Rotterdam Marriot Hotel opent restaurant The Millèn

19 juli 2018 | David Bakker

Wim Severein, bekend van voormalig sterrenrestaurant Wereldmuseum, opent op 24 juli de deuren van zijn eigen high-end restaurant The Millèn. Op de eerste etage van het Rotterdam Marriott Hotel kookt de chef-kok met zijn bekende signatuur: pure gerechten van het seizoen met eerlijke ingrediënten en zonder poespas.

Op het menu van The Millèn staan gerechten bereid met verse ingrediënten van het seizoen. Daardoor wisselt Severein maandelijks zijn kaart. De maand juli kenmerkt zich in The Millèn door volle, zomerse smaken. Wim bereidt schaaldieren als kreeft en langoustine en vis als zeebaars en rode mul. Daarbij ligt de nadruk op zomerse groenten en worden de gerechten verrijkt met kruiden, specerijen en mooie zeewieren uit de Oosterschelde. Bij mooie gerechten hoort uiteraard een selectie uitgebalanceerde wijnen, aangeboden door sommelier Wendy Elsink. Wim Severein wordt tevens bijgestaan door sous-chef Raoul Waardenburg en maître Rick de Bruijn.

Ambiance en private dining

Op één van de mooiste en meest centrale locaties van de stad heeft The Millèn plaats voor 45 couverts. Door de hoge raampartijen krijgen de gasten een prachtig uitzicht op het Weena en het nieuwe stationsplein. In het hart van het restaurant hebben bezoekers zicht op de open keuken. In een rustige ambiance is er tevens ruimte voor private dining voor maximaal 16 personen.

Over Rotterdam Marriott Hotel

The Millèn is een zelfstandig restaurant op de eerste etage van het Rotterdam Marriott Hotel, pal tegenover het Centraal Station. Het 228 kamers tellende hotel werd in 2000 geopend in de Millenniumtoren. Recentelijk kregen de gastenkamers, de lobby en de Club Lounge een moderne make-over in een elegante, mondiale stijl. De toevoeging van een high end restaurant sluit goed aan bij de ontwikkelingen van het hotel. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: