NBTC maakt paspoort voor doelgroep

25 oktober 2013
NBTC maakt paspoort voor doelgroep

NBTC heeft voor vijf doelgroepen een paspoort gemaakt waarin in één oogopslag helder is hoe de doelgroep in het leven staat. Met deze informatie kan de toeristische ondernemer
nog beter inspelen op de wensen van de consument. Naast socio-demografische kenmerken is het model gebaseerd op levensstijl, waarden, behoeften, motivaties en de belevingswereld van de consument.

*Doelgroep tot leven*
In de toeristische marktbewerking richt NBTC zich op vijf doelgroepen en persona’s: Mainstream (Peter), Traditional (Mary), Upper-class (Paul), Postmodern (Nora) en Achiever (Michael). NBTC heeft, samen met Motivaction en BSUR, deze doelgroepbewerking uitgewerkt in persona’s zodat de doelgroep voor de ondernemer tot leven komt.

*Focus*
Maartje Schouten, marketing consultant NBTC: "Persona’s zorgen voor een duidelijke focus. Ze geven antwoord op vragen als: ‘Wat beweegt de doelgroep?’, ‘Welke media gebruiken ze?’ en natuurlijk ‘Hoe kunnen we ze overtuigen?’. Daarnaast kunnen ze als hulpmiddel gebruikt worden om de juiste doelgroep te bepalen; waar liggen de kansen? Tot slot zijn ze een uitstekende basis voor conceptontwikkeling en communicatievraagstukken. Kortom, de boodschap en de communicatie kunnen nóg beter afgestemd worden op de behoeften van de consument. En daar profiteert de BV Nederland van én de ondernemer.”

~Door~ "~Myrtille Vromans~":mailto:myrtille.vromans@uitgeverijps.nl

Overig nieuws