Starwood lanceert nieuw merk

17 april 2015 |
Starwood lanceert nieuw merk<

Starwood Hotels & Resorts Worldwide introduceert het Tribute Portfolio, het tiende merk en de tweede collectie van onafhankelijke hotels. Tribute Portfolio stelt eigenaars, leden van het Starwood Preferred Guest loyaltyprogramma en gasten een onvergetelijk verblijf in een onafhankelijk hotel in het vooruitzicht onder het toepasselijke motto 'Stay Independent.' De merknaam zal worden gebruikt voor uitmuntende onafhankelijke hotels en resorts. Het Tribute Portfolio, heeft een sterke focus op viersterrenhotels in het luxesegment, is een aanvulling op het merk The Luxury Collection van Starwood, waartoe ook Hotel Des Indes in Den Haag behoort en zal de positie van Starwood als 's werelds meest internationale hotelonderneming in het luxesegment versterken.

Onafhankelijkheid
“Kijkend naar onze ervaring op het gebied van merkinnovatie en toonaangevend design en onze wereldwijde aanwezigheid in het luxesegment, denken we dat Tribute Portfolio enthousiast zal worden ontvangen door eigenaars van luxe hotels die veel waarde hechten aan hun onafhankelijkheid, maar toch willen profiteren van ons krachtige distributienetwerk, lovalty-programma en ons verkoopplatform,” aldus Adam Aron, Chief Executive Officer van Starwood. “Onze missie met Tribute Portfolio is simpel: prachtige hotels op prachtige bestemmingen aanbieden aan onze trouwe SPG-leden, die goed zijn voor meer dan de helft van alle overnachtingen in Starwood.” Aron vervolgt: “We zijn ons ervan bewust dat onafhankelijk hotels ook gasten aantrekken die nog geen lid zijn van SPG. Tribute Portfolio biedt ons een mooie gelegenheid om ons SPG-ledenbestand uit te breiden en meer trouwe gasten te verwelkomen in al onze Starwood-hotels.”

2020: meer dan 100 Tribute Portfolio-hotels
Vandaag wordt het eerste hotel dat onder de nieuwe merknaam gaat werken geopend: het iconische Royal Palm South Beach Miami. Binnenkort worden nieuwe hotels geopend in Asheville, North Carolina; Nashville, Tennessee; Savannah, Georgia en Charleston, South Carolina. Starwood verwacht in 2020 over meer dan 100 Tribute Portfolio-hotels te beschikken. Aron maakt duidelijk dat Starwood als doel heeft gesteld het aantal Tribute Portfolio-hotels en - resorts de komende vijf jaar uit te breiden tot 100. Aanvankelijk ligt de focus voor de groei van dit nieuwe merk op Noord-Amerika en Europa. Reizigers kunnen al in het eerste jaar Tribute Portfolio-hotels tegenkomen overal ter wereld.

Mogelijkheden tot groei
“Bijna 50 procent van alle hotels in het luxesegment in de VS is onafhankelijk en 60 procent van de viersterrenhotels wereldwijd is niet verbonden aan een hotelketen. Hier liggen enorme mogelijkheden voor Starwood om het Tribute Portfolio te laten groeien,” aldus Dave Marr, Senior Vice President van Brand Management voor Noord-Amerika en Global Brand Leader voor het Tribute Portfolio. “Tijdens onze gesprekken met veel eigenaars is duidelijk geworden dat ze de mogelijkheid om samen te werken met Starwood wel zien zitten, om zo het bedrijfsresultaat van hun onafhankelijke hotels te verbeteren. Ze voelen zich aangetrokken door de voordelen die voortvloeien uit de kracht van SPG en onze hoogwaardige Starwood-verkoopafdeling, gekoppeld aan de flexibiliteit van minimale merk specifieke vereisten.”

Zorgvuldige selectie
The Luxury Collection van Starwood, het eerste 'collectiemerk' in de hotelbranche die enkele van de meest iconische onafhankelijke luxe hotels van de wereld omvat, zoals Hotel Des Indes in Den Haag, maakt momenteel de meest intensieve groeiperiode in de 21-jarige geschiedenis van de collectie door. In het afgelopen decennium is de aanwezigheid van The Luxury Collection verdrievoudigd. In de afgelopen vijf jaar alleen al bedroeg de groei meer dan 60 procent. Marr vervolgt: “Starwood heeft de hotels die deel uitmaken van The Luxury Collection met uiterste zorg geselecteerd en we zullen net zo zorgvuldig te werk gaan bij de selectie van onafhankelijke hotels in het luxesegment voor het Tribute Portfolio, om zodoende een consistente hoogwaardige beleving te waarborgen die beantwoordt aan de verwachtingen van gasten en SPG-leden van over de hele wereld.”

Tegemoetkoming leden
“Onze SPG-leden vragen ons voortdurend om meer keus op meer bestemmingen en we zien het Tribute Portfolio als een middel om tegemoet te komen aan onze leden”, aldus Mark Vondrasek, Senior Vice President Distribution, Loyalty and Partnership Marketing bij Starwood. “Ze hebben ons laten weten dat ze bij ons willen overnachten wanneer en waar ze maar kunnen en nu kunnen we hen belonen met een verblijf in een onafhankelijk hotel, onder het toepasselijke motto ‘Stay Independent.’”

Onderzoek
Volgens een recent onderzoek onder SPG-leden, uitgevoerd door Communispace in de SPG Advisory Community, gaf 89 procent van de leden aan dat ze geïnteresseerd waren in verblijf in onafhankelijke hotels, met name voor reizen in hun vrije tijd en reizen voor speciale gelegenheden naar unieke bestemmingen. Daarnaast gaf nog eens bijna 70 procent aan dat ze al eens hebben overnacht in een hotel dat niet tot een keten behoorde. Hieruit blijkt dat hier grote mogelijkheden liggen voor het bedrijf. De wensenlijst van de SPG-leden omvatte een grote verscheidenheid aan hotels in Noord-Amerika, waaronder meer resorts in Florida en in de Caraïben, alsmede locaties in de Californische wijnstreek, Las Vegas, en boutique-markten als Savannah, Georgia en Charleston, South Carolina. De lijst van 'meest gewilde' internationale bestemmingen omvatte skigebieden in de Alpen, safaribestemmingen in Afrika, resorts in Zuidoost-Azië en Noord-Europa, met name Scandinavië. Daarnaast is er een toenemende vraag naar hotels in Zuid-Amerika, met name in Rio, São Paulo en Buenos Aires, alsmede in Azië, in prominente markten als Tokio, Hongkong en Singapore. Vondrasek vervolgt: “SPG is 's werelds grootste loyalty-programma voor hotels. Onze concentratie van hotelketens in het luxesegment, plus samenwerkingsverbanden met bedrijven als Delta, Uber, American Express en Emirates Airline, zorgt ervoor dat de lat steeds hoger wordt gelegd en maakt het voor reizigers uiterst aantrekkelijk om voor Starwood te kiezen.”

Bonuspunten voor leden
Net als bij de negen andere merken van Starwood kunnen SPG-leden Starpoints® sparen en verzilveren in Tribute Portfolio-hotels en profiteren van extra's in het hotel, zoals upgrades, een welkomstpakket, laat uitchecken en nog veel meer. Ter gelegenheid van de introductie van het tiende merk van Starwood, biedt SPG haar leden tot 10.000 bonuspunten voor een verblijf in Tribute Portfolio-hotels tot en met 15 juli 2015.

Nieuwe hotels
Tribute Portfolio opent binnenkort nog vier hotels. In Asheville, North Carolina, wordt in 2017 in het beroemde gebouw van de BB&T Bank, geïnspireerd op de modernistische architect Ludwig Mies van der Rohe, het Vandre Nouveau Hotel, a Tribute Portfolio Hotel geopend. Dit hotel is ontstaan uit een samenwerkingsverband tussen McKibbon Hotel Group en Tower Associates en telt 150 hotelkamers en suites, een bestemmingsrestaurant en lobbybar en bijna 400 vierkante meter aan moderne vergader- en evenementenruimte. Starwood werkt daarnaast samen met Rockbridge, aan de opening van drie Tribute Portfolio-hotels. In 2016 opent het historische Noel Place Hotel in het gebied Printers Alley in de binnenstad van Nashville, Tennessee, haar deuren. Het hotel ondergaat een ingrijpende renovatie en telt 166 hotelkamers en suites, een bestemmingsrestaurant, een dakterras en een speakeasy. Een ander hotel dat in 2016 haar deuren opent is een nieuw gebouwd hotel in Savannah, Georgia, perfect gelegen aan de River Street in het historische district van de stad, met 173 hotelkamers en suites, een half-overdekt dakterras van 1000 vierkante meter, een openluchtzwembad en een bestemmingsrestaurant. In 2017 wordt een eerste Tribute Portfolio-hotel geopend in het historische district van Charleston, South Carolina, met 100 hotelkamers, een zwembad en bar op het dak, een karakteristiek restaurant en 1000 vierkante meter aan vergader- en evenementenruimte, binnen en buiten. “Wat het Tribute Portfolio onderscheidt, is de focus op mooie onafhankelijke hotels op boeiende locaties, waarvan onze SPG-leden en gasten zeker zullen genieten,” besluit Marr.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com OTA's
Booking.com: iedere seconde checken er gemiddeld 7 gasten in bij een verblijf

Tijdens de internationale Vacation Rental Management Association (VRMA) conferentie in New Orleans (VS) maakt Booking.com bekend dat er per seconde gemiddeld 7 gasten inchecken bij een woning, appartement of ander uniek verblijf. De mededeling komt op hetzelfde moment als de introductie van nieuwe t...

Hilton Culinair
Napolitaanse pizza verovert (Hilton) Amsterdam

Hilton Amsterdam introduceert exclusieve Napolitaanse pizza, in combinatie met champagne. In de Half Moon Lounge wordt de klassieker onder de pizza’s op de kaart gezet. De eigentijdse combinatie met bubbels verleent het oorspronkelijke simpele streetfood uit Napels een gastronomisch tintje. Sp...

Columns
Column Hans van Spronsen: Hallo, Alexa

Wordt onze stem wel genoeg gehoord in de hotellerie? Natuurlijk houdt het moderne hotel tal van zaken met betrekking tot het gastgedrag bij. Vervolgens zet men deze informatie om in toekomstig beleid. Vandaag de dag zal deze informatievergaring zich concentreren op ons boekingsgedrag en nog weinig o...

Personalia Internationaal
The Ritz-Carlton, Abama krijgt Belgische general manager 

In The Ritz-Carlton, Abama op de Canarische eilanden is de Belg Gregory de Clerck sinds begin 2019 aan de slag als nieuwe General Manager. De Clerck, die geboren en getogen is in Kortrijk, houdt toezicht op de strategische leiding en de dagelijkse activiteiten van het resort, dat 459 kamers en suite...

Internationaal Longread
PREM Hospitality heeft ruim 1000 kamers in Benelux en groeit explosief door

Ierse specialist in Hospitality Management ziet België en Nederland als strategische draaischijf voor zijn uitbreiding van 'short en long-stay' locaties over Continentaal Europa en verwacht met een stevige pipeline van 8 hotels een sterke groei in de komende jaren. Sinds september 2...

Achtergronden
Hotelkamers Assen 'op slot' tijdens Formule 1-periode

In Assen zijn alle (of in ieder geval heel veel) hotelkamers in de periode van donderdag 30 april tot en met zondag 3 mei vastgezet en kunnen dus niet meer online geboekt worden. Opvallend, want deze periode is precies de periode waarin het Formule 1-circus neerstrijkt in Zandvoort. Social zou so...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: