Nieuw restaurant: Eastwood in Amsterdam

28 mei 2015 |
Nieuw restaurant: Eastwood in Amsterdam<

Deze week opende Eastwood zijn deuren, het nieuwe hotelrestaurant van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station. Een flexibel restaurant met als
thema ‘beer & grill’, dat past bij de internationale trend van dit moment.

Ontbijtrestaurant wordt omgebouwd
Uniek is dat hiervoor elke dag het ontbijtrestaurant op de begane grond wordt omgebouwd. "Eastwood is een oplossing voor de uitdaging die je als hotel hebt: ontbijt,
lunch en diner serveren in dezelfde ruimte", zegt general manager Caroline Receveur. De verschillende dagdelen vragen om een andere sfeer. Het ontbijt en de brunch serveren we in buffetvorm, dus dat vraagt om veel ruimte. Bovendien wil je ’s morgens veel daglicht. Tijdens het diner wil je juist een intiemere setting met gedimd licht. Daarom hebben we besloten het restaurant te verbouwen tot een concept dat past bij deze tijd. De hele ruimte wordt daarom elke dag volledig omgebouwd: van tafelbladen tot raampartijen, van schilderijen tot verlichting en zelfs de kleding van de medewerkers wordt aangepast. Dit alles tot verrassing en verbazing van de hotelgasten. Een enorme operatie waar het hele hotelteam aan meewerkt, waardoor de klus binnen een half uur is geklaard. En als de BBQ-trend voorbij is, dan verbouwen we ook het concept."



Chef Marcel de Leeuw in keuken
De keuken van Eastwood staat onder leiding van chef Marcel de Leeuw: "We serveren basic gerechten. De door Amerika geïnspireerde kaart is overzichtelijk en vriendelijk
geprijsd. Je kunt kiezen uit drie hoofdgerechten: een goede hamburger, een steak en een mooie vis voor slechts 15 euro. Daarbij schenken we een betaalbaar flesje wijn of een
biertje. De grillgerechten worden bereid op een broiler, een Amerikaanse super-grill. Daarbij kun je kiezen uit bijgerechten, zoals een gezonde bulgur-salade of huisgesneden frieten. Als afsluiting serveren we een stuk kaas of een royale coupe à la minute bereid ijs."

Stoer interieur
Het stoere karakter van de kaart komt terug in de details: op tafel staat bijvoorbeeld een gereedschapskistje met bestek en als je een steak bestelt, dan mag je zelf een mes kiezen. Restaurantgasten die na het diner een cocktail willen drinken in de SkyLounge Amsterdam krijgen voorrang op het moment dat er een wachtrij is. Ook families kunnen
terecht bij Eastwood: elke dag tussen 17 en 19 uur worden er activiteiten voor kinderen georganiseerd. In de zomer wordt er ook gebarbecued op het terras aan het Oosterdok.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: