Ook Yays klaar voor anderhalvemetereconomie

29 april 2020 | Redactie

Yays blijft, op gepaste afstand, gasten verwelkomen in Amsterdam. Met inachtneming van de benodigde voorzorgsmaatregelen is het veilig om dicht bij huis te verblijven in eigen land of stad.

Om de gasten van Yays zo veilig mogelijk te kunnen blijven ontvangen en risico’s op besmetting tot een minimum te vermeiden, heeft Yays de nodige voorzorgsmaatregelen getroffen, waardoor gasten en medewerkers op 1,5 meter afstand van elkaar kunnen blijven. Op de 4 locaties in Amsterdam wordt middels diverse communicatiemiddelen gewezen op de richtlijnen en aanbevelingen vanuit het RIVM. Desinfecterende middelen zijn aanwezig voor gasten en medewerkers. Op deze wijze kunnen we de veiligheid en gezondheid van zowel gasten als medewerkers blijven waarborgen. Groot onderscheid ten opzichte van de standaard hotels is de beschikbaarheid van een woonkamer en keuken, hierdoor hebben de gasten beschikking over een eigen ‘vakantiehuis’ in de stad en zijn er toch even helemaal uit.

Yays locaties, gevestigd in authentieke stadsbuurten van Amsterdam Oost en Amsterdam West, beschikken niet over grote gemeenschappelijke ruimtes en restaurants. Gasten verblijven in een eigen appartement voorzien van alle comfort inclusief een volledig ingerichte keuken. Net als thuis kunnen gasten in een eigen, veilige en vertrouwde ruimte zelf eten bereiden. Yays creëert een sterke interactie met de buurt door gasten te stimuleren om juist de buurt te ontdekken en kennis te maken met de lokale ondernemers voor een unieke ervaring. Peter Heule, CEO van Yays, zegt hierover: “Door gasten onze ‘buren’ te laten ontmoeten en inkopen bij hen te doen ondersteunen zij de lokale ondernemers. Steun die ze nu goed kunnen gebruiken. Zo genieten de gasten van een uniek verblijf in Amsterdam en ondersteunen we tegelijkertijd de lokale economie.” Een groot aantal van de lokale ondernemers zijn open om af te halen of bezorgen bij de Yays locaties. 

Het appartement als werkplek

Omdat het deze dagen moeilijk kan zijn om thuis volledige aandacht thuis aan werk te besteden, biedt Yays mensen uit Amsterdam en omgeving de mogelijkheid om overdag hun remote office in een Yays appartement te installeren.

Een appartement voor dag gebruik kan geboekt worden tussen 8 uur 's morgens en 9 uur ’s avonds bij Yays Entrepothaven (Amsterdam Oost, gratis parkeren) en Yays Bickersgracht (Amsterdam West). Heule: “Het gaat om enkele tientallen boekingen, en dit aantal stijgt elke week naarmate het thuiswerken langer de norm is.

Yays

Yays is de plek waar reizigers zich thuis voelen in een comfortabel appartement, met hulp van de Yays Conciërge en met de Yays Neighourhood Guide op zak. Yays-gasten laten het platgetreden toeristische pad achter zich ten gunste van een échte stadsverkenning door de meest verrassende en authentieke stadsbuurten te ontsluiten. Yays beheert verschillende locaties in Amsterdam, Barcelona en Parijs en opent locaties in Den Haag in 2020 en in Antwerpen in 2021.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: