Nieuwe look en versnelde uitbreiding voor Mercure hotels

9 juli 2012 |
Nieuwe look en versnelde uitbreiding voor Mercure hotels<

Mercure gaat de uitbreidingsplannen versnellen. Bovendien krijgen de hotels via een wereldwijd renovatieprogramma een nieuwe look.
De helft van alle kamers heeft inmiddels een metamorfose ondergaan.

Aantrekkelijk en coherent
Het hotelmerk van Accor wil zo voor gasten, medewerkers en partners herkenbaar zijn als een sterk, aantrekkelijk en coherent merk. Geheel in lijn met de strategie van moederbedrijf Accor wordt die groei vooral bereikt door franchising.

Record aantal nieuwe hotels
In 2011 had Mercure een recordgroei met de opening van 80 hotels over de hele wereld, waaronder 63 door middel van franchisecontracten. Mercure blijft uitbreiden in grote steden en opent hotels in gemiddeld twee nieuwe landen per jaar.

Verdere uitbreiding
In 2012 werden de eerste hotels in Rusland en Zuid-Korea geopend. Voor 2013 staat verdere uitbreiding in Oost-Europa op stapel en wordt ook in Zuid-Amerika de keten verder ontwikkeld.

Merkidentiteit
Ter versterking van de herkenbaarheid en merkidentiteit startte Mercure bovendien in 2010 een grootscheeps programma ter vernieuwing van de hotels. Inmiddels is al bijna de helft van alle kamers vernieuwd.

Op stoom
Mercure houdt de vaart erin met de vernieuwing van zo’n 10.000 hotelkamers per jaar, zodat het gehele programma in ongeveer vijf jaar is afgerond. Binnenkort zijn de Europese Mercure-hotels aan de beurt, te beginnen in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Italië.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Hoteltech
Programma HotelTech: Annemarie van Gaal, Jeroen Smit en nog veel meer

Het programma van HotelTech 2019, dat op 18 november plaatsvindt in Bunnik, is definitief. De namen zijn bekend en hierbij lichten we een tipje van de welbekende sluier op. DAGVOORZITTER Jeroen Smit Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en auteur van de boeken 'Het drama Ahold' en &#...

Fletcher Opening Hotelketens
Honderdste hotel voor Fletcher

Met de bouw van een volledig nieuw hotel in het Zeeuwse Burgh Haamstede, zet Fletcher Hotels de teller op 100 hotels in Nederland. Dit is in Nederland uitzonderlijk, nog niet eerder is er een hotelketen geweest met zoveel ‘unieke’ hotels onder dezelfde vlag en volledig in eigendom. Voor ...

Hotelketens
Eden Hotels omarmt Dutch Cuisine

Eden Hotels gaat als eerste hotelketen van Nederland het ontbijt verduurzamen op basis van de uitgangspunten van Dutch Cuisine. Vanochtend tekende Eden Hotels directeur Léon Dijkstra in Hotel Babylon in Den Haag de overeenkomst met Dutch Cuisine. Dit is het eerste hotel van Eden Hotels wa...

Awards Mensen
Leonardo Royal Hotel Amsterdam ontvangt  700e Green Key certificaat van Nederland

Het onlangs geopende Leonardo Royal Hotel in Amsterdam heeft vandaag het 700e Green Key certificaat uitgereikt gekregen. Het hotel in Amsterdam heeft met hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen het hoogst haalbare niveau weten te behalen, namelijk ni...

Awards Internationaal
Het Schgaguler Hotelwint de Hotel Property Award 2019

De 'Hotel Property Award 2019' ging dit jaar naar het Schgaguler Hotel in Castelrotto/Kastelruth, Zuid-Tirol. De prijs werd uitgereikt op de hotelforum-gala-avond op 9 oktober. Andreas Martin, directeur van hotelforum management GmbH, zei: "Aan de ene kant onderscheidt de prijswinnaar v...

Onderwijs Van der Valk
Van der Valk Hotel Breukelen en MBO College Hilversum starten nieuwe opleiding

Hybride leren: een opleiding op de werkplek. Dat is wat MBO College Hilversum, Van der Valk Hotel Breukelen en House of Hospitality mbo-studenten bieden met de nieuwe opleiding Hotelmanagement on the job die start eind januari 2020. "MBO College Hilversum gelooft in onderwijs dat zo ‘l...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: