Ter Marsch & Co verbouwd vanwege verbouwing NH Hotel

2 juli 2019 | Thijs Jacobs

De afgelopen maanden heeft bar en grillrestaurant Ter Marsch & Co hard gewerkt aan de heropening van haar zaak aan de Amsterdamse Bloemenmarkt en het resultaat is spraak- en smaakmakend. Ter Marsch & Co creëerde samen met ontwerpbureau Dark&Stormy een spraakmakend interieur waar zij haar prijswinnende burgers serveert. De gast waant zich in een kleurrijke bloemenoase waar naast vers bereide burgers, grilgerechten, salades, cocktails en andere drankjes op de kaart staan. Deze verbouwing liep samen met de hoteltransformatie van NH Carlton Amsterdam naar het premium NH Collection Amsterdam Flower Market.

Interieur met een eclectische mix

De transformatie van het Amsterdamse hotel van NH Hotel Group was een uitgelezen kans voor Ter Marsch & Co om ook haar zaak, gelegen naast de lobby, een rigoureuze metamorfose te geven. Samen met het ontwerpbureau Dark&Stormy werd een spectaculair interieurontwerp gerealiseerd waarbij de locatie aan de Bloemenmarkt een inspiratiebron vormde. Het resultaat is een eclectische mix van kleuren, patronen en bloemen.

Luxe materialen zoals messing, marmer en velours contrasteren met de ruige elementen van zwartgeblakerd hout, beton en blank staal. De kolommen werden bekleed met mozaïek naar ontwerp van Hanneke van de Pol. Zomers Bloemen creëerde een grote wolk kunstbloemen boven de eilandbar, licht en geluid werden verzorgd door DEP sfeermakers. Grenzend aan de bar werd tevens een open keuken achter glas gebouwd waaraan de gasten kunnen zitten. Hoge en lage zit in verschillende hoekjes biedt voor een ieder wat wils, op elk moment van de dag en avond. En dit zie je ook terug in de gasten. Toeristen, Amsterdammers en zakelijk publiek weten de extravagante burgerbar te vinden.

Food & Beverage

Het eetconcept is eenvoudig; een bar en grill met professionele service aan tafel. Ter Marsch & Co staat bekend om haar spraakmakende burgers, met name door de (inter)nationale awards die zij de afgelopen jaren wist te behalen. Hier kan je kiezen uit vers bereide burgers zoals de Oh' Cheeus met Scottish Angus, Tonkatsu van Japans Wagyu, Scottish Angus en Oosterse buikspek en The Big Marsch met twee burgers op elkaar. Daarnaast is de keuken uitgebreid met een Big Green Egg waarop steaks worden bereid. Naast de keuken bevindt zich een dry age cabinet waarin het vlees hangt te rijpen met cuts als rib eye, sirloin steak. Ook worden er verschillende side dishes en salades geserveerd. De eilandbar is voorzien van een cocktailstation en op de kaart staan, naast classics, signatuurcocktails, zoals Tease Me, Dirty Maria en 50 Shades of Red. Daarnaast serveren ze een uitstekende selectie wijnen en bieren en staat ook het eigen biertje Crazy Daisy op de tap.

F&B operator

Ter Marsch & Co Amsterdam bevindt zich in het nieuwe hotel NH Collection Amsterdam Flower Market. De samenwerking met de NH Hotel Group is geïntensiveerd en Ter Marsch & Co is verantwoordelijk als F&B operator in het hotel voor ontbijt en dezelfde ruimte kan ook gebruikt worden voor meetings & events. Tevens zijn er plannen op de ruimte op het dak te transformeren naar een speakeasy met een uniek uitzicht over Amsterdam

Over de familie Ter Marsch

Het burgerconcept Ter Marsch & Co werd begin 2014 gelanceerd in de Witte de Withstraat in Rotterdam. Toen tijdens de verbouwing van het pand een glas in lood raam tevoorschijn kwam met daarop Ter Marsch & Co, een ambachtelijke vleeshouwerij die er ooit was gevestigd, was de naam een feit.

Ter Marsch & Co startte in 1895 al met een heldere missie: één ding doen endat uitzonderlijk goed doen. Sinds 2014 doen ze dit als bar & grill en zijn gespecialiseerd in het serveren van heerlijke burgers in een eigentijdse atmosfeer, geschikt voor zowel gezinnen als fijnproevers. Hun ‘on the spot’ bereide burgers, vers gesneden friet en zelfgemaakte sauzen worden bereid met de meest verse en meest hoogwaardige ingrediënten in de volledig open keuken.

In maart 2016 opende de tweede locatie in hartje Amsterdam, inmiddels verbouwd en heropend. Gevolgd door het verwezenlijken van een droom: een eigen bakkerij samen met ’s lands leukste bakker Edwin Klaasen. Zij bakken dagelijks de briochebollen en sandwiches voor de eigen winkels en leveren dagelijks aan andere horeca. Dat de familie meer kan dan burgers bouwen bewijzen ze met restaurant ‘de With’, een koffie- en lunchzaak op de Kalverstraat en Europa’s eerste zalmkwekerij op land; Fresh Salmon Farming Europe.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: