Twee merknamen onder ��n dak

19 mei 2014 |
<

InterContinental Hotels Group (IHG®) heeft officieel de opening aangekondigd van 2 hotels. Holiday Inn® Amsterdam Arena Towers & Holiday Inn Express® Amsterdam Arena zijn een unieke
combinatie van beide merknamen onder één dak. Holiday Inn Amsterdam Arena Towers is het eerste hotel van Holiday Inn dat het ‘Open Lobby’-concept invoert in Nederland.

Combinatie
De unieke combinatie van het Holiday Inn met 120 kamers en het Holiday Inn Express met 323 kamers bevindt zich op de ideale locatie in Amsterdam Zuidoost, het aanstormende business- en entertainmentcentrum van Amsterdam. Je vindt er een overvloed aan restaurants, cafés, winkels, alsook het grootste bioscoopcomplex van Nederland, het Amsterdam ArenA Stadion (thuisbasis van AFC Ajax), de Ziggo Dome en de Heineken Music Hall, dat vele internationale popsterren mag verwelkomen.
Aan zakenreizigers die in Amsterdam verblijven, bieden beide hotels samen een totaal van 1000m² ruimte aan voor vergaderingen en evenementen, waaronder 11 vergaderzalen. Daarenboven zijn de hotels erg toegankelijk: ze bevinden zich op slechts 15 minuten met de auto van de luchthaven van Schiphol, en op 15 minuten per trein en metro van het stadscentrum.

Open Lobby
Het concept van een Open Lobby is een revolutionaire aanpak die de traditionele grootte van een klassieke lobby volledig voorbijstreeft. De receptie, de lobby, het restaurant, de bar, de lounge en de business corner worden gecombineerd tot één open, samenhangende ruimte. Aan het ontwerp van het hotel wordt op deze manier een hedendaags tintje gegeven. Bij het uitwerken van dit concept werd bestudeerd hoe mensen hun ruimtes thuis indelen, en hoe er aan de gasten een maximale flexibiliteit kan worden aangeboden. Of ze nu willen eten, ontspannen, werken, of gewoon genieten: vanaf nu kan dat in één enkele ruimte.


Restaurant en bar
Het nieuwe concept omvat ook een gloednieuw restaurant met bar, waar de plaatselijke bezoekers kunnen genieten van lekker eten en een ontspannende sfeer, weg van het drukke stadscentrum van Amsterdam. Gasten bestellen van het 'all-day dining'-menu of nemen een drankje in de bar met vrienden en collega's. Naast het ruime, informele vergadergedeelte en de comfortabele zitbanken, is er ook het 24/7 To Go Café, dat met trots koffie van Starbucks serveert. Gasten genieten van een enorme flexibiliteit: ze kunnen in het restaurant eten, maar ook maaltijden meenemen om ze in hun kamer te nuttigen. Gasten kunnen ook genieten van gratis WiFi in beide hotels.
Mike Greenup, Vice President Brand Management, Holiday Inn Europe van IHG Europa, voegde hieraan toe: "De Holiday Inn Open Lobby is een verfrissend concept dat de gasten een ideale ruimte biedt om er tijd door te brengen, te werken of te relaxen. Het is een informele, bescheiden ruimte waarin iedereen zich welkom voelt:: of je nu alleen reist of in groep, met kinderen of collega's."

Vervolg
Het concept van een Open Lobby in Nederland is een vervolgverhaal op het succesvolle proefproject van 14 Holiday Inn hotels in de VS, 4 in het Verenigd Koninkrijk en 1 in Duitsland. In 2014 wordt de Open Lobby van het Holiday Inn op 5 verschillende markten gelanceerd, met in totaal 20 hotels die het concept zullen introduceren (Duitsland, Nederland, Spanje, Turkije en Rusland).

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: