Hilton en Golden Tulip in top 10 Verkiezing Beste Leerbedrijf

9 november 2016 | Jorien Slager

Op woensdag 9 november heeft SVH de top 10 van de Verkiezing Beste Leerbedrijf Horeca 2016 bekendgemaakt. Leerlingen en docenten hebben 111 horecabedrijven in Nederland genomineerd, hiervan zijn 84 bedrijven de strijd aangegaan. De volgende leerbedrijven eindigden bij de laatste 10, in willekeurige volgorde:
 
- Italian bar-bistro City Hall
- DoubleTree by Hilton Hotel Amsterdam Centraal Station
- Albron / Center Parcs Port Zélande
- GrachtenAtelier
- Het Feithhuis
- Goed Proeven
- Golden Tulip Strandhotel Westduin
- Restaurant Instock Amsterdam
- Hotspot Hutspot Lomba
- Villa De Duinen
 
Opvallende ontwikkeling dit jaar, zo geeft voorzitter van de verkiezingscommissie Ricardo Eshuis (directeur SVH) aan, is dat er dit jaar meer leerbedrijven dan ooit zijn voorgedragen door leerlingen. “Van de top 10 zijn 8 leerbedrijven genomineerd door leerlingen, met als uitschieters 12 leerlingen die Albron / Center Parcs Port Zélande en 9 leerlingen die DoubleTree by Hilton Hotel Amsterdam Centraal Station nomineerden”, aldus Eshuis. De overige 2 leerbedrijven zijn genomineerd door docent en SVH Wijnmeester Ton Wortelboer. Ook opvallend is de diversiteit in de top 10, die zowel ketens als kleinschalige horecabedrijven, toeristische hotels en een paracommerciële instelling omvat.
 
De Verkiezing Beste Leerbedrijf Horeca is in het leven geroepen om leren in de praktijk te stimuleren en de waarde van leerbedrijven en leermeesters voor de horecasector onder de aandacht te brengen. Namens de branche voert SVH deze verkiezing uit. Na de nominatieronde gaven docenten, leermeesters en leerlingen hun beoordelingen over de genomineerde leerbedrijven in de beoordelingsronde. Hieruit is de top 10 ontstaan. De 10 leerbedrijven die aan de eisen van de reglementen voldoen en die de meeste punten hebben, krijgen bezoek van de voorzitter of een commissielid. Op basis van deze bezoeken beoordeelt de Commissie Beste Leerbedrijf Horeca de top 10 leerbedrijven en bepaalt aan de hand van de bevindingen de top 3. De top 3 wordt bekendgemaakt op woensdag 7 december, waarna de gehele commissie deze bedrijven zal bezoeken om aan de hand van beoordelingscriteria de winnaar te bepalen. Deze commissie bestaat uit vertegenwoordigers van de sociale partners, het onderwijsveld, SBB, SVH en de winnaars Beste Leerbedrijf Horeca 2014 en 2015.
 
Horecava

Het winnende leerbedrijf wordt bekendgemaakt op dinsdag 10 januari tijdens de Horecava in de RAI in Amsterdam. De winnaar krijgt de titel Beste Leerbedrijf Horeca 2016 en wint eveneens de trofee, een opleidingsbudget van € 1000,- en een dag meelopen met een SVH Meester. Bovendien mag het leerbedrijf een persoon afvaardigen voor de branchevaststellingscommissie om zo samen met andere grote branchepartijen een belangrijke stempel te drukken op het vaststellen van de kwaliteitsstandaarden in de horecabranche. De nummers 2 en 3 krijgen een opleidingsbudget van respectievelijk € 600,- en € 300,-.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: