Postillion Hotel Haren wordt Nescio Hotel Groningen

4 december 2018 | Thijs Jacobs

Het huidige Postillion Hotel Haren is onlangs overgenomen door horecaondernemer Frans Kappenburg. Op het huidige terrein gaat Frans Kappenburg in de komende jaren een nieuw hotel en appartementen met hospitalityconcept realiseren. Intussen blijft het huidige hotel met restaurant en zalen gewoon geopend. De exploitatie van het huidige en het nieuw te bouwen hotel zal worden verzorgd door Nescio Hotel Groningen.

Nescio Hotel Groningen betreft een samenwerkingsverband tussen Fred Dalebout van de Martini Hotel Group en Peter Gosselaar. Peter Gosselaar is als bedrijfsadviseur al jarenlang betrokken bij de onderneming van Dalebout en vervult sinds kort de rol van CFO binnen de Martini Hotel Group.

Martini Hotel Group

De Martini Hotel Group is een moderne en vooruitstrevende onderneming met toonaangevende bedrijven in de gastvrijheidssector in Groningen en Drenthe. Tot de groep behoren het Martini Hotel, Restaurant WEEVA, Bud Gett Hostels, Taveerne Rabenhaupt, Brinkhotel en Eethuis voor Allen. De groep exploiteert ook de Rietschans dat eigendom is van Frans Kappenburg en Fred Dalebout.

De naam Nescio is bedacht door een werknemer van het huidige hotel. Het is een verwijzing naar de achter het hotel gelegen Nesciolaan. Nescio was het pseudoniem van de Nederlandse schrijver Frits Grönloh. In het nieuwe logo verwijst de schrijversveer naar de achtergrond van Nescio.

Vanaf 17 december ondergaat het hotel een kleine metamorfose. Zo krijgen de entree en de receptiebalie een opfrisbeurt en krijgt het restaurant een nieuwe kaart voor lunch en diner. Nescio Hotel Groningen neemt alle personeelsleden over van het huidige Postillion Hotel Haren. De overname heeft voor het aanwezige personeel geen nadelige gevolgen. Het personeel heeft positief gereageerd op de overname en kijkt enthousiast uit naar de ontwikkelingen in de komende jaren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Charme Hotels breidt uit met Kasteel Solhof en Hotel Ter Elst in België

Charme Hotels heeft het hotel Ter Elst te Edegem en het kasteel Solhof te Aartselaar aan haar collectie mogen toevoegen. Hotel Ter Elst is gelegen aan de rand van de stad Antwerpen, heeft 53 ruime kamers, voorzien van gratis koffie en thee, airconditioning en wifi. ’s Ochtends kan de gast geni...

Hotelketens Achtergronden
Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop

De Pulitzer ervaring maar dan thuis. Het is vanaf nu mogelijk met de lancering van de nieuwe Pulitzer Home collection van Pulitzer Amsterdam. Het populaire vijfsterrenhotel lanceert deze week een eigen online shop waarin typische Pulitzer producten worden verkocht. Online Shop Het idee van de ...

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Hotel Parkview Amsterdam gesloten door burgemeester vanwege incidenten met handgranaten

Gisteren is op last van burgemeester Halsema Hotel Parkview aan de Korte Van Eeghenstraat in Amsterdam gesloten. De sluiting is voor onbepaalde tijd en op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In de nacht van 5 op 6 juli is er een explosie geweest in de Korte Van Eeghenstraat. Het...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Amsterdam Interview Longread
Afscheidsinterview Hans Vugts, Hotel Casa Amsterdam

Het begrip ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is dusdanig ingeburgerd dat de afkorting MVO telkens opduikt in allerlei marketingstrategieën. Veel bedrijven gaan kort door de bocht om zich dat predicaat toe te eigenen. Dus laten we maar eens kijken naar een hotel dat niet enkel...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: