Massaal gestemd voor Schoonste Hotel

21 februari 2013 |
Massaal gestemd voor Schoonste Hotel<

De finalisten van Het Schoonste Hotel van Nederland zijn bekend. Nationale én internationale gasten hebben hun steentje bijdragen aan de wedstrijd. Aan het woord Emile Breure van Olery.
Overdonderd door enthousiasme
"We zijn werkelijk overdonderd door het enthousiasme waarmee de 25 genomineerde hotels aan de slag zijn gegaan om hun hotel te promoten als Het Schoonste Hotel van Nederland. De deelnemers hebben kosten noch moeite gespaard om de hotelgasten aan te sporen hun hotel te beoordelen via de inmiddels bekende deurhangers", aldus Breure.

Social media madness
"Via onze Twitter en "Facebook":http://www.facebook.com/HetSchoonsteHotelVanNederland?ref=ts&fref=ts accounts bereikten ons vele creatieve acties om gasten aan te sporen de hotels te beoordelen. Er zijn filmpjes gemaakt (zie filmpje Casa 400 op de "homepage Hospitality Management":http://www.hospitality-management.nl/ rechtsonder), "T-shirts":http://www.facebook.com/photo.php?fbid=555633294461206&set=a.517100091647860.126377.404668892890981&type=1&theater gedrukt en vele andere creatieve manieren gevonden om de deelname aan het event te promoten. De organisatie én de jury hebben genoten van de stroom aan berichtjes die ons via social media bereikten. Eén doel van het evenement, het in de schijnwerpers zetten van alle housekeeping teams die elke dag weer voor de gast klaar staan, is wat ons betreft nu al behaald!"
Hotelgast ook betrokken
Met behulp van de techniek van Olery Feedback hebben ook de hotelgasten een steentje bij kunnen dragen aan de verkiezing. Maar liefst 2703 keer werden de verschillende hotels beoordeeld door hun gasten. "Het blijkt eens te meer dat ook de gast veel waarde hecht aan een schoon verblijf. Een ander leuk weetje is dat ook internationale gasten aan de wedstrijd konden deelnemen. De enquêtes van Olery Feedback zijn standaard in acht talen beschikbaar. Een kijkje in de verzamelde data leert ons dat de meeste enquêtes in het Engels zijn beantwoord, op de voet gevolgd door het Nederlands." Zie hieronder een overzicht van alle talen.
• Duits: 2.26 procent
• Engels: 51.21 procent
• Frans: 1.41 procent
• Italiaans: 1.16 procent
• Nederlands: 40.85 procent
• Portugees: 0.95 procent
• Russisch: 0.50 procent
• Spaans: 1.66 procent

Op naar de finale
Op dit moment is het aftellen tot de grote finale op donderdag 14 maart. "De zes housekeepingteams worden dan nog eens extra in het zonnetje gezet tijdens een verwenmiddag. Ook daar hopen we weer massaal van jullie ervaringen te genieten via Twitter & Facebook! #hshvnl13", aldus Emile Breure.

Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: