Thermae vernieuwt hotel: slapen in een piramide

14 mei 2019 | Yonne van Geene

Afgelopen weekend sliepen de eerste gasten in het topje van de piramide bovenop de Valkenburgse Cauberg. Extra speciaal, want de piramides hebben door hun specifieke ligging een hoge energetische waarde. Dit is naast het eigen heilzame bronwater en de unieke ligging op de top van de Cauberg, één van de bijzondere kenmerken van het precies 30 jaar geleden gebouwde Thermae 2000. Het wellnessresort is al vanaf 2017 bezig met de uitvoering van een vernieuwingsplan van in totaal 18 miljoen euro en in 2019 is het de beurt aan het hotel.

Het vernieuwingsplan is gestart met nieuwe kleedruimtes, stoombaden en sauna’s. Medio vorig jaar werd de volledig vernieuwde Skincare vleugel opgeleverd. Ook de horeca-outlets hebben een pimp gekregen. Dit jaar is het de beurt aan de vernieuwing van het hotel, te starten met 2 Jacuzzisuites in de top van de piramide. Daarna volgen de 60 kamers, allen gesitueerd in de Cauberg voor een vernieuwde look. Bastiaan Klomp, kersverse directeur van het saunacomplex, is trots. “De suites zijn helemaal passend in de wellnessbeleving, met eigen infrarooddouche en jacuzzi. Het allermooiste van deze suites is natuurlijk het uitzicht, dat is echt adembenemend. We hebben gekozen voor Auping bedden. Goed slapen is tegenwoordig waardevoller dan ooit. We wilden dan ook een partner die hierin topkwaliteit kan leveren, dan zijn Auping bedden een logische keuze. Eind 2019 moeten alle zestig kamers vernieuwd zijn. En in 2020 komen er nog veertig kamers bij.”

Panoramagebouw met maximale wellnesservaring

Het hotel vernieuwen is niet het enige wat op de planning staat voor 2019, ook wordt er momenteel hard gebouwd aan een panoramagebouw, waarvan de verwachte opening dit najaar is. Hierin komt een panoramasauna, waar opgietingen tot wel 100 personen kunnen worden gegeven, rustruimten en een zonneterras. Daarnaast worden er twee whirlpools toegevoegd aan het saunagebied. Gasten willen even lekker kunnen uitrusten of slapen tijdens hun verblijf. Het gebouw wordt geplaatst op het gedeelte van de ligweide met een wijdste uitzicht over het Limburgse Heuvelland. “We verbouwen met ‘de winkel open’ en gastgenot staat bij ons op één. De planning is strategische gemaakt, waardoor de hinder van de werkzaamheden nihil is”, aldus Klomp.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Financieel Ondernemen
Checklist naheffingsaanslag btw helpt ondernemers na gemiste btw-deadline

Het afgelopen kwartaal misten ca. 64.000 ondernemers de deadline om hun btw-aangifte en bijbehorende betaling te doen. Dit is zonde, want wie de deadline heeft gemist, ontvangt een dezer dagen een naheffingsaanslag, veelal met boete. Vooral startende ondernemers zijn nog niet gewend aan de terugk...

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: