Topdrukte callcenter reiswebsite, nu ook 's nachts open

13 juli 2009
Topdrukte callcenter reiswebsite, nu ook 's nachts open

Bij Weekend-jeweg.nl is het sinds vorige week topdrukte, ook ’s nachts. Nederlanders lijken ineens grote haast te hebben met het boeken van een korte zomervakantie. De openingstijden van het callcenter van de online reiswebsite zijn daarom verruimd tot 03.00 uur ’s nachts. Ed Trentelman, woordvoerder van Weekendjeweg.nl, spreekt van een ware boekingsgolf: “De Nederlandse consument heeft lang gewacht met boeken. Er is nu een sterke inhaalvraag, dat zien we onder andere aan de enorme stijging in het aantal bezoekers op onze site. Ruim 85 procent van onze gasten boekt via de website. Ze zijn aangenaam verrast nu ze tot diep in de nacht een medewerker van ons aan de lijn krijgen om hen te helpen bij aanvullende vragen.”

Opvallend is dat steeds meer consumenten last minute boeken. Uit cijfers van Weekendjeweg.nl blijkt dat 30 procent boekt in de week van vertrek. Dagen waarbij 10 procent op de dag van vertrek boekt zijn eerder regel dan uitzondering. “Ook het weer speelt een rol bij de huidige grote drukte”, voegt Trentelman toe. “Statistieken tonen een direct verband aan tussen de zomerse avonden van vorige weken en minder sitebezoek. Dat blijkt achteraf de spreekwoordelijke stilte voor de storm te zijn geweest. Met de omslag naar wisselvalliger weer schieten de bezoekersaantallen omhoog en is er een ware run op last-minute vakanties ontstaan.”

Deze zomervakantie wordt, meer dan voorheen, in Nederland of in buurlanden doorgebracht. Factoren als scherpe prijzen, afstand en gemak spelen daarbij een belangrijke rol. “Speciaal ingekochte zomerspecials, zoals kinderen gratis en 3=2 acties binnen een straal van 500 km scoren het beste. Ook all-in bungalow arrangementen zijn populair. Er is nog volop aanbod voor een paar dagen of langer er tussenuit, zowel bij onze hotels als bungalowparken. Iedere dag krijgen we nieuwe aanbiedingen binnen. Het loont voor de Nederlandse consument om nu te profiteren van de fikse kortingen”, aldus Trentelman.

"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/topdrukte-callcenter-reiswebsite-nu-ook-s-nachts-open/

:mailto:?SUBJECT=Abonneren%20op%20de%20gratis%20nieuwsbrief%20van%20Hotellerie.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20de%20nieuwsbrief%20van%20Hotellerie.nl,%20de%20gratis%20nieuwsdienst%20van%20Hospitality%20Management.nl.%20Schrijf%20u%20nu%20in%20via%20deze%20link.%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl

~Hospitality Management, Frank Lindner~

Overig nieuws