New York: 33,7 miljoen hotelovernachtingen

26 januari 2016 |
New York: 33,7 miljoen hotelovernachtingen<

Burgemeester Bill de Blasio en NYC & Company maakten onlangs bekend dat New York City in 2015 voor het zesde jaar op rij een record aan toeristen
heeft mogen verwelkomen. Afgelopen jaar heeft de stad 58,3 miljoen bezoekers ontvangen, een toename van 1,8 miljoen ten opzichte van vorig jaar. Naast een stijging in toeristen, was er ook een stijging in de vraag naar hotels met een record van 33,7 niljoen hotelovernachtingen en een nieuw hoogtepunt van 6,1 miljoen aanwezigen bij congressen en vergaderingen.

Rijk aanbod en hard werk
“Door het harde werk van NYC & Company en hun steun bij verschillende attracties in de stad, van restaurants tot beeldende kunst, bereikte het toerisme in de stad een nieuwe mijlpaal in 2015. Als veiligste en meest sensationele grote stad in Amerika hebben we zo’n rijk aanbod waardoor alle de vijf wijken wereldbestemmingen blijven”, aldus burgemeester Bill de Blasio.

Concurrentiepositie
“We zijn blij om voor het zesde jaar een toerismegroei te zien met het verwelkomen van 58,3 miljoen bezoekers het afgelopen jaar. De stad blijft zich ontwikkelen en er is altijd wel iets nieuws te ontdekken voor de bezoekers. Maar door de toegenomen druk op de wereldwijde economie en de stijgende dollar zullen we in 2016 nog harder moeten werken om de concurrentiepositie te behouden”, aldus Fred Dixon, president en CEO van NYC & Company.

Hoogtepunten en records
Van het recordaantal van 58,3 miljoen bezoekers kwamen 46 miljoen mensen uit Amerika zelf en 12,3 miljoen uit het buitenland. Afgelopen jaar steeg de vraag naar hotelkamers met 4 procent tot een record van 33,7 miljoen hotelovernachtingen. New York heeft de meest actieve hotelontwikkelingen van de Verenigde Staten. Het aantal bezoeken met een hotelovernachting is gestegen met ongeveer 3,2 procent. Daarbij werd er ook een hoogtepunt van 12,3 miljoen zakelijke bezoekers bereikt, een enorme stijging ten opzichte van vorig jaar toen er 6 miljoen bezoekers aanwezig waren bij congressen en vergaderingen.

Bezienswaardigheden
In 2015 waren er verschillende grote openingen van bezienswaardigheden in de stad, zoals het Whitney Museum of American Art, Ellis Island National Museum of Immigration, One World Observatory, Brookfield Place, Kings Theatre, High Bridge en het Staten Island Museum. Daarbij werd metrolijn 7 verlengd naar Manhattan’s Far West Side en werd de wijk Queens door de Lonely Planet benoemd als nummer één bestemming in de VS. Om deze evenementen onder de aandacht te brengen en te promoten organiseerde NYC & Company evenementen over de hele wereld met de campagne “nieuw New York”. Daarbij werd in november de nieuwe toerismecampagne “Unlock NYC” aangekondigd, een campagne om een winterreis naar de vijf wijken van de stad onder de aandacht te brengen. Deze winter worden tal van evenementen en programma’s georganiseerd zoals de NYC Restaurant Week (tot 5 februari, nycgo.com/restaurantweek), NYC Broadway Week (2 voor 1 tickets tot 5 februari) en NYC Off-Broadway Week (1 tot 14 februari).

Over NYC & Company
NYC & Company is het officiële marketing- en toerismebureau voor de stad New York, opgericht om toerisme in de vijf stadsdelen van New York te optimaliseren, economische bloei te stimuleren en het positieve imago van New York wereldwijd te verspreiden.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: