Postillion Hotels ontwikkelt Artificial Intelligence voor reserveringen

10 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Postillion Hotels gaat als eerste hotelketen in de wereld reserveringen voor zowel hotelovernachtingen als vergaderingen en congressen afhandelen met een zelfontworpen Artificial Intelligence systeem. Het systeem heeft de oer-Hollandse naam Michiel en zorgt ervoor dat Postillion-medewerkers zo min mogelijk tijd achter de computer hoeven door te brengen. Met deze ingrijpende verandering in de dienstverlening worden reserveringen aanzienlijk sneller afgehandeld. Vooral binnen de meeting- en eventbranche is dit vernieuwend; daar is een reservering vaak nog mensenwerk met een langere responstijd.

Michiel

Het Artificial Intelligence systeem Michiel verwerkt zowel eenvoudige als complexe aanvragen en reserveringen van gasten en opdrachtgevers snel en automatisch. Het leest traditionele communicatie zoals email, verwerkt dit tot een boeking en een offerte en communiceert zelfstandig en direct met de klant. Dat gaat in eerste instantie via email en binnen afzienbare tijd ook via chat en telefoon. Michiel neemt het administratieve deel van het reserveren volledig over en zorgt dat gasten en opdrachtgevers realtime kunnen boeken.

Digitalisering

Digitalisering heeft het hotelwezen de afgelopen jaren flink veranderd en Postillion gaat daarin mee. Zo was de hotelketen een voorloper met een online bookingtool voor meetings. Omdat de meeting- en eventindustrie nog een stuk traditioneler is dan de hotelwereld, wordt de tool nog beperkt gebruikt. Klanten geven in deze branche vaak nog de voorkeur aan email en telefoon, waardoor de gemiddelde responstijd 8 tot 24 uur is, voornamelijk tijdens kantooruren. Het voordeel van Michiel is dat klanten hun werkwijze niet hoeven aan te passen: ze kunnen nog steeds offertes opvragen via de traditionele kanalen, maar zij worden nu een stuk sneller geholpen.

Gastvrijheid

Erik-Jan Ginjaar, algemeen directeur van Postillion Hotels "Bij ons worden alle gasten welkom geheten door een (meeting)host, op een manier zoals je dat thuis ook zou doen. Gastvrijheid staat voorop. Met de komst van Michiel kunnen onze medewerkers zich concentreren op gasten en opdrachtgevers in plaats van op administratieve handelingen."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Awards
World Travel Awards: Pulitzer beste hotel van Nederland

Pulitzer Amsterdam is uitgekozen tot het beste hotel van Nederland. De prijs werd voor de 26ste keer uitgereikt door de World Travel Awards tijdens de jaarlijkse ceremonie, dit jaar gehouden op Madeira. De World Travel Awards wordt beschouwd als één van de meest prestigieuze erkenninge...

Achtergronden
Juni-editie Hospitality Management: Hans Vugts hekelt stadsbestuur Amsterdam

In de juni-uitgave van Hospitality Management presenteren we je uiteenlopende onderwerpen en interviews. Op de cover zie je Hans Vugts, de man die eind 2019 afscheid neemt van de hotellerie. Hij stond de afgelopen veertien jaar aan het roer van Hotel Casa Amsterdam. Jeroen Oskam neemt ons mee naa...

Amsterdam Opening Culinair
Mediterrane gardenbistro Oriole opent deuren

Op 18 juni vindt de soft opening van gardenbistro Oriole - onderdeel van Sofitel Legend The Grand Amsterdam - plaats; dé nieuwe hotspot om naartoe te gaan voor Mediterrane gerechten in een easygoing sfeer. Via de ingang aan de Oudezijds Voorburgwal maken gasten hun entree in de uitnodigende g...

Amsterdam Hotelketens
QO Amsterdam behaalt ‘LEED Platinum’ certificaat voor duurzaamheid

In het voorjaar van 2018 opende QO Amsterdam: een hotel wiens filosofie draait om consistente duurzame keuzes in ontwerp, constructie en uitvoer – zonder te compenseren op de ervaring van haar gasten. Het was deze filosofie die het hotel als een van de eerste hotels binnen Europa de hoogst mog...

Amsterdam Achtergronden
Tatoeage voor gasten INK Hotel Amsterdam

Gasten van INK Hotel Amsterdam - MGallery kunnen hun verblijf vanaf 17 juni 2019 nog onvergetelijker maken met een echte tatoeage. Alle MGallery hotels wereldwijd stellen een 'Memorable Moment' pakket samen voor hun gasten: een bijzondere ervaring die past bij het hotel en de stad. De tatoea...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Wordt Double Tree Hotel Centraal in Amsterdam verkocht?

De Chinese investeerder Anbang zou in gesprek zijn om één van de grootste hotels in het centrum van Amsterdam te verkopen aan de Franse verzekeraar AXA. Persbureau Bloomberg meldt dit. Ingewijden zouden spreken over een bod van 425 miljoen euro voor Double Tree Hotel by Hilton Amsterda...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: