Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn Meest Markante Horecaondernemers Flevoland

30 mei 2018 | David Bakker

Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn van Hotel Restaurant Grandcafe ‘t Voorhuys in Emmeloord zijn gekozen tot Meest Markante Horecaondernemers van Flevoland. Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn stonden met twee andere genomineerde horecaondernemers in de regionale finale: Dennis Goossens van Restaurant Het Wapen van Ens en Johan Tijink van KFC Lelystad. De jury vond Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn de absolute winnaars en zij mogen zich de komende 1,5 jaar de Meest Markante Horecaondernemer van Flevoland noemen.

Juryvoorzitter Wim Koemeester: "Twan en Renée hebben het bedrijf zes jaar geleden van hun (schoon)ouders overgenomen. Een spannende en gedurfde stap voor het jonge stel, zeker in de crisistijd. Door de goede elementen uit het verleden te koesteren en te combineren met de vele mogelijkheden van de hedendaagse maatschappij hebben zij ervoor gezorgd dat het een succesvol bedrijf is gebleven in een tijd waarin het met de horeca niet al te best ging."

Een thuis voor iedereen

Een knappe prestatie vindt de jury. Wim Koemeester vervolgt: "Twan en Renée hebben het concept ‘een thuis zijn voor iedereen’ goed doorgevoerd. De menukaart en bediening zijn afgestemd op de wensen van de verschillende doelgroepen. Zo wordt een groep jongeren die op vrijdag of zaterdagavond ’t Voorhuys bezoekt, bediend door een jonge medewerker en voor hen staan er onder andere nacho’s op de menukaart."

Medewerkers centraal 

“Daarnaast zorgen Twan en Renée goed voor hun personeel. Onder meer door iets extra’s doen als het erg druk is geweest, het organiseren van personeelsfeesten, maar ook door opleidings- en doorgroeimogelijkheden te bieden. Bovendien krijgen medewerkers de vrijheid en verantwoordelijkheid om - ieder op zijn gebied - beslissingen binnen het bedrijf te nemen en veranderingen door te voeren. De medewerkers zijn immers, volgens Twan en Renée, dé succesfactor van het bedrijf.”

Totaalbeleving

Twan en Renée hebben sinds de overname flink geïnvesteerd in hun bedrijf. En in de entree en lobby van het aangrenzende theater. Want, zoals zij zelf aangeven: dat is onderdeel van de totaalbeleving van de gast.  

Jury

De jury bestond naast juryvoorzitter Wim Koemeester, uit Marco Scheppel, de winnaar van de Meest Markante Horecaondernemer uit Gelderland van 2016/2017 en Alida Hilberdink, projectleider Toerisme Flevoland.  

De juryleden bezochten de afgelopen weken de genomineerde bedrijven en ging met de finalisten in gesprek. Op basis hiervan én de eindpresentatie tijdens de finale die vandaag plaatsvond, zijn Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn gekozen tot winnaars. De jury vindt dat Twan en Renée veel lef hebben getoond in hoe zij zaken hebben aangepakt, blijven investeren en innoveren. Het bedrijf laat elk jaar een omzetstijging zien en dat is, gezien de roerige tijden waarin zij gestart zijn, een hele knappe prestatie. De jury is dan ook van mening dat zij de terechte winnaars zijn van de Meest Markante Horecaondernemer Flevoland 2018/2019. 

Over de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer

KHN organiseert elke drie jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Longread NHTV
"Het hotelmanagementcontract ... als u begrijpt wat ik bedoel"

We hebben het waarschijnlijk allemaal weleens meegemaakt: vragen wie de eigenaar is van een hotel en dan als antwoord iets krijgen als: “Ja, de stenen zijn van meneer/mevrouw X.” Doorvragen levert niet altijd meer duidelijkheid op over de precieze eigendomsstructuur, zéker niet al...

Hotel Achtergronden
Oproep: werk je mee aan dit onderzoek over toeristenbelasting?

Ilse van Ipenburg sudeert af aan de Universiteit Maastricht. In opdracht van BookDifferent.com en ABN AMRO doet zij onderzoek naar de verduurzaming van de hotelsector en specifiek naar hoe de toeristenbelasting slimmer kan worden ingezet. Hoe kan dit worden gebruikt zodat investeren in duurzaamheid ...

Wet- en regelgeving Columns
Fooien: dit zijn de regels

In de horeca zijn fooien een gebruikelijk fenomeen. Stond er voorheen een fooienpot zichtbaar op een centrale plek, bijvoorbeeld receptie of bar, tegenwoordig worden fooien vaak via de bankpas/creditcard gedaan. De geschiedenis van fooien gaat ver terug. Niettemin is de term 'fooi' in de ...

Toerisme Achtergronden
De populairste vakantielanden van 2018

HomeToGo, ‘s werelds grootste zoekmachine voor vakantiehuizen, onderzocht wat de meest populaire bestemmingen zijn voor de aanstaande zomervakantie van 2018 door de zoekopdrachten van Nederlandse vakantiegangers te analyseren. De populairste vakantielanden van 2018: Nederlanders blijken ...

Toerisme Achtergronden
Nederlanders laten werk niet los tijdens vakantie

Ruim 40% van de Nederlanders onder de 65 jaar laat het werk niet helemaal los op vakantie. Ouders met jonge kinderen zijn op vakantie het meest met werk bezig. Bijna de helft kan het niet laten om e-mails te checken en werktelefoontjes te beantwoorden. Dit terwijl tijd met elkaar doorbrengen en onts...

Fletcher Opening Hotelketens
Officiële opening pastarestaurant Laguna

Woensdag 27 juni vindt in het 4-sterren Fletcher Hotel-Restaurant Nautisch Kwartier te Huizen de officiële opening plaats van het pastarestaurant Laguna. Tijdens de feestelijke opening zal er kinderentertainment aanwezig zijn. Iedereen is tussen 13.00 en 17.00 uur van harte welkom om een kijkje...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: