Stenden HMS excellent beoordeeld

4 maart 2015 |
Stenden HMS excellent beoordeeld<

Op 27 februari 2015 is de hbo-opleiding International Hospitality Management (IHM), onderdeel van Stenden Hotel Management School (Stenden HMS),
excellent geaccrediteerd met het Europese certificaat voor Kwaliteit in Internationalisering (CeQuInt). Het certificaat werd uitgereikt in Parijs tijdens de CeQuInt conferentie, waarbij de opleiding IHM de eerste in Nederland is die het Europese certificaat behaalt. Hierdoor behoort Stenden HMS tot de top van de international hotelscholen in Europa. Het panel, bestaande uit de European Consortium for Accreditation (ECA) en de Nederlands-Vlaamse accreditatieorganisatie (NVAO), heeft de opleiding eind 2014 bezocht en beoordeeld.

Excellente leeromgeving voor studenten
De opleidingsonderdelen ‘internationaal en intercultureel leren’ en ‘onderwijzen en leren’ worden beide excellent beoordeeld. Het panel concludeerde dat de inhoud en structuur van het programma een uitstekend voorbeeld zijn voor andere instellingen.“De leeromgeving die de studenten wordt aangeboden is een uitmuntend voorbeeld van internationaal hoger onderwijs. Het programma is uitermate geschikt voor het opleiden van studenten in het internationale Hoger Hotelonderwijs. Het concept ‘Real World Learning’ zoals toegepast binnen de opleiding is uniek”, concludeert het panel.
Accreditatieprocedure internationaal onderwijs in Europa

Eind 2014 heeft de opleiding deelgenomen aan deze Europese accreditatieprocedure die als doel heeft internationale instituten te toetsen, beoordelen, belonen en de international educatie te bevorderen. Het European Consortium for Accreditation in higher education (ECA), heeft in samenwerking met 13 partners uit verschillende Europese landen een procedure opgezet waarbij de kwaliteit van internationaal onderwijs kan worden gemeten. In Nederland was deze partner de Nederlands-Vlaamse accreditatieorganisatie (NVAO). Deze accreditatieprocedure zal in de loop van 2015 in geheel Europa worden geïntroduceerd.

Internationalisering in Stenden’s DNA
Stenden HMS (onderdeel van Stenden Hogeschool) is de grootste Hotel Management School van Europa waaruit 521 van de 2322 studenten een internationale achtergrond hebben. Vijfentwintig procent van de medewerkers is internationaal binnen deze school. Het studieprogramma streeft ernaar om een zo divers mogelijke ‘international classroom’ aan te bieden, als wel de culturele diversiteit van docenten te waarborgen. De Stenden campussen in Zuid-Afrika, Qatar, Thailand en Indonesië geven studenten onbegrensde culturele mogelijkheden waarbij verschillende minoren als Cruise Management, Advanced Wine Studies en Eventmanagement kunnen worden gevolgd.

Stenden sluit aan op internationaliseringbeleid
‘In mijn ogen is internationalisering cruciaal voor het verwerven van kennis, vaardigheden en beroepscompetentie’, aldus Dr. J. Bussemaker, minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. In haar visiebrief van afgelopen zomer benoemde de minister al de belangrijkheid van internationaal onderwijs binnen Nederland. Volgens de minister zorgt internationalisering voor uitdagend onderwijs en draagt dit bij aan slimmere, creatievere en ondernemendere studenten. Door het verwerven van de CeQuInt accreditatie voldoet Stenden aan het internationaliseringsprofiel dat door de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap is vastgesteld. Door deze Europese accreditatie kan de opleidingsinstelling zich meten aan de kwaliteit van internationalisering binnen Europese onderwijsinstellingen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: