Ter Marsch & Co opent in NH Carlton

8 maart 2016 |
Ter Marsch & Co opent in NH Carlton<

Ter Marsch & Co Amsterdam heeft in Hotel NH Carlton aan de Vijzelstraat een pop-up bar-restaurant geopend waar goed vlees centraal staat. De
zaak is dagelijks geopend tot laat en is tevens de plek voor een goede kop koffie, lunch of borrel.

Meatlove
Vlees speelt de hoofdrol bij Ter Marsch & Co. Sappige burgers van Schotse Angus beef, entrecote uit de dry-age kast, pulled pork van Berkshire Duke. Alles wat op de kaart staat heeft een eigen signatuur. Denk aan de huisgemaakte frieten met legendarische truffelmayonaise, gegrilde groene asperges met bearnaisesaus en Parmezaanse kaas en als borrelhap huisbereid buikspek. Ambachtelijk en dagvers zijn de kernwoorden en dat proeven gasten volgens de ondernemers terug in de vijf verschillende burgers ontwikkeld door culinair brein Olaf Oldenburg. De nieuwste aanwinst is The Royal Dutch. Een spectaculaire combinatie van dry-aged rib eye en Japans Wagyu vlees op een bedje van botersla, gegarneerd met gefermenteerde mini pickles, Spaanse ui, custard van Old Amsterdam, pancetta, Remeker crunch en ponzu sambiasaus. Met deze hamburger scoorde Ter Marsch & Co bij het World Food Championship in de Verenigde Staten de twaalfde plek van de wereld.

Fast casual dining
Ondernemer Pim de Lange werd door Hotel NH Carlton Amsterdam benaderd om gedurende een jaar het succesvolle burgerconcept te implementeren in het voormalige hotel-restaurant. Samen met Nynke Engels, tevens hotello uit Amsterdam, richt hij zich op de bewoners, werkenden en bezoekers van Amsterdam. Pim de Lange: “Met Ter Marsch & Co bieden we ‘fast casual dining’. Een laagdrempelig bar-restaurant met betaalbare, kwalitatieve gerechten en drankjes.” Het stoere interieur met een warme touch is door de ondernemers zelf ontwikkeld in samenwerking met architectenbureau Scheurwater/vandenHoven. Het biedt naar eigen zeggen een stukje Amsterdamse gezelligheid in hartje centrum. De bereiding in de open keuken is te volgen vanaf de straat.

Over Ter Marsch & Co
Ter Marsch & Co opende eind 2014 zijn eerste vestiging aan de bekende Witte de Withstraat in Rotterdam. Toen tijdens de verbouwing van het pand een glas-in-lood raam tevoorschijn kwam met daarop Ter Marsch & Co, een ambachtelijke vleeshouwerij die er ooit gevestigd was, hoefde over de naam niet langer nagedacht te worden. Kort na de opening won de zaak de eerste prijs voor zijn hamburgers: de Gouden Burger Spatel, op de voet gevolgd door de titels Beste Hamburger van Rotterdam en Beste Burger van Nederland door horecavakbeurs Horecava. Daarnaast werd het restaurant gevraagd om op 8 november 2015 deel te nemen aan de World Food Championship in Florida. Ter Marsch & Co Amsterdam is de tweede vestiging van het concept.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: