Neem nog een kijkje achter de schermen van het Amstel Hotel

25 oktober 2016 | Thijs Jacobs

Ook zo genoten van de eerste aflevering vam Vier seizoenen aan de Amstel van Omroep MAX? In de serie wordt een kijkje achter de schermen van het legendarische Amstel Hotel geboden. Op zaterdag 29 oktober en 5 en 12 november om 22.05 uur op NPO 1 kun je kijken naar nieuwe afleveringen van Vier seizoenen aan de Amstel

Koningen, presidenten, filmsterren en rocklegendes kiezen al 150 jaar voor een verblijf in het Amstel Hotel. De gasten verwachten de hoogste kwaliteit en beste service tijdens hun verblijf. Om dit mogelijk te maken staan er 365 dagen per jaar 180 mensen klaar om van het verblijf een onvergetelijke ervaring te maken. In Vier seizoenen aan de Amstel vertellen onder andere de directeur, conciërges, chef, hoofd reserveringen en vaste gasten over het werken en verblijven in een vijfsterrenmonument. 

Aflevering 2 – zaterdag 29 oktober om 22.05 uur op NPO 1
In het Amstel Hotel draait alles om details. Ook het servies moet er piekfijn uitzien en daarom wordt er vandaag een compleet nieuw servies uitgezocht. Een belangrijke klus die helemaal niet zo simpel is als iedereen in het hotel er een mening over heeft. Ondertussen is het enorm druk in de Spiegelzaal, want er arriveren 40 glamourvrouwen voor de uitreiking van de Strong Women Award. En net als alles op rolletjes lijkt te lopen komt er bij de afdeling reserveringen een serieuze klacht binnen.

Aflevering 3 – zaterdag 5 november om 22.05 uur op NPO 1
Filmsterren, dure wijnen, chique juwelen: het is weer druk in het Amstel Hotel. Terwijl de laatste juwelen op hun plek worden gelegd verbouwt een filmcrew een ander deel van het hotel voor opnames. Het personeel kijkt bezorgd toe hoe het hotel overgenomen wordt. Ondertussen begint beneden de tasting van het nieuwe vijfsterrenmenu. De maître selecteert bij alle gerechten de perfecte wijn. En als de rust eindelijk is wedergekeerd komt het spannendste moment. Is de Royal Suite op tijd klaar voor de belangrijke gast?

Aflevering 4 – zaterdag 12 november om 22.05 uur op NPO 1
Feest in het Amstel Hotel! Het is precies 150 jaar geleden dat de eerste steen van het hotel gelegd werd en dat moet gevierd worden. Er zijn hapjes, drankjes en veel gasten, maar natuurlijk gaat het gewone werk ook door. De afdelingen housekeeping en sales hebben het druk met de voorbereidingen op de komst van een belangrijke Arabische gast. En alsof dat allemaal nog niet spannend genoeg is, beginnen de nieuwe medewerkers aan hun eerste dag. Als dat maar goed gaat.

Lees hier de bio’s van de medewerkers die in Vier seizoenen aan de Amstel aan het woord komen.

MAX: Vier seizoenen aan de Amstel 
Elke zaterdag (8 afleveringen)
Om 
22.05 uur op NPO 1
#4seizoenenAmstel

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: