Topdrukte callcenter reiswebsite, nu ook 's nachts open

13 juli 2009 |
Topdrukte callcenter reiswebsite, nu ook 's nachts open<

Bij Weekend-jeweg.nl is het sinds vorige week topdrukte, ook ’s nachts. Nederlanders lijken ineens grote haast te hebben met het boeken van een korte zomervakantie. De openingstijden van het callcenter van de online reiswebsite zijn daarom verruimd tot 03.00 uur ’s nachts. Ed Trentelman, woordvoerder van Weekendjeweg.nl, spreekt van een ware boekingsgolf: “De Nederlandse consument heeft lang gewacht met boeken. Er is nu een sterke inhaalvraag, dat zien we onder andere aan de enorme stijging in het aantal bezoekers op onze site. Ruim 85 procent van onze gasten boekt via de website. Ze zijn aangenaam verrast nu ze tot diep in de nacht een medewerker van ons aan de lijn krijgen om hen te helpen bij aanvullende vragen.”

Opvallend is dat steeds meer consumenten last minute boeken. Uit cijfers van Weekendjeweg.nl blijkt dat 30 procent boekt in de week van vertrek. Dagen waarbij 10 procent op de dag van vertrek boekt zijn eerder regel dan uitzondering. “Ook het weer speelt een rol bij de huidige grote drukte”, voegt Trentelman toe. “Statistieken tonen een direct verband aan tussen de zomerse avonden van vorige weken en minder sitebezoek. Dat blijkt achteraf de spreekwoordelijke stilte voor de storm te zijn geweest. Met de omslag naar wisselvalliger weer schieten de bezoekersaantallen omhoog en is er een ware run op last-minute vakanties ontstaan.”

Deze zomervakantie wordt, meer dan voorheen, in Nederland of in buurlanden doorgebracht. Factoren als scherpe prijzen, afstand en gemak spelen daarbij een belangrijke rol. “Speciaal ingekochte zomerspecials, zoals kinderen gratis en 3=2 acties binnen een straal van 500 km scoren het beste. Ook all-in bungalow arrangementen zijn populair. Er is nog volop aanbod voor een paar dagen of langer er tussenuit, zowel bij onze hotels als bungalowparken. Iedere dag krijgen we nieuwe aanbiedingen binnen. Het loont voor de Nederlandse consument om nu te profiteren van de fikse kortingen”, aldus Trentelman.



Hospitality Management, Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Awards
blooming hotel wint de Zoover Award voor beste hotel van Nederland

Eind 2019 werd blooming hotel, gevestigd in Bergen (NH), reeds verkozen tot Nederlands Meest Duurzame Hotel. Een fantastische prestatie op zich. En dat gasten dat waarderen werd wederom overduidelijk tijdens de jaarlijkse Zoover Awards voor accommodaties. In verschillende categorieën, van campi...

Opening Onderwijs
Stenden Hotel opent eerste Pop-up Campus Hotel van Leeuwarden

Op maandag 3 februari om 10:30 uur wordt het Pop-Up Campus Hotel feestelijk geopend. Tegelijkertijd starten bouwvakkers aan de overkant met het slopen en opbouwen van het oude Stenden Hotel. Stenden Hotel in Leeuwarden ondergaat een volledige renovatie en uitbreiding. Er wordt een nieuwe verdiepi...

Opening Internationaal
Mercure Liège City Centre opent haar deuren

Vandaag opent Mercure Liège City Centre officieel haar deuren na een complete rebranding. Het viersterrenhotel is gevestigd aan de Rue Saint Léonard 182, middenin het centrum van de bruisende stad Luik. Het pand kent een rijke geschiedenis als voormalig linnenfabriek en een 17e-eeuws k...

Amsterdam Opening
Vondel Hotels opent boutique hotel MAI Amsterdam in Chinatown

Vondel Hotels (2003) vierde afgelopen weekend het Chinees Nieuwjaar met de opening van hotel MAI Amsterdam. Gevestigd aan Geldersekade 30 en met Zeedijk in de achtertuin, is het 4-sterren boutique hotel gelegen in het hart van één van de meest authentieke wijken van de stad, Chinatown....

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Awards F&B
Agnes Raggers F&B Professional of the Year 2020

Tijdens het AF&BM-jaargala in Hotel Okura Amsterdam heeft Agnes Raggers, F&B Manager van Mooirivier Hotel & Congres in Dalfsen, de F&B Professional of the Year Award 2020 uitgereikt gekregen. De finalestrijd ging dit jaar tussen Agnes Raggers, Bart Vanderstukken (Kruisherenhotel M...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: