Lucas Petit: pleister was groot genoeg

6 november 2013 |
Lucas Petit: pleister was groot genoeg<

Was Lucas Petit aan boord van de SS Rotterdam gegaan als hij in 2007 een briefje met de hele gang van zaken tot en met 12 juni 2013 toegespeeld zou hebben gekregen? Tegenover Hospitality Management vertelt
hij: “Koop een hotel, en je weet zeker dat je een boeiend leven krijgt. Koop een hotel als de SS Rotterdam en je leven wordt nog veel boeiender!"

Geen grip
"Ik heb echt wel heel veel nachten wakker gelegen van het hele spektakel. Ook omdat ik de verantwoordelijkheid heb naar mijn mensen, de toekomst en de investeringen die gedaan zijn. Er gebeurden allerlei dingen in mijn omgeving waar ik geen vat op had, maar die ik zo goed mogelijk moest proberen te managen."

Maanlanding
"Het is natuurlijk een ervaring en een leerschool geweest, omdat ik betrokken was bij een uniek project. De hele renovatie voor heel veel geld en het permanent afmeren van het schip; het is een soort maanlanding geweest. De SS Rotterdam is fantastisch voor de stad en voor Nederland. Het was heel hard werken, samen met alle betrokken personen. Dat had ik niet willen missen. En ondanks alle negatieve publiciteit... Er mag ook wel eens worden gezegd dat Woonbron z’n nek heeft uitgestoken en de Rotterdam van de ondergang heeft weten te redden. Hij ligt er mooi wel."

Pleister
"We zijn er uiteindelijk met alle partijen op een zakelijke manier uitgekomen. De pleister was groot genoeg om de wond mee af te dekken."

Lees!
Het hele interview met Lucas Petit over de SS Rotterdam en de toekomst van HOSCOM (nooit meer een hotelexploitatie zonder eigen vastgoed) staat in de novembereditie van Hospitality Management
Meer weten over Lucas Petit? "Neen een gericht kijkje in ons nieuwsarchief":http://www.hospitality-management.nl/?q=lucas+petit&x=zoeken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: