Ren� Wildeman krijgt Henk de Lugt Award

3 juni 2014 |
<

Tijdens een speciale bijeenkomst in Hotel De Rode Leeuw is voor de tweede keer de Henk de Lugt Award uitgereikt. Deze Award wordt toegekend
aan een persoon uit het hotelvak die zich in zijn of haar werk en leven onderscheidt in Gastvrijheid, Karakter en Positiviteit.

Henk de Lugt
De Award is vernoemd naar de in december 2012 overleden hotelier Henk de Lugt die eigenaar was van Hotel Zandbergen. De jury heeft de award deze keer uitgereikt aan hotelier Rene? Wildeman, General Manager van Hotel De Rode Leeuw in Amsterdam.
De winnaar van de Henk de Lugt Award 2014 is volgens het juryrapport met recht een bijzonder persoon te noemen, en is zonder meer aan te duiden als karakterhotelier. Een toonbeeld van Gastvrijheid, Karakter en Positiviteit.

René Wildeman
Rene? Wildeman kan zich qua passie en inzet voor anderen in het algemeen en voor gastvrijheid in het bijzonder zonder meer meten met de naamgever van de award. De manier waarop hij die passie aan de dag legt, is extravert en lijkt op de wijze waarop de naamgever van de award dat ook deed. Met zijn passie en drive weet Rene? iedereen in zijn omgeving te stimuleren om het beste uit zichzelf te halen en daarbij oog te hebben voor de buurt en de stad. Als iets of iemand aan zijn geliefde werkgebied komt, staat deze karakterhotelier meteen klaar om zijn mening te delen, aldus Sander Allegro namens de Raad van Advies. Rene? Wildeman is bijzonder verrast en vereerd met de prijs.

Einde
Rene? Wildeman heeft eerder deze maand aangekondigd zijn geliefde baan in een van Amsterdams oudste hotels dit jaar te gaan bee?indigen. De jury had haar oordeel al voor het bekend worden van dit voornemen reeds gevormd, maar is blij met haar timing. De award werd overhandigd door de winnaar van vorig jaar, Hans Vugts van Casa400.
Henk de Lugt Award voor Karakterhoteliers
De Henk de Lugt Award wordt jaarlijks uitgereikt. De winnaar van het voorgaande jaar nomineert kandidaten voor het volgende jaar. De Raad van Advies benoemt de uiteindelijke winnaar en draagt zorg voor de uitreiking. De Raad van Advies benoemt de uiteindelijke winnaar en draagt zorg voor de uitreiking. De raad van advies bestond dit jaar uit: Sander Allegro, Erik Baumann, Patrick Brand, Frank ter Horst, Thomas Kascha, Elvira Wilthagen, Elly van de Wouw en natuurlijk Hans Vugts. De award bestaat uit een herdenkingsmedaille en een karikaturaal portret van de winnaar.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: