Maatregelen KHN voor pinnen horeca

8 april 2013 |
Maatregelen KHN voor pinnen horeca<

Banken moeten zo snel mogelijk maatregelen nemen om storingen te voorkomen en de gevolgen hiervan beperken. Dit zeggen Koninklijke Horeca Nederland, de benzinebranches
en Detailhandel Nederland. Zij hebben de handen ineengeslagen en concrete suggesties aan banken gedaan. De belangrijkste maatregelen die zij aanhalen, zijn het verbeteren van communicatieprotocollen en de realisatie van noodsystemen.

Gezamenlijke Toonbankinstellingen
Koninklijke Horeca Nederland, de benzinebranches en Detailhandel Nederland hebben zich op het gebied van betalingsverkeer verenigd in de Gezamenlijke Toonbankinstellingen. Zij strijden ervoor dat problemen met de banken, zoals onlangs bij de ING het geval was, in de toekomst worden voorkomen. Het Nederlandse betalingsverkeer moet worden aangepast aan de huidige economische en maatschappelijke ontwikkelingen.

Horecaondernemers
“KHN is continu bezig om pinnen mogelijk te maken voor de horecaondernemers en gasten, omdat het snel en veilig is. Dan is het van groot belang dat de infrastructuur, waar de horecaondernemers via de banken van afhankelijk zijn, ook snel en veilig is. Investeren in een terugvalsysteem wordt dus steeds belangrijker", zegt Lodewijk van der Grinten, algemeen directeur KHN.

Afhankelijk
De Nederlandse samenleving wordt steeds afhankelijker van elektronisch betalingsverkeer. Het zorgt ervoor dat het betalen makkelijker, veiliger en voordeliger wordt. “We weten dat 77 procent van onze Nederlandse gasten wil pinnen in de horeca en dat in ruim 65 procent van alle horecaondernemingen al gepind kan worden. En dat aantal groeit nog elke maand”, aldus Van der Grinten.

Omzet misgelopen
De storingen, die onlangs plaatsvonden, maakten duidelijk dat betalingsverkeer een maatschappelijke infrastructuur is. Ondernemers liepen omzetten mis. Volgens de drie organisaties moet De Nederlandsche Bank strenger optreden wanneer banken aantoonbaar nalatig zijn geweest.

Maud Vissers

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: