NH Hotels verkozen tot beste hotelketen

17 april 2015 |
NH Hotels verkozen tot beste hotelketen

Fletcher Hotels is verkozen tot populairste hotelketen, NH Hotels is op haar beurt voor de tweede keer verkozen tot beste hotelketen van Nederland. Tijdens de uitreiking van de Zoover Awards 2015 in de Winkel van Sinkel in Utrecht heeft managing director Maarten Markus de award in ontvangst genomen. Met een overall cijfer van 9,0 scoort NH Hotels hoger dan vorig jaar.

Foto: Maarten Markus met de Zoover Award voor beste hotelketen van Nederland

Goede cijfers
De bezoekers van Zoover.nl waarderen de NH Hotels met goede cijfers. Er is een recordaantal van ruim 220.000 stemmen uitgebracht en de prestaties van NH Hotels zijn op verschillende punten beoordeeld. Met een 9,2 voor gastvrijheid, een 9,1 voor hygiëne en een 8,9 voor de faciliteiten komen de 34 Nederlandse NH Hotels als winnaar uit de bus. Ook de kwaliteit van het eten en drinken (9,0) en de kamers (8,9) dragen bij aan de hoge gastwaardering.

Compliment voor de medewerkers
Maarten Markus, managing director van NH Hotel Group: "Vorig jaar waren we natuurlijk al zeer vereerd met deze titel. Dat we de award in 2015 opnieuw gegund krijgen met nog betere scores, is echt fantastisch. Aan de top komen is één ding, er blijven is minstens zo uitdagend. De Zoover Award is een groot compliment aan alle medewerkers!"

Innovaties
Vorig jaar lanceerde NH Hotel Group, de paraplu waar het merk NH Hotels onder valt, een strategisch plan om in vijf jaar de gastvrijheid, de faciliteiten en het hotelportfolio naar een nog hoger niveau te tillen. Inmiddels is de executie van dit plan ruim een jaar onderweg en is het resultaat hiervan op vele vlakken merkbaar voor de gasten, aldus de keten. De hotelkamers zijn 'future proof' door de wereldwijde investeringen in nog betere bedden, douches, föhns en LED-televisies. Technische innovaties zijn volgens NH Hotel Group een vanzelfsprekend onderdeel van deze vernieuwingen. NH Hotel Group is bijvoorbeeld de naar eigen zeggen de enige hotelketen die 3D Holographic Telepresence techniek permanent aanbiedt, waardoor sprekers en artiesten tegelijkertijd op meerdere plaatsen ten tonele kunnen verschijnen en een simultane productpresentatie in meerdere landen realiteit is geworden.

Merksegementatie
De segmentatie van de hotels in de merken NH Hotels, NH Collection en nhow schept volgens Markus vooral veel duidelijkheid bij de reiziger: "Onze nhow hotels zijn een echte lifestylebestemming voor liefhebbers van kunst, architectuur en cultuur en na de succesvolle lancering van het door OMA/Rem Koolhaas ontworpen nhow Rotterdam, zijn we wereldwijd bezig met de verdere expansie van dit merk. Daarnaast lanceren we dit najaar het NH Collection merk in Amsterdam en Brussel, onder meer in NH Grand Hotel Krasnapolsky. Onder het motto 'Feel the Extraordinary' zullen gasten hier een memorabel verblijf ervaren."

NH Hotels in Nederland
Het gros van het portfolio valt onder de vlag NH Hotels en ook hier is voor de reiziger genoeg nieuws te ervaren: "In Nederland hebben we bijvoorbeeld het vernieuwde NH Groningen opgeleverd en NH Maastricht heeft een geweldig restaurant geopend. Gasten van NH Utrecht kunnen op korte termijn genieten van nieuwe kamers. We leveren in hoog tempo concrete optimalisatie in onze ruim 375 hotels en deze Zoover Award 2015 is opnieuw een bevestiging dat onze gasten dit zien en waarderen," aldus Markus.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Opening Internationaal
Ruby Hotels: een derde hotel in Londen én uitbreiding in Wenen

Ruby Hotels heeft vertrouwen in de toekomst. Ondanks de huidige uitdagende tijd waarin ook deze hotelgroep hard geraakt wordt door de gevolgen van Covid-19, wordt er nog steeds uitgebreid. Zowel in het openen van nieuwe hotels als in het uitbreiden van bestaande. Meet Ruby Zoe! Na de succesvol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: