NH Hotels verkozen tot beste hotelketen

17 april 2015 |
NH Hotels verkozen tot beste hotelketen<

Fletcher Hotels is verkozen tot populairste hotelketen, NH Hotels is op haar beurt voor de tweede keer verkozen tot beste hotelketen van Nederland. Tijdens de uitreiking van de Zoover Awards 2015 in de Winkel van Sinkel in Utrecht heeft managing director Maarten Markus de award in ontvangst genomen. Met een overall cijfer van 9,0 scoort NH Hotels hoger dan vorig jaar.

Foto: Maarten Markus met de Zoover Award voor beste hotelketen van Nederland

Goede cijfers
De bezoekers van Zoover.nl waarderen de NH Hotels met goede cijfers. Er is een recordaantal van ruim 220.000 stemmen uitgebracht en de prestaties van NH Hotels zijn op verschillende punten beoordeeld. Met een 9,2 voor gastvrijheid, een 9,1 voor hygiëne en een 8,9 voor de faciliteiten komen de 34 Nederlandse NH Hotels als winnaar uit de bus. Ook de kwaliteit van het eten en drinken (9,0) en de kamers (8,9) dragen bij aan de hoge gastwaardering.

Compliment voor de medewerkers
Maarten Markus, managing director van NH Hotel Group: "Vorig jaar waren we natuurlijk al zeer vereerd met deze titel. Dat we de award in 2015 opnieuw gegund krijgen met nog betere scores, is echt fantastisch. Aan de top komen is één ding, er blijven is minstens zo uitdagend. De Zoover Award is een groot compliment aan alle medewerkers!"

Innovaties
Vorig jaar lanceerde NH Hotel Group, de paraplu waar het merk NH Hotels onder valt, een strategisch plan om in vijf jaar de gastvrijheid, de faciliteiten en het hotelportfolio naar een nog hoger niveau te tillen. Inmiddels is de executie van dit plan ruim een jaar onderweg en is het resultaat hiervan op vele vlakken merkbaar voor de gasten, aldus de keten. De hotelkamers zijn 'future proof' door de wereldwijde investeringen in nog betere bedden, douches, föhns en LED-televisies. Technische innovaties zijn volgens NH Hotel Group een vanzelfsprekend onderdeel van deze vernieuwingen. NH Hotel Group is bijvoorbeeld de naar eigen zeggen de enige hotelketen die 3D Holographic Telepresence techniek permanent aanbiedt, waardoor sprekers en artiesten tegelijkertijd op meerdere plaatsen ten tonele kunnen verschijnen en een simultane productpresentatie in meerdere landen realiteit is geworden.

Merksegementatie
De segmentatie van de hotels in de merken NH Hotels, NH Collection en nhow schept volgens Markus vooral veel duidelijkheid bij de reiziger: "Onze nhow hotels zijn een echte lifestylebestemming voor liefhebbers van kunst, architectuur en cultuur en na de succesvolle lancering van het door OMA/Rem Koolhaas ontworpen nhow Rotterdam, zijn we wereldwijd bezig met de verdere expansie van dit merk. Daarnaast lanceren we dit najaar het NH Collection merk in Amsterdam en Brussel, onder meer in NH Grand Hotel Krasnapolsky. Onder het motto 'Feel the Extraordinary' zullen gasten hier een memorabel verblijf ervaren."

NH Hotels in Nederland
Het gros van het portfolio valt onder de vlag NH Hotels en ook hier is voor de reiziger genoeg nieuws te ervaren: "In Nederland hebben we bijvoorbeeld het vernieuwde NH Groningen opgeleverd en NH Maastricht heeft een geweldig restaurant geopend. Gasten van NH Utrecht kunnen op korte termijn genieten van nieuwe kamers. We leveren in hoog tempo concrete optimalisatie in onze ruim 375 hotels en deze Zoover Award 2015 is opnieuw een bevestiging dat onze gasten dit zien en waarderen," aldus Markus.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com OTA's
Booking.com: iedere seconde checken er gemiddeld 7 gasten in bij een verblijf

Tijdens de internationale Vacation Rental Management Association (VRMA) conferentie in New Orleans (VS) maakt Booking.com bekend dat er per seconde gemiddeld 7 gasten inchecken bij een woning, appartement of ander uniek verblijf. De mededeling komt op hetzelfde moment als de introductie van nieuwe t...

Hilton Culinair
Napolitaanse pizza verovert (Hilton) Amsterdam

Hilton Amsterdam introduceert exclusieve Napolitaanse pizza, in combinatie met champagne. In de Half Moon Lounge wordt de klassieker onder de pizza’s op de kaart gezet. De eigentijdse combinatie met bubbels verleent het oorspronkelijke simpele streetfood uit Napels een gastronomisch tintje. Sp...

Columns
Column Hans van Spronsen: Hallo, Alexa

Wordt onze stem wel genoeg gehoord in de hotellerie? Natuurlijk houdt het moderne hotel tal van zaken met betrekking tot het gastgedrag bij. Vervolgens zet men deze informatie om in toekomstig beleid. Vandaag de dag zal deze informatievergaring zich concentreren op ons boekingsgedrag en nog weinig o...

Personalia Internationaal
The Ritz-Carlton, Abama krijgt Belgische general manager 

In The Ritz-Carlton, Abama op de Canarische eilanden is de Belg Gregory de Clerck sinds begin 2019 aan de slag als nieuwe General Manager. De Clerck, die geboren en getogen is in Kortrijk, houdt toezicht op de strategische leiding en de dagelijkse activiteiten van het resort, dat 459 kamers en suite...

Internationaal Longread
PREM Hospitality heeft ruim 1000 kamers in Benelux en groeit explosief door

Ierse specialist in Hospitality Management ziet België en Nederland als strategische draaischijf voor zijn uitbreiding van 'short en long-stay' locaties over Continentaal Europa en verwacht met een stevige pipeline van 8 hotels een sterke groei in de komende jaren. Sinds september 2...

Achtergronden
Hotelkamers Assen 'op slot' tijdens Formule 1-periode

In Assen zijn alle (of in ieder geval heel veel) hotelkamers in de periode van donderdag 30 april tot en met zondag 3 mei vastgezet en kunnen dus niet meer online geboekt worden. Opvallend, want deze periode is precies de periode waarin het Formule 1-circus neerstrijkt in Zandvoort. Social zou so...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: