Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn Meest Markante Horecaondernemers Flevoland

30 mei 2018 | David Bakker

Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn van Hotel Restaurant Grandcafe ‘t Voorhuys in Emmeloord zijn gekozen tot Meest Markante Horecaondernemers van Flevoland. Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn stonden met twee andere genomineerde horecaondernemers in de regionale finale: Dennis Goossens van Restaurant Het Wapen van Ens en Johan Tijink van KFC Lelystad. De jury vond Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn de absolute winnaars en zij mogen zich de komende 1,5 jaar de Meest Markante Horecaondernemer van Flevoland noemen.

Juryvoorzitter Wim Koemeester: "Twan en Renée hebben het bedrijf zes jaar geleden van hun (schoon)ouders overgenomen. Een spannende en gedurfde stap voor het jonge stel, zeker in de crisistijd. Door de goede elementen uit het verleden te koesteren en te combineren met de vele mogelijkheden van de hedendaagse maatschappij hebben zij ervoor gezorgd dat het een succesvol bedrijf is gebleven in een tijd waarin het met de horeca niet al te best ging."

Een thuis voor iedereen

Een knappe prestatie vindt de jury. Wim Koemeester vervolgt: "Twan en Renée hebben het concept ‘een thuis zijn voor iedereen’ goed doorgevoerd. De menukaart en bediening zijn afgestemd op de wensen van de verschillende doelgroepen. Zo wordt een groep jongeren die op vrijdag of zaterdagavond ’t Voorhuys bezoekt, bediend door een jonge medewerker en voor hen staan er onder andere nacho’s op de menukaart."

Medewerkers centraal 

“Daarnaast zorgen Twan en Renée goed voor hun personeel. Onder meer door iets extra’s doen als het erg druk is geweest, het organiseren van personeelsfeesten, maar ook door opleidings- en doorgroeimogelijkheden te bieden. Bovendien krijgen medewerkers de vrijheid en verantwoordelijkheid om - ieder op zijn gebied - beslissingen binnen het bedrijf te nemen en veranderingen door te voeren. De medewerkers zijn immers, volgens Twan en Renée, dé succesfactor van het bedrijf.”

Totaalbeleving

Twan en Renée hebben sinds de overname flink geïnvesteerd in hun bedrijf. En in de entree en lobby van het aangrenzende theater. Want, zoals zij zelf aangeven: dat is onderdeel van de totaalbeleving van de gast.  

Jury

De jury bestond naast juryvoorzitter Wim Koemeester, uit Marco Scheppel, de winnaar van de Meest Markante Horecaondernemer uit Gelderland van 2016/2017 en Alida Hilberdink, projectleider Toerisme Flevoland.  

De juryleden bezochten de afgelopen weken de genomineerde bedrijven en ging met de finalisten in gesprek. Op basis hiervan én de eindpresentatie tijdens de finale die vandaag plaatsvond, zijn Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn gekozen tot winnaars. De jury vindt dat Twan en Renée veel lef hebben getoond in hoe zij zaken hebben aangepakt, blijven investeren en innoveren. Het bedrijf laat elk jaar een omzetstijging zien en dat is, gezien de roerige tijden waarin zij gestart zijn, een hele knappe prestatie. De jury is dan ook van mening dat zij de terechte winnaars zijn van de Meest Markante Horecaondernemer Flevoland 2018/2019. 

Over de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer

KHN organiseert elke drie jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: vijf keer raak

“De hotelindustrie verliest de controle over haar eigen kamervoorraad.” Dat was een van de belangrijkste – wat apocalyptisch aandoende - voorspellingen in de white paper van de International Hotel Association over de toekomst van de hotelsector. Het in 1996 gepubliceerde rapport me...

Economie Achtergronden
Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019

Een decennium na de wereldwijde economische recessie van 2008, is de meetings- en eventsbranche teruggeveerd. Voor het vierde achtereenvolgende jaar laat de sector een consistente groei van uitgaven en bezoekers zien. Deze gestage en stabiele groei is de nieuwe norm binnen de meetings- en eventsbran...

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Hotel Achtergronden
Preston Palace heeft een eigen 'geluksmakelaar'

Ze is efficiënt, attent, ervaren, vriendelijk en ze weet álles over trouwen. Dat is Wendy, de Weddingplanner van Preston Palace. Ze doet alles voor de mooiste dag van haar gasten en werkt exclusief voor dit all-inclusive hotel. En dat doet ze goed. Geluksmakelaar "Ik geniet er...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: