Twee merknamen onder ��n dak

19 mei 2014 |
<

InterContinental Hotels Group (IHG¬ģ) heeft officieel de opening aangekondigd van 2 hotels. Holiday Inn¬ģ Amsterdam Arena Towers & Holiday Inn Express¬ģ Amsterdam Arena zijn een unieke
combinatie van beide merknamen onder √©√©n dak. Holiday Inn Amsterdam Arena Towers is het eerste hotel van Holiday Inn dat het ‚ÄėOpen Lobby‚Äô-concept invoert in Nederland.

Combinatie
De unieke combinatie van het Holiday Inn met 120 kamers en het Holiday Inn Express met 323 kamers bevindt zich op de ideale locatie in Amsterdam Zuidoost, het aanstormende business- en entertainmentcentrum van Amsterdam. Je vindt er een overvloed aan restaurants, cafés, winkels, alsook het grootste bioscoopcomplex van Nederland, het Amsterdam ArenA Stadion (thuisbasis van AFC Ajax), de Ziggo Dome en de Heineken Music Hall, dat vele internationale popsterren mag verwelkomen.
Aan zakenreizigers die in Amsterdam verblijven, bieden beide hotels samen een totaal van 1000m² ruimte aan voor vergaderingen en evenementen, waaronder 11 vergaderzalen. Daarenboven zijn de hotels erg toegankelijk: ze bevinden zich op slechts 15 minuten met de auto van de luchthaven van Schiphol, en op 15 minuten per trein en metro van het stadscentrum.

Open Lobby
Het concept van een Open Lobby is een revolutionaire aanpak die de traditionele grootte van een klassieke lobby volledig voorbijstreeft. De receptie, de lobby, het restaurant, de bar, de lounge en de business corner worden gecombineerd tot één open, samenhangende ruimte. Aan het ontwerp van het hotel wordt op deze manier een hedendaags tintje gegeven. Bij het uitwerken van dit concept werd bestudeerd hoe mensen hun ruimtes thuis indelen, en hoe er aan de gasten een maximale flexibiliteit kan worden aangeboden. Of ze nu willen eten, ontspannen, werken, of gewoon genieten: vanaf nu kan dat in één enkele ruimte.


Restaurant en bar
Het nieuwe concept omvat ook een gloednieuw restaurant met bar, waar de plaatselijke bezoekers kunnen genieten van lekker eten en een ontspannende sfeer, weg van het drukke stadscentrum van Amsterdam. Gasten bestellen van het 'all-day dining'-menu of nemen een drankje in de bar met vrienden en collega's. Naast het ruime, informele vergadergedeelte en de comfortabele zitbanken, is er ook het 24/7 To Go Café, dat met trots koffie van Starbucks serveert. Gasten genieten van een enorme flexibiliteit: ze kunnen in het restaurant eten, maar ook maaltijden meenemen om ze in hun kamer te nuttigen. Gasten kunnen ook genieten van gratis WiFi in beide hotels.
Mike Greenup, Vice President Brand Management, Holiday Inn Europe van IHG Europa, voegde hieraan toe: "De Holiday Inn Open Lobby is een verfrissend concept dat de gasten een ideale ruimte biedt om er tijd door te brengen, te werken of te relaxen. Het is een informele, bescheiden ruimte waarin iedereen zich welkom voelt:: of je nu alleen reist of in groep, met kinderen of collega's."

Vervolg
Het concept van een Open Lobby in Nederland is een vervolgverhaal op het succesvolle proefproject van 14 Holiday Inn hotels in de VS, 4 in het Verenigd Koninkrijk en 1 in Duitsland. In 2014 wordt de Open Lobby van het Holiday Inn op 5 verschillende markten gelanceerd, met in totaal 20 hotels die het concept zullen introduceren (Duitsland, Nederland, Spanje, Turkije en Rusland).

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Opening
[FOTO'S] easyHotel met 153 kamers geopend bij Amsterdam Airport Schiphol

easyHotel Benelux heeft vorige week de deuren van haar nieuwste vestiging Amsterdam Airport Schiphol volledig geopend. Deze negende vestiging van easyHotel Benelux is met maar liefst 153 kamers het grootste hotel tot nu toe van dit snelgroeiende label. Sinds afgelopen juli was een gedeelte van de...

Interview Hoteltech
Annemarie van Gaal: "Ook de hotellerie kan nieuwe verdienmodellen aanboren"

Toen Wayne Gretzki, de wereldberoemde Canadese ijshockeyer, gevraagd werd naar de reden van zijn succes, antwoordde hij: “Ik skate naar waar de puck heen gaat en niet naar waar hij vandaan komt.” En zo is het. Veel ondernemers en managers borduren nog steeds voort op het verleden, op ...

Events Hoteltech
Programma HotelTech: Annemarie van Gaal, Jeroen Smit en nog veel meer

Het programma van HotelTech 2019, dat op 18 november plaatsvindt in Bunnik, is definitief. De namen zijn bekend en hierbij lichten we een tipje van de welbekende sluier op. DAGVOORZITTER Jeroen Smit Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en auteur van de boeken 'Het drama Ahold' en &#...

Fletcher Opening Hotelketens
Honderdste hotel voor Fletcher

Met de bouw van een volledig nieuw hotel in het Zeeuwse Burgh Haamstede, zet Fletcher Hotels de teller op 100 hotels in Nederland. Dit is in Nederland uitzonderlijk, nog niet eerder is er een hotelketen geweest met zoveel ‘unieke’ hotels onder dezelfde vlag en volledig in eigendom. Voor ...

Hotelketens
Eden Hotels omarmt Dutch Cuisine

Eden Hotels gaat als eerste hotelketen van Nederland het ontbijt verduurzamen op basis van de uitgangspunten van Dutch Cuisine. Vanochtend tekende Eden Hotels directeur Léon Dijkstra in Hotel Babylon in Den Haag de overeenkomst met Dutch Cuisine. Dit is het eerste hotel van Eden Hotels wa...

Awards Mensen
Leonardo Royal Hotel Amsterdam ontvangt  700e Green Key certificaat van Nederland

Het onlangs geopende Leonardo Royal Hotel in Amsterdam heeft vandaag het 700e Green Key certificaat uitgereikt gekregen. Het hotel in Amsterdam heeft met hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen het hoogst haalbare niveau weten te behalen, namelijk ni...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: