Samenwerking tussen Oud London Horeca en opleider KPE

18 april 2017 | Thijs Jacobs

KPE, specialist in opleidingen, trainingen en cursussen voor de bouw- en vastgoedbranche, heeft de ambitie om dit jaar vele duizenden cursisten te trainen en/of op te leiden. Een hoge kwaliteit dienstverlening op bijzondere locaties verspreid over Nederland is daarbij een belangrijke eis. De kwaliteit van de accommodatie heeft immers een positief effect op de kwaliteit van de training.


“Bij KPE Morel, onderdeel van KPE en aanbieder van opleidingen en cursussen voor de vastgoedbranche, is door de enorme groei in het aantal cursussen de behoefte ontstaan om te focussen op de kernactiviteit en zodoende het reserveren van de cursuslocaties en de operationele afstemming uit te besteden”, aldus Joël Scherrenberg, directeur van KPE Morel. “Ook wilden we de beleving vergroten door vaker voor bijzondere cursuslocaties te kiezen. De locaties zijn immers onze visitekaartje.”

Onlangs is KPE een unieke samenwerking aangegaan met Oud London Meetings & Events, onderdeel van Hotel Restaurant Oud London. Het locatiebeheer van alle cursussen van KPE Morel is uitbesteed aan Oud London. Het gaat hier om minimaal 300 cursussen op jaarbasis waarvoor afspraken worden gemaakt met locaties door heel Nederland. Een bijzondere en innovatieve samenwerking voor de hotel- en vergaderbranche.

“De wens van KPE past precies bij de ambities van Oud London Horeca, namelijk het ontzorgen van de klant, ook als dit verder gaat dan de mogelijkheden binnen onze eigen organisatie”, aldus Erik van Dijk, directeur van Oud London. “Er is veel expertise binnen onze bedrijven en wij spreken dezelfde taal als de horeca ondernemers in het land”. Ons grote netwerk kan worden ingezet om de gewenste kwaliteitsverbetering bij KPE te realiseren. De samenwerking gaat dus veel verder dan het bieden van een boekingsplatform. De kwaliteit van de bijeenkomst staat centraal en niet het proces. KPE heeft heel bewust gekozen op een sturing op basis van de klanttevredenheid in de afspraken tussen Oud Londen en KPE.

De toegevoegde waarde voor de opleider ten opzichte van een intermediair is de directe betrokkenheid van Oud London met de locatie, de trainer en de cursist. Dit draagt bij aan het behalen van de kwaliteitsdoelstelling.

Ondertussen heeft Oud London voor 2017 alle cursuslocaties voor KPE Morel geselecteerd. De meeste locaties waren aangenaam verrast om gebeld te worden door een branchegenoot die zelf met haar bedrijven in de regio Utrecht één van de grootste aanbieders is van vergader- en evenementenlocaties. De cursussen die gepland staan in het midden van het land zullen uiteraard plaatsvinden bij Oud London in Zeist.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Opening
Kontakt der Kontinenten opent ‘KonneKt restaurant, bar en lounge’ met hybride evenement

Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten opent op vrijdag 4 september het gloednieuwe ‘KonneKt restaurant, bar en lounge’. Met de realisatie van KonneKt biedt het conferentiehotel niet alleen meer zitplaatsen in het restaurant én een verbeterde logistiek, maar genieten gasten voor...

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: