Samenwerking tussen Oud London Horeca en opleider KPE

18 april 2017 | Thijs Jacobs

KPE, specialist in opleidingen, trainingen en cursussen voor de bouw- en vastgoedbranche, heeft de ambitie om dit jaar vele duizenden cursisten te trainen en/of op te leiden. Een hoge kwaliteit dienstverlening op bijzondere locaties verspreid over Nederland is daarbij een belangrijke eis. De kwaliteit van de accommodatie heeft immers een positief effect op de kwaliteit van de training.


“Bij KPE Morel, onderdeel van KPE en aanbieder van opleidingen en cursussen voor de vastgoedbranche, is door de enorme groei in het aantal cursussen de behoefte ontstaan om te focussen op de kernactiviteit en zodoende het reserveren van de cursuslocaties en de operationele afstemming uit te besteden”, aldus Joël Scherrenberg, directeur van KPE Morel. “Ook wilden we de beleving vergroten door vaker voor bijzondere cursuslocaties te kiezen. De locaties zijn immers onze visitekaartje.”

Onlangs is KPE een unieke samenwerking aangegaan met Oud London Meetings & Events, onderdeel van Hotel Restaurant Oud London. Het locatiebeheer van alle cursussen van KPE Morel is uitbesteed aan Oud London. Het gaat hier om minimaal 300 cursussen op jaarbasis waarvoor afspraken worden gemaakt met locaties door heel Nederland. Een bijzondere en innovatieve samenwerking voor de hotel- en vergaderbranche.

“De wens van KPE past precies bij de ambities van Oud London Horeca, namelijk het ontzorgen van de klant, ook als dit verder gaat dan de mogelijkheden binnen onze eigen organisatie”, aldus Erik van Dijk, directeur van Oud London. “Er is veel expertise binnen onze bedrijven en wij spreken dezelfde taal als de horeca ondernemers in het land”. Ons grote netwerk kan worden ingezet om de gewenste kwaliteitsverbetering bij KPE te realiseren. De samenwerking gaat dus veel verder dan het bieden van een boekingsplatform. De kwaliteit van de bijeenkomst staat centraal en niet het proces. KPE heeft heel bewust gekozen op een sturing op basis van de klanttevredenheid in de afspraken tussen Oud Londen en KPE.

De toegevoegde waarde voor de opleider ten opzichte van een intermediair is de directe betrokkenheid van Oud London met de locatie, de trainer en de cursist. Dit draagt bij aan het behalen van de kwaliteitsdoelstelling.

Ondertussen heeft Oud London voor 2017 alle cursuslocaties voor KPE Morel geselecteerd. De meeste locaties waren aangenaam verrast om gebeld te worden door een branchegenoot die zelf met haar bedrijven in de regio Utrecht één van de grootste aanbieders is van vergader- en evenementenlocaties. De cursussen die gepland staan in het midden van het land zullen uiteraard plaatsvinden bij Oud London in Zeist.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: