Ook hotels en restaurants kunnen vergunning verliezen bij overlast

16 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Ook een hotel of restaurant kan zijn vergunning kwijtraken in Amsterdam, wanneer het  'onmiskenbare overlast' veroorzaakt en drie keer in de fout gaat. Dat gebeurt nu al bij andere horecagelegenheden, zoals cafés.

Three strikes...

De VVD vindt dat diezelfde regels (de 'three strikes law') moeten gelden voor hotels en restaurants. De VVD stelt, zo is te lezen in een persbericht, dat hotels of andere horecagelegenheden na drie overtredin gen hun vergunning kunnen verliezen. Dit is bedoeld om effectief op te kunnen treden tegen overlast.

Fractievoorzitter Marja Ruigrok heeft schriftelijke vragen ingediend en wil eveneens een 'puntensysteem' invoeren. 

In het persbericht staat het volgende: 

Ruigrok ziet graag dat de gemeente kijkt of er een puntensysteem voor het laten doorlopen voor vergunningen van onbepaalde tijd kan worden ontwikkeld. “Een puntensysteem kan een goed instrument zijn om bijvoorbeeld geluids- of afvaloverlast te voorkomen. Hotels of restaurants die hun vergunning dreigen te verliezen zullen immers de nodige maatregelen nemen om voortaan geen herrie of troep meer te veroorzaken.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: