NH Hotels verkozen tot beste hotelketen

17 april 2015 |
NH Hotels verkozen tot beste hotelketen<

Fletcher Hotels is verkozen tot populairste hotelketen, NH Hotels is op haar beurt voor de tweede keer verkozen tot beste hotelketen van Nederland. Tijdens de uitreiking van de Zoover Awards 2015 in de Winkel van Sinkel in Utrecht heeft managing director Maarten Markus de award in ontvangst genomen. Met een overall cijfer van 9,0 scoort NH Hotels hoger dan vorig jaar.

Foto: Maarten Markus met de Zoover Award voor beste hotelketen van Nederland

Goede cijfers
De bezoekers van Zoover.nl waarderen de NH Hotels met goede cijfers. Er is een recordaantal van ruim 220.000 stemmen uitgebracht en de prestaties van NH Hotels zijn op verschillende punten beoordeeld. Met een 9,2 voor gastvrijheid, een 9,1 voor hygiëne en een 8,9 voor de faciliteiten komen de 34 Nederlandse NH Hotels als winnaar uit de bus. Ook de kwaliteit van het eten en drinken (9,0) en de kamers (8,9) dragen bij aan de hoge gastwaardering.

Compliment voor de medewerkers
Maarten Markus, managing director van NH Hotel Group: "Vorig jaar waren we natuurlijk al zeer vereerd met deze titel. Dat we de award in 2015 opnieuw gegund krijgen met nog betere scores, is echt fantastisch. Aan de top komen is één ding, er blijven is minstens zo uitdagend. De Zoover Award is een groot compliment aan alle medewerkers!"

Innovaties
Vorig jaar lanceerde NH Hotel Group, de paraplu waar het merk NH Hotels onder valt, een strategisch plan om in vijf jaar de gastvrijheid, de faciliteiten en het hotelportfolio naar een nog hoger niveau te tillen. Inmiddels is de executie van dit plan ruim een jaar onderweg en is het resultaat hiervan op vele vlakken merkbaar voor de gasten, aldus de keten. De hotelkamers zijn 'future proof' door de wereldwijde investeringen in nog betere bedden, douches, föhns en LED-televisies. Technische innovaties zijn volgens NH Hotel Group een vanzelfsprekend onderdeel van deze vernieuwingen. NH Hotel Group is bijvoorbeeld de naar eigen zeggen de enige hotelketen die 3D Holographic Telepresence techniek permanent aanbiedt, waardoor sprekers en artiesten tegelijkertijd op meerdere plaatsen ten tonele kunnen verschijnen en een simultane productpresentatie in meerdere landen realiteit is geworden.

Merksegementatie
De segmentatie van de hotels in de merken NH Hotels, NH Collection en nhow schept volgens Markus vooral veel duidelijkheid bij de reiziger: "Onze nhow hotels zijn een echte lifestylebestemming voor liefhebbers van kunst, architectuur en cultuur en na de succesvolle lancering van het door OMA/Rem Koolhaas ontworpen nhow Rotterdam, zijn we wereldwijd bezig met de verdere expansie van dit merk. Daarnaast lanceren we dit najaar het NH Collection merk in Amsterdam en Brussel, onder meer in NH Grand Hotel Krasnapolsky. Onder het motto 'Feel the Extraordinary' zullen gasten hier een memorabel verblijf ervaren."

NH Hotels in Nederland
Het gros van het portfolio valt onder de vlag NH Hotels en ook hier is voor de reiziger genoeg nieuws te ervaren: "In Nederland hebben we bijvoorbeeld het vernieuwde NH Groningen opgeleverd en NH Maastricht heeft een geweldig restaurant geopend. Gasten van NH Utrecht kunnen op korte termijn genieten van nieuwe kamers. We leveren in hoog tempo concrete optimalisatie in onze ruim 375 hotels en deze Zoover Award 2015 is opnieuw een bevestiging dat onze gasten dit zien en waarderen," aldus Markus.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: