Radisson Blu Palace Hotel behaalt ‘4 Sterren Superior Hotel’ classificatie

18 augustus 2016 | Thijs Jacobs

Het Radisson Blu Palace Hotel, Noordwijk aan Zee heeft de ‘4 Sterren Superior Hotel’ classificatie behaald. Deze classificatie is hen toebedeeld door de Europese Hotelclassificatie en is vier jaar geldig. Met deze classificatie is het hotel het eerste hotel in Noordwijk dat zich ‘4 Sterren Superior Hotel’ mag noemen.

‘Waar wij ons al jaren met trots een 4-sterren ‘plus’ hotel voelen, is het een fantastisch compliment om ook zo geclassificeerd te staan’, aldus André Aaij, general manager van het Radisson Blu Palace Hotel. ‘De ‘Superior’ titel laat zien dat we over extra faciliteiten beschikken en we ons hiermee onderscheiden van andere 4 sterren hotels’. Hij verzekert  dat er voor hotelgasten niets verandert aan de service en zij zich onverminderd thuis zullen voelen in het hotel.

Sinds 1 januari 2016 is de verouderde Nederlandse Hotel Classificatie (NHC) overgegaan naar de Europese Hotelclassificatie. De NHC is destijds ontwikkeld door de sector Hotels van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Veel hotels dragen deze ‘verouderde’ classificatie nog. De Europese Hotelclassificatie geeft meer ruimte aan de ondernemer om zich te profileren op verschillende gebieden. De Europese norm bestaat uit 270 normen, waarvan 80 verplicht en 190 keuzenormen, terwijl de Nederlandse classificatie uit 197 normen bestaat, waarvan 55 verplicht en 142 keuze. Er is voor hotels meer keuzevrijheid in de gebieden waarop zij worden beoordeeld. Daarnaast zijn de hotels met een Europese Hotelclassificatie beter te vergelijken met internationale hotels, waardoor internationale gasten meer houvast hebben aan de classificaties. Deelname aan de Europese Hotelclassificatie is geheel vrijwillig; hotels kunnen zelf kiezen of zij een classificatie willen ontvangen om  te communiceren. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: