Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn Meest Markante Horecaondernemers Flevoland

30 mei 2018 | David Bakker

Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn van Hotel Restaurant Grandcafe ‘t Voorhuys in Emmeloord zijn gekozen tot Meest Markante Horecaondernemers van Flevoland. Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn stonden met twee andere genomineerde horecaondernemers in de regionale finale: Dennis Goossens van Restaurant Het Wapen van Ens en Johan Tijink van KFC Lelystad. De jury vond Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn de absolute winnaars en zij mogen zich de komende 1,5 jaar de Meest Markante Horecaondernemer van Flevoland noemen.

Juryvoorzitter Wim Koemeester: "Twan en Renée hebben het bedrijf zes jaar geleden van hun (schoon)ouders overgenomen. Een spannende en gedurfde stap voor het jonge stel, zeker in de crisistijd. Door de goede elementen uit het verleden te koesteren en te combineren met de vele mogelijkheden van de hedendaagse maatschappij hebben zij ervoor gezorgd dat het een succesvol bedrijf is gebleven in een tijd waarin het met de horeca niet al te best ging."

Een thuis voor iedereen

Een knappe prestatie vindt de jury. Wim Koemeester vervolgt: "Twan en Renée hebben het concept ‘een thuis zijn voor iedereen’ goed doorgevoerd. De menukaart en bediening zijn afgestemd op de wensen van de verschillende doelgroepen. Zo wordt een groep jongeren die op vrijdag of zaterdagavond ’t Voorhuys bezoekt, bediend door een jonge medewerker en voor hen staan er onder andere nacho’s op de menukaart."

Medewerkers centraal 

“Daarnaast zorgen Twan en Renée goed voor hun personeel. Onder meer door iets extra’s doen als het erg druk is geweest, het organiseren van personeelsfeesten, maar ook door opleidings- en doorgroeimogelijkheden te bieden. Bovendien krijgen medewerkers de vrijheid en verantwoordelijkheid om - ieder op zijn gebied - beslissingen binnen het bedrijf te nemen en veranderingen door te voeren. De medewerkers zijn immers, volgens Twan en Renée, dé succesfactor van het bedrijf.”

Totaalbeleving

Twan en Renée hebben sinds de overname flink geïnvesteerd in hun bedrijf. En in de entree en lobby van het aangrenzende theater. Want, zoals zij zelf aangeven: dat is onderdeel van de totaalbeleving van de gast.  

Jury

De jury bestond naast juryvoorzitter Wim Koemeester, uit Marco Scheppel, de winnaar van de Meest Markante Horecaondernemer uit Gelderland van 2016/2017 en Alida Hilberdink, projectleider Toerisme Flevoland.  

De juryleden bezochten de afgelopen weken de genomineerde bedrijven en ging met de finalisten in gesprek. Op basis hiervan én de eindpresentatie tijdens de finale die vandaag plaatsvond, zijn Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn gekozen tot winnaars. De jury vindt dat Twan en Renée veel lef hebben getoond in hoe zij zaken hebben aangepakt, blijven investeren en innoveren. Het bedrijf laat elk jaar een omzetstijging zien en dat is, gezien de roerige tijden waarin zij gestart zijn, een hele knappe prestatie. De jury is dan ook van mening dat zij de terechte winnaars zijn van de Meest Markante Horecaondernemer Flevoland 2018/2019. 

Over de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer

KHN organiseert elke drie jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: