Neckermann laat hotelgasten exacte kamer kiezen

23 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Het zat er natuurlijk al langer aan te komen, het kiezen van de hotelkamer door de consument. Nee, niet enkel op prijstype of kamertype, maar gewoon de exacte kamer. In bioscopen, theaters en vliegtuigen niet meer dan logisch, maar in de hotellerie was het dat nog niet.

Neckermann biedt consumenten nu in dertig hotels uit het aanbod de kans om een kamer te kiezen. Voor de zomer van 2018 moeten klanten in 300 'eigen hotels' gebruik kunnen maken van het 'Kies jouw kamer'-programma.

Niet gratis

De service is echter niet gratis, aangezien er twintig tot dertig euro extra betaald moet worden voor de kamer. Het bedrag verschilt per hotel en wordt duidelijk vermeld via de e-mail. De reservering met kamernummer volgt daarna. De toeslag moet bij aankomst voldaan worden. Nog niet geheel gestrooomlijnd en digitaal allemaal, maar het is een begin.

Al mogelijk

Overigens zijn er in Nederland hotels, waar het mogelijk is de kamer naar keuze te boeken. Boutique Hotel The Roosevelt in Middelburg is daar een voorbeeld van. 

Martin van der Louw, general manager van het hotel: "Omdat wij een boutique hotel zijn en iedere kamer anders is, hebben wij zelf programmatuur ontwikkeld, zodat iedereen zelf zijn eigen voorkeurskamer kan boeken. Van iedere kamer zijn er foto’s, video’s en een omschrijving en kan er online gereserveerd worden." 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: