Nieuwe look en versnelde uitbreiding voor Mercure hotels

9 juli 2012 |
Nieuwe look en versnelde uitbreiding voor Mercure hotels

Mercure gaat de uitbreidingsplannen versnellen. Bovendien krijgen de hotels via een wereldwijd renovatieprogramma een nieuwe look.
De helft van alle kamers heeft inmiddels een metamorfose ondergaan.

Aantrekkelijk en coherent
Het hotelmerk van Accor wil zo voor gasten, medewerkers en partners herkenbaar zijn als een sterk, aantrekkelijk en coherent merk. Geheel in lijn met de strategie van moederbedrijf Accor wordt die groei vooral bereikt door franchising.

Record aantal nieuwe hotels
In 2011 had Mercure een recordgroei met de opening van 80 hotels over de hele wereld, waaronder 63 door middel van franchisecontracten. Mercure blijft uitbreiden in grote steden en opent hotels in gemiddeld twee nieuwe landen per jaar.

Verdere uitbreiding
In 2012 werden de eerste hotels in Rusland en Zuid-Korea geopend. Voor 2013 staat verdere uitbreiding in Oost-Europa op stapel en wordt ook in Zuid-Amerika de keten verder ontwikkeld.

Merkidentiteit
Ter versterking van de herkenbaarheid en merkidentiteit startte Mercure bovendien in 2010 een grootscheeps programma ter vernieuwing van de hotels. Inmiddels is al bijna de helft van alle kamers vernieuwd.

Op stoom
Mercure houdt de vaart erin met de vernieuwing van zo’n 10.000 hotelkamers per jaar, zodat het gehele programma in ongeveer vijf jaar is afgerond. Binnenkort zijn de Europese Mercure-hotels aan de beurt, te beginnen in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Italië.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Corona
Swissôtel op Damrak dwingt huurkorting af

Het Swissôtel op het Amsterdamse Damrak dwingt bij rechter 50 procent huurkorting af, zo lezen we op de website van het Parool. Het hotel telt 114 kamers en een restaurant. De huur bedraagt jaarlijks ruim één miljoen euro. Het hotel stelt dat het hard wordt getroffen door de coro ...

Corona
Hier te downloaden: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Hotels mogen gasten blijven ontvangen, maar ook gasten moeten zich aan de avondklok houden. Van en naar het werk reizen is wel ...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. In de herfst van 2011 publiceerde de redactie van Hospitality Management een artikel voer de toe ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: