Twee merknamen onder één dak

19 mei 2014
Twee merknamen onder één dak

InterContinental Hotels Group (IHG®) heeft officieel de opening aangekondigd van 2 hotels. Holiday Inn® Amsterdam Arena Towers & Holiday Inn Express® Amsterdam Arena zijn een unieke
combinatie van beide merknamen onder één dak. Holiday Inn Amsterdam Arena Towers is het eerste hotel van Holiday Inn dat het ‘Open Lobby’-concept invoert in Nederland.

*Combinatie*
De unieke combinatie van het Holiday Inn met 120 kamers en het Holiday Inn Express met 323 kamers bevindt zich op de ideale locatie in Amsterdam Zuidoost, het aanstormende business- en entertainmentcentrum van Amsterdam. Je vindt er een overvloed aan restaurants, cafés, winkels, alsook het grootste bioscoopcomplex van Nederland, het Amsterdam ArenA Stadion (thuisbasis van AFC Ajax), de Ziggo Dome en de Heineken Music Hall, dat vele internationale popsterren mag verwelkomen.
Aan zakenreizigers die in Amsterdam verblijven, bieden beide hotels samen een totaal van 1000m² ruimte aan voor vergaderingen en evenementen, waaronder 11 vergaderzalen. Daarenboven zijn de hotels erg toegankelijk: ze bevinden zich op slechts 15 minuten met de auto van de luchthaven van Schiphol, en op 15 minuten per trein en metro van het stadscentrum.

*Open Lobby*
Het concept van een Open Lobby is een revolutionaire aanpak die de traditionele grootte van een klassieke lobby volledig voorbijstreeft. De receptie, de lobby, het restaurant, de bar, de lounge en de business corner worden gecombineerd tot één open, samenhangende ruimte. Aan het ontwerp van het hotel wordt op deze manier een hedendaags tintje gegeven. Bij het uitwerken van dit concept werd bestudeerd hoe mensen hun ruimtes thuis indelen, en hoe er aan de gasten een maximale flexibiliteit kan worden aangeboden. Of ze nu willen eten, ontspannen, werken, of gewoon genieten: vanaf nu kan dat in één enkele ruimte.


*Restaurant en bar*
Het nieuwe concept omvat ook een gloednieuw restaurant met bar, waar de plaatselijke bezoekers kunnen genieten van lekker eten en een ontspannende sfeer, weg van het drukke stadscentrum van Amsterdam. Gasten bestellen van het 'all-day dining'-menu of nemen een drankje in de bar met vrienden en collega's. Naast het ruime, informele vergadergedeelte en de comfortabele zitbanken, is er ook het 24/7 To Go Café, dat met trots koffie van Starbucks serveert. Gasten genieten van een enorme flexibiliteit: ze kunnen in het restaurant eten, maar ook maaltijden meenemen om ze in hun kamer te nuttigen. Gasten kunnen ook genieten van gratis WiFi in beide hotels.
Mike Greenup, Vice President Brand Management, Holiday Inn Europe van IHG Europa, voegde hieraan toe: "De Holiday Inn Open Lobby is een verfrissend concept dat de gasten een ideale ruimte biedt om er tijd door te brengen, te werken of te relaxen. Het is een informele, bescheiden ruimte waarin iedereen zich welkom voelt:: of je nu alleen reist of in groep, met kinderen of collega's."

*Vervolg*
Het concept van een Open Lobby in Nederland is een vervolgverhaal op het succesvolle proefproject van 14 Holiday Inn hotels in de VS, 4 in het Verenigd Koninkrijk en 1 in Duitsland. In 2014 wordt de Open Lobby van het Holiday Inn op 5 verschillende markten gelanceerd, met in totaal 20 hotels die het concept zullen introduceren (Duitsland, Nederland, Spanje, Turkije en Rusland).

~Thijs Jacobs~

Overig nieuws