Reactie Michelin op 'rapporteur Roelvink'

21 december 2011 |
Reactie Michelin op 'rapporteur Roelvink'<

Werner Loens, hoofdinpecteur van de Michelingids Benelux, laat weten dat zanger Dries Roelvink nooit voor de bekende rode gids heeft gewerkt. "Ik wil het nieuws met kracht ontkennen", aldus Loens. Noch Ed Lemaire, noch Dries Roelvink hebben
ooit op de loonlijst van Michelin gestaan, zo laat Loens in een telefonische reactie weten.

Erg verbaasd
"Ik heb sinds dat ik in 1987 bij de gids ben gaan werken nooit de namen Lemaire of Roelvink gehoord. We werken met vaste inspecteurs, dit doen we om de wereldwijde normen die Michelin stelt te kunnen waarborgen. Werken met freelancers zou dit ondermijnen. Ik kan u zeggen dat wij ons erg hebben verwonderd over het nieuws
Eigen bevinding
Het zou kunnen dat Lemaire en Roelvink ooit hun bevindingen per brief of e-mail hebben ingestuurd, maar dit maakt ze nog geen rapporteur of inspecteur, zo licht men vanuit Brussel toe.

Volledige vergoeding
Dat Dries Roelvink tegenover het AD laat weten dat hij 'arm' is geworden van zijn restaurantbezoekjes, omdat Michelin maar de helft van de rekeningen zou vergoeden klopt volgens Loens niet. "Michelin betaalt alle kosten die we maken volledig terug. Het zou wat zijn als we een deel van alle 250 restaurantbezoeken en 80 overnachtingen uit eigen zak zouden moeten betalen."

Identificatieplicht inspecteurs
Loens heeft een dringend advies voor hoteliers en restaurateurs die te maken krijgen met mensen die zich voor doen als inspecteur of rapporteur van de Michelingids. "Alle inspecteurs hebben altijd een identificatiekaart vanuit Michelin bij zich. Wanneer er twijfel is dan mogen hoteliers en chefs naar deze kaart vragen."

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: