Postillion Hotel Haren wordt Nescio Hotel Groningen

4 december 2018 | Thijs Jacobs

Het huidige Postillion Hotel Haren is onlangs overgenomen door horecaondernemer Frans Kappenburg. Op het huidige terrein gaat Frans Kappenburg in de komende jaren een nieuw hotel en appartementen met hospitalityconcept realiseren. Intussen blijft het huidige hotel met restaurant en zalen gewoon geopend. De exploitatie van het huidige en het nieuw te bouwen hotel zal worden verzorgd door Nescio Hotel Groningen.

Nescio Hotel Groningen betreft een samenwerkingsverband tussen Fred Dalebout van de Martini Hotel Group en Peter Gosselaar. Peter Gosselaar is als bedrijfsadviseur al jarenlang betrokken bij de onderneming van Dalebout en vervult sinds kort de rol van CFO binnen de Martini Hotel Group.

Martini Hotel Group

De Martini Hotel Group is een moderne en vooruitstrevende onderneming met toonaangevende bedrijven in de gastvrijheidssector in Groningen en Drenthe. Tot de groep behoren het Martini Hotel, Restaurant WEEVA, Bud Gett Hostels, Taveerne Rabenhaupt, Brinkhotel en Eethuis voor Allen. De groep exploiteert ook de Rietschans dat eigendom is van Frans Kappenburg en Fred Dalebout.

De naam Nescio is bedacht door een werknemer van het huidige hotel. Het is een verwijzing naar de achter het hotel gelegen Nesciolaan. Nescio was het pseudoniem van de Nederlandse schrijver Frits Grönloh. In het nieuwe logo verwijst de schrijversveer naar de achtergrond van Nescio.

Vanaf 17 december ondergaat het hotel een kleine metamorfose. Zo krijgen de entree en de receptiebalie een opfrisbeurt en krijgt het restaurant een nieuwe kaart voor lunch en diner. Nescio Hotel Groningen neemt alle personeelsleden over van het huidige Postillion Hotel Haren. De overname heeft voor het aanwezige personeel geen nadelige gevolgen. Het personeel heeft positief gereageerd op de overname en kijkt enthousiast uit naar de ontwikkelingen in de komende jaren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: