Toon Naber nieuwe voorzitter KHN

1 juni 2010 |
Toon Naber nieuwe voorzitter KHN<

Het gonsde al een tijdje door de wandelgangen, maar nu is het officieel; Toon Naber is de nieuwe voorzitter van branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Naber, algemeen directeur van Grand Hotel Karel V in Utrecht, werd medio april door de voordrachtscommissie van KHN voorgesteld als nieuwe voorzitter. De Ledenraad heeft dit advies op 1 juni overgenomen en dus volgt Naber scheidend voorzitter Hajé de Jager op.

Advies van voorganger
In zijn eigen vertrouwde ambiance Grand Hotel Karel V ontving Toon Naber de voorzittershamer uit handen van zijn voorganger Hajé de Jager. Hajé de Jager geeft Toon Naber nog graag een advies mee: “Volg als nieuwe voorzitter hoofdzakelijk je hart en bouw verder op de bestaande basis."

Mooie track-record
Toon Naber (1958) heeft een lange staat van dienst in de horeca. Na zijn studie aan de Hogere Hotelschool Maastricht (1980) bekleedde hij diverse managementposities bij ACCOR. Vanaf 1998 was Naber medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling van Grand Hotel Karel V, waarvan hij in 1999 general manager en in 2002 statutair directeur/algemeen directeur werd. Daarnaast is en was hij actief in een groot aantal – veelal horecagerelateerde – nevenfuncties, waaronder het vicevoorzitterschap van de afdeling Utrecht van Koninklijke Horeca Nederland.

Betrokken bestuurder
De voordrachtscommissie was onder de indruk van zijn optreden tijdens de drie intensieve gespreksrondes waarin de kandidaten zichzelf aan de commissie konden presenteren. Fred van Rooij: “Toon is een zeer betrokken bestuurder en een echte teamspeler. Wij denken dat zijn profiel goed aansluit bij de nieuwe koers van onze vereniging die sterk gericht is op samenwerken. Hij spreekt de taal van de horecaondernemer, communiceert duidelijk en helder en is in staat mensen en organisaties te binden.”

Komen en gaan
Toon Naber zal het KHN-voorzitterschap voor de komende drie jaar aangaan. Drie jaar is de duur van een zittingstermijn bij KHN. Een voorzitter kan maximaal twee termijnen aanblijven. Dat is ook de reden van het 'vertrek' van Hajé de Jager geweest, zijn twee termijnen zaten er onlangs op.

Frank Lindner en Nienke Duimelaar

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: