive hotel, diverse food outlets en een uniek themapark. Het is een voortreffelijk visitekaartje voor onze Royal Tulip en Golden Tulip merken in Zuidoost-Azië", aldus Mark van Ogtrop, managing director van Louvre Hotels Group Zuidoost-Azië.

Christel Tuin

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Personalia
Niels Hoek nieuwe sales manager U Parkhotel

Niels Hoek is per 1 december 2018 begonnen als Sales Manager bij het nieuw te openen U Parkhotel in Enschede. Na bijna twee jaar keert Niels weer terug naar de hotel- en congresbranche. Met meer dan acht jaar ervaring brengt Niels veel kennis mee naar het nieuwe U Parkhotel op de campus van de Unive...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: