19 procent hotelboekingen wordt geannuleerd

11 januari 2016 |
19 procent hotelboekingen wordt geannuleerd<

Negentien procent van de online boekingen wordt geannuleerd. Dit blijkt uit cijfers van de boekingssite Dohop. De steden met het hoogste
aantal annuleringen zijn Rome, Barcelona, Milaan en Benidorm. Overigens weten we niet hoe het zit met de annuleringspercentages van boekingen die niet online worden gedaan. Misschien weten we dat simpelweg niet omdat iedereen online boekt en zoekt.

Russen blijken onbetrouwbaar
Vooral Russen blijken onbetrouwbare online boekers. 75 procent van de Russsische reserveringen wordt geannuleerd. De boekingen vanuit Groot-Brittanni├ź (11,8%) en Noorwegen (12,6%) worden het minst vaak geannuleerd.

Mobile is belangrijk
Dohop berekende bovendien dat de gemiddelde verblijfsduur in een hotel vier dagen is, en dat een boeking meestal zes weken van tevoren wordt gedaan. In die tijd kan de reiziger nog voldoende alternatieven vinden, waardoor annuleringen ontstaan. 12,7% van alle boekingen is voor een last-minute boeking van 1 nacht. Mobile devices spelen een grote rol in het oplopen van last-minute overnachtingen. Ongeveer een derde van alle boekingen komt van een mobile device. Opvallend genoeg is nog steeds 75% van alle booking services niet geoptimaliseerd voor mobile. Werk aan de winkel.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: