Marriott hotels Amsterdam serveren kerstdiner aan daklozen

24 december 2013 |
Marriott hotels Amsterdam serveren kerstdiner aan daklozen<

In de Koepelkerk van het Renaissance Amsterdam Hotel is het jaarlijkse kerstdiner van het Leger des Heils gehouden. Ongeveer 400 daklozen plus een
aantal genodigden kregen een kerstdiner aangeboden door het Amsterdam Marriott Hotel en het Renaissance hotel.

Mooi menu
Chef-kok Michel Westerman van het Renaissance Amsterdam Hotel kreeg de regie in de keuken en werd geassisteerd door hotelmedewerkers en leden van de Rotary Club, die belangeloos hun bijdrage leverden. Op het menu stonden dit jaar: romige champignonsoep met bieslook, gebakken ossenhaas geserveerd met een aardappeltaart, gevulde tomaat, witlof, haricots verts en saus, en als dessert chocolade- en passievruchtentaart met coulis van framboos.

Samenwerking
Het Leger des Heils sloeg dit jaar opnieuw de handen ineen met de hotels om een driegangendiner te verzorgen. Net als voorgaande edities nodigde de organisatie prominente gasten uit Amsterdam en de politiek uit op het diner om het belang ervan te benadrukken.

Geschiedenis diner
In 1982 stelde het toen nog Amsterdamse Sonesta Hotel voor het eerst de Koepelkerk en haar medewerkers geheel belangeloos beschikbaar aan het Leger des Heils. Alleen in 1993 en 1994 is dit Kerstdiner gehouden in de Mozes en Aaronkerk in verband met restauratie van de door brand verwoeste Koepelkerk. Ondanks die tegenslag werd de gehele catering toen nog gewoon door het Renaissance Amsterdam Hotel verzorgd.

Foto: Renaissance Amsterdam Hotel

Door Frank Lindner:mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: