Postillion Hotels ontwikkelt Artificial Intelligence voor reserveringen

10 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Postillion Hotels gaat als eerste hotelketen in de wereld reserveringen voor zowel hotelovernachtingen als vergaderingen en congressen afhandelen met een zelfontworpen Artificial Intelligence systeem. Het systeem heeft de oer-Hollandse naam Michiel en zorgt ervoor dat Postillion-medewerkers zo min mogelijk tijd achter de computer hoeven door te brengen. Met deze ingrijpende verandering in de dienstverlening worden reserveringen aanzienlijk sneller afgehandeld. Vooral binnen de meeting- en eventbranche is dit vernieuwend; daar is een reservering vaak nog mensenwerk met een langere responstijd.

Michiel

Het Artificial Intelligence systeem Michiel verwerkt zowel eenvoudige als complexe aanvragen en reserveringen van gasten en opdrachtgevers snel en automatisch. Het leest traditionele communicatie zoals email, verwerkt dit tot een boeking en een offerte en communiceert zelfstandig en direct met de klant. Dat gaat in eerste instantie via email en binnen afzienbare tijd ook via chat en telefoon. Michiel neemt het administratieve deel van het reserveren volledig over en zorgt dat gasten en opdrachtgevers realtime kunnen boeken.

Digitalisering

Digitalisering heeft het hotelwezen de afgelopen jaren flink veranderd en Postillion gaat daarin mee. Zo was de hotelketen een voorloper met een online bookingtool voor meetings. Omdat de meeting- en eventindustrie nog een stuk traditioneler is dan de hotelwereld, wordt de tool nog beperkt gebruikt. Klanten geven in deze branche vaak nog de voorkeur aan email en telefoon, waardoor de gemiddelde responstijd 8 tot 24 uur is, voornamelijk tijdens kantooruren. Het voordeel van Michiel is dat klanten hun werkwijze niet hoeven aan te passen: ze kunnen nog steeds offertes opvragen via de traditionele kanalen, maar zij worden nu een stuk sneller geholpen.

Gastvrijheid

Erik-Jan Ginjaar, algemeen directeur van Postillion Hotels "Bij ons worden alle gasten welkom geheten door een (meeting)host, op een manier zoals je dat thuis ook zou doen. Gastvrijheid staat voorop. Met de komst van Michiel kunnen onze medewerkers zich concentreren op gasten en opdrachtgevers in plaats van op administratieve handelingen."

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

De oplossingen voor lastige medewerkers

Met regelmaat krijg ik een vraag van een werkgever wat hij kan doen met een medewerker als er iets niet meer lekker loopt in de arbeidsrelatie. Dat kan van alles zijn: de werknemer gaat zijn eigen gang, trekt zich weinig van werkafspraken of collega’s aan, maakt fouten, meldt zich te pas en te...

Personalia
Nieuwe Academiedirecteur Stenden Hotel Management School

Marco ten Hoor is per 1 november door het College van Bestuur van NHL Stenden Hogeschool benoemd als Academiedirecteur van Stenden Hotel Management School. Hij volgt in deze functie Craig Thompson op, die NHL Stenden na acht jaar gaat verlaten. Marco ten Hoor is een hospitalityprofessional pur sa...

Verbouwen
City Resort Hotel Leiden realiseert nieuw Meeting & Event Center

City Resort Hotel Leiden gaat haar huidige Meeting & Event Center uitbreiden en vernieuwen. Het Meeting & Event Center van City Resort Hotel Leiden komt op de vijfde verdieping van het Level-gebouw aan de Bargelaan, direct naast het Centraal Station en krijgt een oppervlakte van maar liefst ...

Van der Valk
Cantharel’s keukentafel verbindt gast met eten

Vanaf 1 november start Van der Valk Hotel Apeldoorn-de Cantharel met een nieuwe initiatief. Gasten kunnen vanaf dat moment ook dineren aan Cantharel’s Keukentafel. Een culinair avondje uit in het naast het hotel gelegen landhuis waar ze onder leiding van chef-kok Justa van Ryssen en sommelier...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: vijf keer raak

“De hotelindustrie verliest de controle over haar eigen kamervoorraad.” Dat was een van de belangrijkste – wat apocalyptisch aandoende - voorspellingen in de white paper van de International Hotel Association over de toekomst van de hotelsector. Het in 1996 gepubliceerde rapport me...

Economie Achtergronden
Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019

Een decennium na de wereldwijde economische recessie van 2008, is de meetings- en eventsbranche teruggeveerd. Voor het vierde achtereenvolgende jaar laat de sector een consistente groei van uitgaven en bezoekers zien. Deze gestage en stabiele groei is de nieuwe norm binnen de meetings- en eventsbran...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: