Sneller inchecken dankzij iDIN

Auteur: Redactie
Branded Content 3 december 2021
Sneller inchecken dankzij iDIN

In een hotel dat er alles aan doet om het gasten naar de zin te maken, past geen lange wachtrij aan de incheckbalie. Valk Exclusief vond de sleutel: self check-in en self check-out. Daarbij helpt iDIN van Rabo Identity Services.

De ruim veertig Nederlandse vestigingen van Valk Exclusief bieden de luxe en uitstraling van een vijfsterrenhotel tegen een betaalbare prijs. "Onze gasten genieten van moderne hotelkamers en eigentijdse restaurants met culinaire menu’s", zegt Gerard Schomaker van Valk Digital, het online bedrijf achter Valk Exclusief.

Gasten sneller van dienst zijn

Kortom, aan alles is gedacht om het verblijf voor de gasten zo prettig mogelijk te maken. Daarbij is ook het inchecken niet vergeten. Gerard Schomaker: "Om onze gasten sneller van dienst te kunnen zijn, introduceerden we de self check-in. Gasten kunnen hiermee online en via de Valk Exclusief-app al vóór hun verblijf inchecken. Zo hoeven zij minder lang in de rij te staan bij de receptie en hebben receptionisten meer tijd voor de gast."

Inchecken via de bankrekening

Voor het inchecken kunnen gasten zich identificeren met hun paspoort, rijbewijs of via iDIN van Rabo Identity Services. Schomaker: "Dit laatste is een samenwerking van alle banken in Nederland die, naast veilig betalen via iDEAL, een veilige omgeving hebben ontwikkeld voor het inloggen via de bankomgeving."

Net als op het vliegveld

Schomaker beschrijft het proces dat gasten doorlopen: "Dit werkt op dezelfde manier als het kiezen van een stoel in een vliegtuig. Op basis van het gereserveerde kamertype kunnen gasten hun voorkeuren doorgeven. Bijvoorbeeld dicht bij de lift of op de begane grond. Daarna kan de gast een kamernummer uitkiezen dat het beste voldoet aan de opgegeven voorkeuren. Ook de betaling handelen we online af. Inclusief een eventuele borg en garantie voor extra restaurantkosten. Tenslotte vraagt de self check-in of de gast een digitale kamersleutel via de Valk-Exclusief-app wil ontvangen of liever de sleutel afhaalt bij de receptie. Op de dag van het vertrek ontvangt de gast een mail of notificatie in de Valk-Exclusief-app. Ook de rekening ziet de gast per app. Als alles is voldaan kan de gast direct uitchecken en zonder handelingen door de receptie het hotel verlaten."

Ontwikkelingen in de toekomst

Valk Exclusief blijft de self check-in en -out doorontwikkelen. Schomaker: "Een volgende stap is dat gasten ook hun gratis welkomstdrankje als digitale voucher ontvangen in de app. Dan hoeven ze niet langs de receptie voor een papieren voucher. Ook volgen we de internationale ontwikkelingen rondom de digitale kamersleutel op de voet. Op termijn is het voor hotelgasten mogelijk om hun kamersleutel in hun wallet op hun iPhone te plaatsen. Bovendien testen we momenteel de self check-in kiosk. Mocht er toch een wachtrij voor de receptie staan en gasten de self check-in niet hebben doorlopen, dan kunnen ze dat alsnog doen via de kiosk. We zijn continu bezig om gasten een zo optimaal mogelijk en gastvrij verblijf aan te bieden."

Overig nieuws