Populariteitsoffensief verkeersbureau Hongkong

23 juli 2003
Populariteitsoffensief verkeersbureau Hongkong

De Hong Kong Tourism Board (HKTB) investeert 47 miljoen euro in een mondiale 'Hong Kong Welcomes You!' promotiecampagne om toeristen weer naar de Aziatische metropool te krijgen. Aantrekkelijk geprijsde arrangementen, speciale evenementen, prijsvragen en een wereldwijde advertentiecampagne vormen de hoofdbestanddelen. Wereldwijd daalden bezoekersaantallen in april met 64,8% naar bijna 494.000 in vergelijking tot dezelfde maand in 2002 toen het aantal ruim 1,4 miljoen bedroeg. Mei noteerde een daling van 67,9 % naar ruim 420.000 toeristen. In dezelfde maand verleden jaar bedroeg dat aantal meer dan 1,3 miljoen. De gemiddelde hotelbezetting in april en mei dit jaar was respectievelijk 22 en 18 procent. Bij aankomst op de luchthaven van Hongkong ontvangt iedere toerist een Welcome Pack met behalve toeristische informatie een Welcome Passport met kortingen en aanbiedingen. Onder de naam 'Be Our Guest' bieden 77 hotels in Hongkong tot 30 september drie overnachtingen aan voor de prijs van twee. Op 17 augustus worden vanuit alle landen waar het verkeersbureau een vertegenwoordiging heeft 3000 mensen uitgenodigd voor een gratis Welcome Day bezoek aan Hongkong.

Overig nieuws