Meer dan helft hotels weert huisdieren

1 oktober 2010 |
Meer dan helft hotels weert huisdieren<

Om het reizen met een huisdier overzichtelijker te maken onderzocht een vergelijkings-website de ‘hotellerie voor honden’. Het blijkt dat in 61% van alle Nederlandse hotels huisdieren niet zijn toegestaan. Van de hotels waar gasten hun hond wel mee naar toe mogen nemen, rekent 72% hier een extra toeslag voor.

Reinigingskosten
Volgens Gerlof Bos, directeur van LookingforBooking.com is de reden van de extra toeslag over het algemeen te wijden aan de extra kosten die het hotel maakt om de kamer te reinigen. Bos: “Voor een gast is het erg belangrijk alle relevante informatie over het huisdier, inclusief de prijs per overnachting, voor het boeken te weten."

Extra toeslag
Er zijn genoeg hotels waar gasten hun hond gewoon mee naar toe mag nemen. Reken er echter niet op dat dit gratis is. Slechts 28% van de 'hondvriendelijke' hotels ontvangen uw hond gratis. De overnachting van de hond kost in Librije’s Hotel 50 euro per nacht. Het vijfsterrenhotel is hiermee het duurste viervoeterhotel van Nederland. Wel moet worden opgemerkt dat de hond hiervoor een eigen bedje toegewezen krijgt. Niet voor alle hotels hoeft zo diep in de buidel getast te worden; de gemiddelde toeslag bij de 647 hotels die er geld voor vragen, bedraagt volgens de onderzoekers 10,78 euro.

Info handig voor iedereen
LookingforBooking.com toont vanaf nu dan ook per hotel in Nederland de huisdierentoeslag. Het overzicht is niet alleen zinvol voor huisdierbezitters, ook voor mensen zonder huisdier of met een allergie kan het erg nuttig zijn.

Top-5 prijzen Per Hond Per Nacht
Hotel, Plaats, Prijs p.h.p.n.
1 Librije’s Hotel, Zwolle, € 50
2 Hotels van Oranje, Noordwijk, € 40
3 Grand Hotel Huis ter Duin, Noordwijk, € 35
4 Hotel de l'Europe, Amsterdam, € 35
5 Hilton Amsterdam, Amsterdam, € 30

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: