Postillion Hotels ontwikkelt Artificial Intelligence voor reserveringen

10 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Postillion Hotels gaat als eerste hotelketen in de wereld reserveringen voor zowel hotelovernachtingen als vergaderingen en congressen afhandelen met een zelfontworpen Artificial Intelligence systeem. Het systeem heeft de oer-Hollandse naam Michiel en zorgt ervoor dat Postillion-medewerkers zo min mogelijk tijd achter de computer hoeven door te brengen. Met deze ingrijpende verandering in de dienstverlening worden reserveringen aanzienlijk sneller afgehandeld. Vooral binnen de meeting- en eventbranche is dit vernieuwend; daar is een reservering vaak nog mensenwerk met een langere responstijd.

Michiel

Het Artificial Intelligence systeem Michiel verwerkt zowel eenvoudige als complexe aanvragen en reserveringen van gasten en opdrachtgevers snel en automatisch. Het leest traditionele communicatie zoals email, verwerkt dit tot een boeking en een offerte en communiceert zelfstandig en direct met de klant. Dat gaat in eerste instantie via email en binnen afzienbare tijd ook via chat en telefoon. Michiel neemt het administratieve deel van het reserveren volledig over en zorgt dat gasten en opdrachtgevers realtime kunnen boeken.

Digitalisering

Digitalisering heeft het hotelwezen de afgelopen jaren flink veranderd en Postillion gaat daarin mee. Zo was de hotelketen een voorloper met een online bookingtool voor meetings. Omdat de meeting- en eventindustrie nog een stuk traditioneler is dan de hotelwereld, wordt de tool nog beperkt gebruikt. Klanten geven in deze branche vaak nog de voorkeur aan email en telefoon, waardoor de gemiddelde responstijd 8 tot 24 uur is, voornamelijk tijdens kantooruren. Het voordeel van Michiel is dat klanten hun werkwijze niet hoeven aan te passen: ze kunnen nog steeds offertes opvragen via de traditionele kanalen, maar zij worden nu een stuk sneller geholpen.

Gastvrijheid

Erik-Jan Ginjaar, algemeen directeur van Postillion Hotels "Bij ons worden alle gasten welkom geheten door een (meeting)host, op een manier zoals je dat thuis ook zou doen. Gastvrijheid staat voorop. Met de komst van Michiel kunnen onze medewerkers zich concentreren op gasten en opdrachtgevers in plaats van op administratieve handelingen."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

30 jaar Hospitality Management
11 jaar geleden in Hospitality Management: Chris Luken

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week Fletcher-oprichter Chris Luken. In 2010 sprak Hospitality Management met de 'self- ...

Economie Corona
Hotelovernachtingen volgend jaar weer terug op niveau 2019

Na de grootste dip uit de historie van de hotelsector is herstel in zicht. In 2022 komt het aantal hotelovernachtingen in Nederland weer uit op het niveau van piekjaar 2019 met bijna 55 miljoen. In Amsterdam duurt het een jaar langer voordat de schade is ingelopen, omdat de stad erg afhankelijk is v ...

Achtergronden Ondernemen
Max Brown Hotels winnaar ‘Hotel Website of the Year 2021’

Zojuist is tijdens een digitale ceremonie bekend gemaakt dat Max Brown Hotels winnaar is geworden van de Hotel Website of the Year verkiezing 2021. De hotelketen mag deze titel een jaar lang voeren en heeft een bokaal en een cheque ter waarde van € 1.000 ontvangen. Communicatieboodschap door ...

Personeel Achtergronden
Bekende gezichten van Château Neercanne nemen afscheid

Château Neercanne kondigt aan dat twee bekende gezichten van Château Neercanne per 1 maart aanstaande afscheid gaan nemen vanwege een volgende stap in hun carrière. Maître d’Hotel Dennis Lemmens maakt promotie binnen Oostwegel Collection en wordt Food & Beverage Ma ...

Hans van Spronsen
Column Hans van Spronsen: 2020; Het jaar van personeelstekort tot gastentekort

Begin 2020 was onze zorg en grootste uitdaging voor het jaar: het personeelstekort. In maart werden we ruw geconfronteerd met een nieuwe werkelijkheid. Corona sneed ons de pas af. Dit met ongelofelijke gevolgen voor onze sector. Al snel moesten we leven met de verplichte sluiting en vervolgens met d ...

Hotelketens Internationaal
Rosewood Hotels & Resorts opent in 2023 hotel in Rome

Rosewood Hotels & Resorts, een wereldleider op het gebied van luxe reis- en lifestyle-ervaringen, is door vastgoedbedrijf Antirion SGR aangesteld om Rosewood Rome, dat in 2023 in het hart van de hoofdstad zal worden geopend, te beheren. Het nieuwe hotel is gevestigd in het voormalige hoofdkantoo ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: